HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: CEHENNEMDEN ÇIKIŞ YOK Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

cennet ve cehennemde ebedi kalış hakkında bu kadar kesin konuşmak bence yanlış hud 106 107 ve 108 de bu konuda açık kapı bırakılmıştır.Rabbimiz dilerse cennetteki birini cehenneme chennemdeki birini cennete koyar

106 .Bahtsızlığa düşenler ateş içindedir. Çok ıstıraplı bir soluyuş ve hıçkırışları vardır orada

107. Rabbinin dilemesi hariç, gökler ve yer durdukça onlar orada hep kalacaklardır. Rabbin, dilediğini öyle bir yerine getirir ki!...
108. Mutluluğa erdirilenlere gelince, onlar cennettedirler. Rabbinin dilemesi hariç, gökler ve yer durdukça onlar, hep orada kalacaklardır. Kesintisiz bir lütuf olarak...


__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Savana,

 Rab'bimizin dilerse cehennemdeki birini cennete koyar ifadene sonuna kadar katılıyorum.Yalnız cennetteki birini Allah tutupta cehenneme atmaz.Rab'bin dilemesi ifadesi çok çarpıtılıyor.Birinin bir çok yetkiye sahip olması muhakkak onu yapacağı anlamına mı gelir.

Örneğin desem ki Rab'bim istese seni kurbağaya çevirir yanlış bir ifademi olur HAYIR.iyide niye yapsın.

Kur'andaki Rab'bin dilemesi ifadeleri Allah'ın sonsuz irade sahibi olduğunu belirtmek için kullanılmıştır.Sadece irade sıfatını belirtmek aslında çok eksik olacaktır.O Allah ki herşeyin sahibidir,dilediğini yapa(bili)r.Ama aynı zaman O Allah sonsuz merhamet sahibidir.

Allah'ın algılayabileceğimiz bütün sıfatlarını zihnimizde canlandırarak tekrar düşünürsek daha akılcı çıkarımlar yapabiliriz diye düşünüyorum naçizane...

Saygı ve Sevgilerimle

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

mircan yazdı

 Rab'bimizin dilerse cehennemdeki birini cennete koyar ifadene sonuna kadar katılıyorum.Yalnız cennetteki birini Allah tutupta cehenneme atmaz.Rab'bin dilemesi ifadesi çok çarpıtılıyor.Birinin bir çok yetkiye sahip olması muhakkak onu yapacağı anlamına mı gelir.

Neden atmaz?Şeytanı niye atacak?

 

Kişisel yorumlarımızda atmaz koymaz koyar gibi kesinlik belirtilen yorumlar yerine koyabilir atabilir gibi yorumlarda bulunmak daha yerinde olur kanaatindeyim.

Aslolan olan Allahın vaadlerinin değişmeyecek  olmasıdır. Bunu   "Allahın vaadinde değişiklik bulamazsın" ayetine dayanarak söylüyorum.

Kıyamtin kopacak olması,kıyamet koptuktan sonra insanların tekrar dirilecek olması,cennet ve cehennemin var olması,cennet ve cehenneme gidecek insanlar olması vb gibi vaadlerde Allahın dilemesi hariç kıyamet kopacaktır..Allahın dilemesi hariç insanların hepsi tekrar dirilecektir gibi bir ayet ben göremedim. Ben bunu Allahın değişiklik olmayacağını vaad etmiş olduğu şeylerde değişiklik olmayacağının garantisi gene Allah tarafından verilmiş olarak anlıyorum.

Ama cennet ve cehennemde ebedi kalış konusunda Allahın dilemesi hariç diye bir anlatım kullanılarak  burda açık kapı bırakılmıştır.

O halde Rabbimiz dilerse chennemden cennete cennetten cehenneme giden insanlar olabilir.

duayla

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Cennetten çıkarılmaya "delil" olarak sunduğun "şeytanın kovulması"nın konuyla bir ilişkisi yok.Biz insanız,imtihandayız ve doğal olarak insanı konuşacağız ve tabi bunu yaparken Allah'ın bize neler söylediğine bakacağız.

Genel bir kural olarak Allah elbette dilediğini yapmaya kadirdir.Bu konuda hiçbir itirazım yok.Demek istediğim Allah her yapabileceği şeyi yapacak diye bir şey olamaz.Allah'ın sıfatlarını bütünüyle düşünmek gerekir.Örneğin Allah beni harika bir insan olduğum halde "dilerse" cehenneme atabilir değil mi? Evet dilediğini yapar allah yalnız bu O'nun diğer sıfatlarına aykırıdır örneğin "Adl" sıfatına.

Bu dünya imtihan sahasıdır,ahiret değil.Kaldı ki cenneteki bir insanın tekrar cehennemi hakedecek bir davranışı yapması mümkün değildir.Çünkü en basitinden içinde "kin/kötülük" yoktur(Hicr 47) zaten kötülük yapmaları için herhangi bir sebepte mevcut değildir.Her şey nettir orda salih amel işlediği için ordadır ki ,dünyada Allah'ı görmeden,nefsinin kötü isteklerine başarıyla göğüs gerip cennete konulan biri ahirette herşeyin bol,sınırsız olduğu,kalplerin adeta arındırıldığı/yıkandığı yerde nasıl cehhenmi hakedecek davranış yapabilir ?

Sorun birazda Kur'anı ayet ayet değerlendirmeye çalışıp,bütünsel anlamını atlamamız.Bir kerede bütünsel bak bakalım aynı anlamı görebilecekmisin.Kur'andan ayetlerin cımbızlanması her zaman olduğu gibi yanlış çıkarımlarımıza davetiye çıkaracaktır.

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam mircan

Bu konu daha ne kadar uzayacak bakalım:)

Ama olsun fikir bulutlarının çarpışmasından hakikat şimşekleri çakar!

 

Ben bu konuda hala ısrarcıyım;

 

Sorun birazda Kur'anı ayet ayet değerlendirmeye çalışıp,bütünsel anlamını atlamamız.Bir kerede bütünsel bak bakalım aynı anlamı görebilecekmisin.Kur'andan ayetlerin cımbızlanması her zaman olduğu gibi yanlış çıkarımlarımıza davetiye çıkaracaktır.”

 

Demişsin;

Benim yapmış olduğum çıkarımlar tamamen kurana bütünsel bakış dahilinde.Cımbızlama yok.

Kuranda rabbimizin bize bildirmiş olduklarından yola çıkarak  hepimizin ortak paydada uzlaştığı bazı temel inançlar vardır

-inanların dünyada imtihan için bulunduğu

-insanın kendi iradesiyle dünyada yaptığının karşılığının kıyamet koptuktan sonra tastamam verileceği

 

Her insanın dünyada ne yapıp yapmayacağı zaten Rabbimiz tarafından bilinmekte..O halde buna rağmen Rabbimiz bizleri neden dünyada belli bir süre yaşatıyor?Yaratılış anında dünyaya göndermeksizin cennetlikleri cennete cehennemlikleri cennete neden  koymadı?Bunun açıklaması zaten kuranda var.Dünyada işlediklerimize kendimizin kıyamet koptuğunda şahitlik etmemiz için.Rabbimizin insanlar üzerindeki adaletinin ne kadar adil olduğunu böylece görüyoruz.

Şimdi bu noktada düşünen birinin akılına ister istemez şu soru geliyor.Bebekken ölen insanların yada çocukken ölen insanların akibeti ne olacak?

Cennetemi gidecekler?

Diyelim bu dünyada belli bir süre yaşama şansları olmadığından öldüklerinden cennete kondular.Ama bu insanların dünyada yaşamış olsalardı salih ameller işleyecek bir insan yada zalim biri olup olmayacağını rabbimiz önceden zaten biliyor.Bu insan zalim biri ise cennette fitne çıkarması olası değimlidir?Bu durumda Hud suresinde vurgulanan “rabbimizin dilemesi hariç “ açıklamasından  cennetliklerin bir kısmının oradan çıkarılması söz konusu olabilir sonucuna neden varmayalım?

 

 

 duayla



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

 

Ben Hud 107 ve 108’den şunu anlıyorum: Yüce Rabbimiz her şeye kadirdir. İnsanları Cennetten yada Cehennemden çıkarabilecek Allah’ımızdan başka herhangi bir güç de bulunmamaktadır.

 

Fakat burada çok önemli bir ayrıntı var. Rabbimizden gayrı bir varlığın bu güce sahip olamaması, Rabbimizin o gücünü kullanacağı anlamına gelmiyor.

 

Dolayısıyla “Rabbinin dilemesi hariç” söylemi insanların ne Cehennemden ne de Cennetten çıkma ihtimalini ortaya koymuyor. Rabbimizin bu sözüyle yaptığı, açık bir güç duyurusu. Bu duyuru “böyle yapacağım yada yaparım” değil “böyle yapmaya ancak ben muktedirim” anlamına geliyor.

 

Hem Cehennemden çıkma ihtimali anlamlı da Cennetten çıkarılma ihtimali ne kadar anlamlı? Zira Hud 108’e bakarsak ve ayetteki  “Rabbin Dilemesi hariç” deyişini Cennetten çıkarılma ihtimali olarak görürsek, hani nerede kaldı Cennetteki sonsuz saadet garantisi?

 

“Rabbin Dilemesi Hariç” veya “Rabbin Dileseydi” deyişlerinin bir güç duyurusu olduğunun fakat asla normaldışının (sünnetullaha aykırılığın) Allah eliyle vücuda getirilmesi olasılığı olmadığının ispatını birkaç ayetle görelim:

 

Bakara 20. …Eğer Allah dileseydi, işitme güçlerini de gözlerini de elbette alıp götürürdü. Çünkü Allah herşeye Kadir'dir.

 

Bakın bu ayette her şey özetlenmiş aslında. Allah dileseydi içi başka dışı başka insanları kör ve sağır edebilirdi ama etmiyor. Çünkü bu O’nun sünnetine aykırı. Fakat O buna kadir mi? Elbette.

 

Maide 48. ….Allah dileseydi sizi elbette bir tek ümmet yapardı….

 

Tek bir ümmet miyiz? Değiliz. Buna sadece kimin gücü yeterdi? Yalnız Allah’ın.

 

Enam 149. ….O dileseydi hepinizi toptan doğru yola iletirdi.

 

Ama iletmemiş. İletmez de… Gücü yetmekle yapmak ayrıdır.

 

Yunus 99. Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzündeki insanların hepsi toptan iman ederdi.

 

Ama toptan iman etme diye bir şey olamaz. Bu sınav ortamına aykırıdır. Muktedir olmak ayrıdır, normaldışı yani adetullahdışı davranmak ayrı.

 

Enam 35. …Allah dileseydi onları doğru ve güzelde birleştirirdi.  (Ama birleştirmemiş)

En’am 107. Allah dileseydi, şirke batmazlardı. (Ama şirke batmışlar)

 

Örnekler çoğaltılabilir. Fakat ben uzatarak okurları sıkmak istemiyorum. Dileyenler ilgili ayetlerden bir kısmına bu linkten bakabilir.

 

Sözün özü, Cehennemde yada Cennette sonsuz kalış gerçeği ile “Rabbin dilemesi hariç” sözü arasında bir tezat bulunmamaktadır.

 

Not: Bakara 255’te (Ayetel Kürsi) de durum aynıdır. Ahirette Allah’ın dilemesi dışında başka bir şefaatçinin yada şefaatçilerin olamayacağının söylenmesi, O’ndan gayrı şefaatçilerin varlığını göstermiyor. Rabbimiz bu ayetinde benim anladığım dille “Benden izinsiz kim kime şefaat edebilir ki” diyor. Üstelik başka ayetlerinde de yegane şefaatçinin kendisi olduğunu vurguluyor. Demek ki kulların şefaatinin, Allah’ın dilemesi ihtimaline bağlanması Rabbimizin kendi Sünnetini çiğneyeceği anlamına gelmiyor. Dolayısıyla burada da tezat yok. Yalnız binküsür yıllık bir yanlış anlama var. Görüyor musunuz ayetleri tersinden okumanın zararlarını? İşte bu tersinden okuma ile ortaya çıktı şefaat masalları? Tüm Peygamberlerin ahirette Hz. Muhammed’den şefaat dileneceği zırvasını piyasaya süren zevat, Müslümanlara “şefaat ya Resulellah” dedirterek Peygamberini Allah’a ortak koşturan zümre bakalım Ahirette nereye kaçacak?

 

Saygılar

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Alperen teşekkürler tam ben böyle birşey hazırlamayı düşünüyordumki yazını gördüm.Bakara 254 ü de koysaydın daha vurgulayıcı olurdu oda benden saygılar.

 

2:254 SİZ EY imana ermiş olanlar! Pazarlığın, dostluğun ve şefaatin geçerli olmayacağı bir Gün gelmeden önce size rızık olarak bağışladığımız şeylerden (Bizim yolumuzda) harcayın. Ve bilin ki hakikati inkar edenler zalimlerin tâ kendileridir.

2:255 ALLAH -O'ndan başka ilah yoktur; Her Zaman Diridir, Bütün Varlıkların Kendi Kendine Yeterli Yegane Kaynağıdır. Ne uyuklama tutar O'nu, ne de uyku. Yeryüzünde ve göklerde ne varsa O'nundur. O'nun izni olmaksızın nezdinde şefaat edebilecek olan kimdir? O, insanların gözlerinin önünde olanı da, onlardan gizli tutulanı da bilir; oysa O dilemedikçe insanlar O'nun ilminden hiçbir şey edinemez, hiçbir şey kavrayamazlar. O'nun sonsuz kudreti ve egemenliği gökleri ve yeri kaplar ve onların korunup desteklenmesi O'na ağır gelmez. Gerçekten yüce ve büyük olan yalnızca O'dur.

Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

Merhaba,

Alperen' e üstteki yazısında benim de düşüncemi ifade ettiği için teşekkür ediyorum ve yazısının altına imzamı atıyorum. Kur'an'ı anlamaya çalışırken kullanılan üslubun gözardı edilmesi maalesef bazı yanlış anlamalara neden oluyor. Şefaat meselesi de bunun bariz örneklerinden...

Selamlar!

 

Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Savana,

Tam sana karşı bir yazı yazıyor ve bitirmek üzereydim ki birden aklıma Kehf suresinde Musa ile ilim sahibi bir kulun (bazıları Hızır da der) kıssası geldi.Orada bu ilim sahibi kul bir  bebeği öldürüyor ve Musa'nın "sen çok kötü bir iş yaptın" demesi üzerine ileride yaptığı açıklamada:

Kehf 80 "Oğlan çocuğa gelince: Onun anası-babası inanmış kişilerdi. Çocuğun onları azgınlık ve inkâra sürüklemesinden korktuk."

81 "Diledik ki, Rableri onlara o çocuktan temizlikçe daha üstün, merhametçe daha gelişmişini versin."

Şüphesiz ilim sahibi kul çocuğu sadece korktuğu için/zanda bulunarak öldürmedi muhakkak Allah tarafından kendisine çocuğun büyüyünce azgın,hayırsız bir evlat olacağı bildirildi ve oda kendisine verilen görevi tamamladı.

Şimdi bu çocuk sonuçta çocuk olarak öldüğü için günahsız ve cennetlik mi? Yoksa yaşasaydı zalim olacağından ötürü cehhennemi mi hakediyor? 

Not:Sevgili Savana Allah'ın dilemesi konusunda düşüncem değişmiş değil sakın umutlanma:)

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam mircan

Ben arapçayı bilmiyorum. Ama bu şekildeki ayetlerin
çeviri ve meallerinden daima şüpheleniyorum.
Burada en azından benim anlayamadığım diğer
ayetlerle çelişkiler oluşuyor. ya anlatımdan ya
kopukluklardan. şöyleki zaten allahın dilemesi
dışında hiç birşey olmaz. Hızır meleklerden başka
doğada ne işler görüyor. neden. Hz yunus balığın
karnında nasıl yaşıyor gibi. sıkıntımı anladıysan ilgili
linklerde verebilirsin.

selam
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats