HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Hasan Akcay Yazdı:

Furkan Yazdı:
Bu ayette (4.3) de acaba 5.3’teki gibi iki farklı ayetin birbirine içine geçmiş olması dolayısıyla iki farklı konunun aynı yerde işlenmiş olması durumu olabilir mi?

Hayır. Ayetin tek konusu var: yetim kadınlar. Doğru "meal"lendirme ise, ayetin siyak ve sibakıyla birlikte, şöyle olabilir:  

Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu (4:2).

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren (yetim) kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin. Ama bunda adil olamamaktan korkuyoranız yalnızca birini ya da ant içip edinmiş olduklarınızı. Darda kalmaktan kurtulmanız için uygun olan budur (4:3).

Kadınlara mallarını hiçbir karşılık beklemeden verin. Ama onlar gönüllü olarak birazını size bırakırlarsa çekinmeden alın (4:4)

***

Görüldüğü gibi ayetteki NKH fiili, tıpkı 24:32'deki gibi, "evlendirin" anlamına gelecek şekilde harekelenince mevcut "meal"lerdeki çelişki ortadan kalkıyor.

Söylenen şudur:

Çok eşli olmanız adaletsizliğe yol açacaksa yetim kadınlarınızın yalnızca birini evlendirin ya da ant içip edinmiş oduklarınızı.

Sevgili Furkan,

Ben bu konuyu pek çok insanla müzakere ettim. Sorularla karşılaştım. Senin de aklına bir sürü soru geliyor olabilir. Lütfen sor. Ve beni eleştir.

Yalnız, çok eşlilik kendisine ait bir tartışma bölümünü hak edecek kadar önemli bir konu. Onun için "Çok eşliliği yasaklayan ayetler" başlığı altında yeni bir bölüm açalım. Orada devam edelim. Sorularını ve eleştirini lütfen orada dile getir.

Sevgiyle,

Hasan Akçay

Bu ne ilk yaptiklari saptirma nede son yaptiklari saptirma olacakdir. Bu konu Furkan gibi benimde kafami kurcaliyordu. Ama yaptiginiz aciklama gercekden gercekden ilginc harekelemin yaptigi anlam degismini  burda tamamen degisik sonuc cikariyor. Arapca bilgisi daha iyi olan dostlarimzi ne dusunuyorlar.

 



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
celebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 nisan 2005
Gönderilenler: 167
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı celebi

Hasan Akcay Yazdı:

[Hayır. Ayetin tek konusu var: yetim kadınlar. Doğru "meal"lendirme ise, ayetin siyak ve sibakıyla birlikte, şöyle olabilir:  

Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu (4:2).

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren (yetim) kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin. Ama bunda adil olamamaktan korkuyoranız yalnızca birini ya da ant içip edinmiş olduklarınızı. Darda kalmaktan kurtulmanız için uygun olan budur (4:3).

Kadınlara mallarını hiçbir karşılık beklemeden verin. Ama onlar gönüllü olarak birazını size bırakırlarsa çekinmeden alın (4:4)

***

Görüldüğü gibi ayetteki NKH fiili, tıpkı 24:32'deki gibi, "evlendirin" anlamına gelecek şekilde harekelenince mevcut "meal"lerdeki çelişki ortadan kalkıyor.

Söylenen şudur:

Çok eşli olmanız adaletsizliğe yol açacaksa yetim kadınlarınızın yalnızca birini evlendirin ya da ant içip edinmiş oduklarınızı.

......................................,

Hasan Akçay

Su diyanet outrup bize sacma sapan cevaplar verecegine su yuksek din kurullarini bir daha toplayip su ayeti aciklasalar. Tebrikler hasan dostum. Tekrar tekrar baktim haklisin

celebi



__________________
Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Yukarı dön Göster celebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: celebi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akcay Yazdı:
Nisa 24'te, eklemesiz çıkarmasız, söylenen budur. Ama bakın klüpçü ulema, bunu nasıl çarpıtır: Bir de, harb esiri olarak sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı (Elmalılı). Demek neymiş? Sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna imiş; onların evli olanlarıyla evlenmeniz caizmiş...

Nisa 24 ve 25’in doğru çevirisi şöyle olabilir:

Ve Allah’ın size yazdığı üzere, korunan kadınlar. Ama ant içip edindikleriniz başka. Bundan sonrası ise helaldır; yeter ki onu güzellik ve ahlak sınırları içinde mallarınızla elde etmeye çalışın ve elde ettiğinize karşılık üstünde anlaştığınız bedeli ödeyin (4:24).

Bağımsız müminelerle evlenemiyenlerinizi ant içip edindiğiniz genç müminelerle evlendirin. Allah elbet imanınızı bilir. Hepiniz birsiniz. Onları, üstlenenlerin izniyle eş alın ve hakları  olan evlenme bedelini kendilerine ödeyin. Onlar da iffetli olsunlar; uygunsuz davranıp gizli dost edinmesinler. Ve koruma altına girdikten sonra edepsizlik ederlerse onları bağımsız kadınlara verilen cezanın yarısına çarpın (4:25).

AÇIKLAMALAR

(1)Bütün mümineler koruma altındadır. Arapça ifadeden bu açıkça anlaşılıyor. Yalnız, arada şu fark var:

 

Bağımsız kadınlar kendi kendilerini korurlar; ant içip edinilenleri ise onları üstlenen aile korur.

(2)Nisa 24’te yüklem yok; dolayısıyla (evlenme teklif edebilirsiniz) de yok ama anlam örgüsünden yüklemin bu olduğu anlaşılıyor.

Bağımsız kadınlara, örneğin dullara, DOĞRUDAN evlenme teklif edilebilir çünkü onlar kendi kendilerini korurlar ve tekliflere kendileri cevap verirler.

Ant içip edinilenler ise, 25 nci ayette açıklandığı üzere, onları üstlenen ailenin izniyle evlenirler. O halde onlara teklif, üstlenen aile yoluyla yani DOLAYLI yoldan yapılır.
(3)Söz konusu sınır dolaylı ve dolaysız teklifler arasındadır; haram ve helal kadınlar arasında değil. Yoksa "muhsenat"ın 24 ve 25 nci ayetlerdeki kullanımları arasında çelişki ortaya çıkar. Nitekim mevcut meallerde o çelişki ortaya çıkmış:

 

Mevcut meallere göre Yüce Allah gûya şöyle diyormuş: "muhsenat ile evlenmeniz haramdır" (4:24) -muhsenat ile evlenmeniz buna göre helal; muhsenat ile hanginiz evlenemiyorsa (4:25) -buna göre haram.

(4)Evlenme bedeli, artı eşitliğin gereğidir; ihsan değil. (SİN ile yazılan ihsan bu. SAD ile değil.)

(5)İstekler nişanlılık ve evlilik işlemleri ile ilgilidir

(6)Nisa 25'te geçen FAHİŞE mevcut meallere göre "zina"dır ama Kuranen bu, yanlış. Buradaki FAHİŞE, edepsizlik anlamına gelir (Bkz 33:30 ve 4:15). Edepsizlik başka, zina başka. Örneğin evli bir kadının kocasından başka bir erkekle yüzgöz olup öpüşmesi edepsizliktir ama cinsel temas gerçekleşmediği sürece zina değildir. Nitekim kanıtlanan zinanın cezası yarıya indirilemez ama edepsizliğin cezası bu ayette öngörüldüğü üzere yarıya indirilebiliyor. 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
celebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 nisan 2005
Gönderilenler: 167
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı celebi

Hasan Akcay Yazdı:

Hasan Akcay Yazdı:
Nisa 24'te, eklemesiz çıkarmasız, söylenen budur. Ama bakın klüpçü ulema, bunu nasıl çarpıtır: Bir de, harb esiri olarak sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı (Elmalılı). Demek neymiş? Sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna imiş; onların evli olanlarıyla evlenmeniz caizmiş...

Nisa 24 ve 25’in doğru çevirisi şöyle olabilir:

Ve Allah’ın size yazdığı üzere, korunan kadınlar. Ama ant içip edindikleriniz başka. Bundan sonrası ise helaldır; yeter ki onu güzellik ve ahlak sınırları içinde mallarınızla elde etmeye çalışın ve elde ettiğinize karşılık üstünde anlaştığınız bedeli ödeyin (4:24).

Bağımsız müminelerle evlenemiyenlerinizi ant içip edindiğiniz genç müminelerle evlendirin. Allah elbet imanınızı bilir. Hepiniz birsiniz. Onları, üstlenenlerin izniyle eş alın ve hakları  olan evlenme bedelini kendilerine ödeyin. Onlar da iffetli olsunlar; uygunsuz davranıp gizli dost edinmesinler. Ve koruma altına girdikten sonra edepsizlik ederlerse onları bağımsız kadınlara verilen cezanın yarısına çarpın (4:25).

...................................



Sevgiyle, Hasan Akçay

Benim sahsen bu ant icme kavramini biraz daha calismam gerekiyor. Simdi arap gelenginde Hersey ant icme ile mi yapiliyordu. Kuranda ant icme, kavraminin diger ayetlerde kulanilmasi ilegili bir calsimaniz var mi  ?

Tesekurler



__________________
Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Yukarı dön Göster celebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: celebi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hem ek bilgi sunmak hem de yapmış olduğum açıklamanın daha kolay anlaşılmasını sağlamak için şu bölümü yeniden yazıyorum:

***

(3)Söz konusu sınır dolaylı ve dolaysız evlenme teklifleri arasındadır; haram ve helal kadınlar arasında değil. Yoksa "muhsenat"ın 24 ve 25 nci ayetlerdeki kullanımları arasında çelişki ortaya çıkar. Nitekim mevcut meallerde o çelişki ortaya çıkmış:

Mevcut meallere göre Yüce Allah gûya şöyle diyormuş:

 

"Muhsenat ile evlenmeniz haramdır" (4:24). Yani hüküm kesin: muhsenat size haramdır; tıpkı ananız gibi, kız kardeşiniz gibi.

 

Muhsenat ile evlenemiyenlerinizi ant içip edinmiş olduğunuz genç müminelerle evlendirin (4:25). Yani? muhsenat size helaldır.

 

***

 

Mütercimler bu çelişkinin elbette farkındalar. Nitekim Edip Yüksel benim bu açıklamamı okuyunca, kendi çevirisi dahil, mevcut bütün çevirilerin yanlış olduğunu bildiğini söyledi. Benim önerdiğim çeviriyi "kuluçkaya yatırıyorum; sonra üzerinde düşüneceğim," dedi.

 

Anlaşılıyor ki çalınan minareye kılıf uydurur gibi çelişkiye bir mazeret aramışlar. Boşa koymuşlar dolmamış, doluya koymuşlar almamış ama yine de aranan kılıf "Mümtehîne 10'dadır!" diye kestirip atmışlar:

 

Mümin kadınlar size göçüp gelirse onları sınayın - iza câekümü'l müminâtü muhacirâtin femtehin ûhünne...

 

Ama bakın minare kılıfa hiç sığmıyor çünkü burada sözü edilen kadınlar Nisa 24'teki kadınlardan tamamen farklı.

 

Bir kere, bu kadınlar kafir ailelerinden size göçüp yani kaçıp gelen mümineler. Onların imanını emin olmak için sınayacaksınız; o kadar. 

 

Oysa Nisa 24'tekiler mümine değiller. Nerden anlaşılıyor bu? Çünkü "küfür"den şikayetleri yok ki kafir ailelerini kabul etmişler.

 

İkincisi, Mümtehîne 10'daki mümineler size kendileri kaçıp geliyor; harp esiri değiller.

 

Oysa Nisa 24'tekiler gûya harpte esir olarak elinize geçen cariyelerdir. 

 

Mümtehîne 10'da evrensel bir hüküm var; ki her yerde ve her zaman geçerlidir, zamanımız dahil.

Örneğin Kıbrıs'lı Müslümanlarla Hristiyanlar arasındaki savaş sırasında bazı Rum evli mümineler Kıbrıs'lı mücahitler aracılığıyla Türkiye Cumhuriyeti'ne sığınmacı olmak için kaçıp gelmiş olabilirler. Uluslar arası kurallar gereğince onları koruyacaksınız.

Sınarsınız; samimi bulursanız önce sığınmacınız olurlar; sonra Türkiye Cumhuriyeti'nin vatandaşları.

Artık TC yasaları bağlar onları; Kıbrıs Rum yasaları değil. Dolayısıyla evli olduklarını kayda alan Rum yasaları geçerli değildir. Bekardırlar. Türkiye'de evlenmek onların hakkıdır; insan hakkıdır.

Özetle, Mümtehîne 10'daki sığınmacı müminelerin, harpte esir alınan "evli cariyeler" anlamında muhsenat olduğunu öne sürmeniz, sonra da "evli cariyeler"le evlenmeyi caiz ilan edip Erkekler Klübünüze kıyak geçmeniz rezalettir; İslamı bütün dünyanın gözünde rezil eder. 

İslamı küçük düşürmeye hakkınız yok. 

Sevgiyle, Hasan Akçay 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

celebi Yazdı:
Simdi arap gelenginde Hersey ant icme ile mi yapiliyordu. Kuranda ant icme, kavraminin diger ayetlerde kulanilmasi ilegili bir calsimaniz var mi?

Evet, konuyu çok araştırdım. Ulaştığım sonucu önce özelde yani Nisa 24 ve 25'teki ant içilip ediniler bağlamında dile getireyim.

Nisa 24'te iki grup kadın var, ki mevcut meallere göre ikisi de  "evli"dir. Geleneksel mealcileri temsilen Elmalılı'yı alalım. Yeşil yazılı kavramlar bana aittir. Ötekiler Elmalılı'ya:

(a)ant içip edindikleriniz - ma meleket eyman üküm: harp esiri olarak sahibi bulunduğunuz evli cariyeler...

(b)korunan müminelerin bağımsız olanları -muhsenat: evli kadınlar.

(Mealen) Cariyeler müstesna olmak üzere evli kadınlar size haram kılındı. (4:24)

Bu, yanlış. Çünkü bir sonraki ayette de muhsenat var ve orada onlarla evlenmenin helal olduğu belirtiliyor:

(Mealen) muhsenat ile evlenemiyenlerinizi ellerinizin altındaki genç mümin cariyelerinizle evlendirin. (4:25)

Demek ki muhsenat evli değilmiş. Peki, kim bu muhsenat? Kelimenin kökenine bakalım.

Muhsenat SAD ile yazılıyor dikkat ederseniz. SAD ile yazılan "ihsân"dan geliyor, ki "zarardan koruyan" demek..

Nitekim ZIRH, "dır’ı HASîNE"dir yani KORUYAN giysi. Buna göre MUHSENAT Türkçeye genelde "korunan kadınlar" diye çevrilebilir.

 

Genelde diyorum çünkü bütün mümineler İslamın koruması altındadır. Ant içilip edinilenler dahil:

 

Nitekim Nisa 25'in sonunda "fe iza ahsünne" deniyor. (Ant içip edindikleriniz İslama girip) "koruma altına alınınca" demek bu.

 

İşte o zaman edepsizlik ederlerse örneğin dullar misillu bağımsız müminelere verilen cezanın yarısına çarpılırlar. Bundan anlaşılan, ant içip edinilenlerin bir intibak dönemine ihtiyaç vardır. 

 

Sonuç: ant içip alınanlar bakımı üstlenilen sahipsiz kimselerdir. Onların evlatlık alınması Ahzab 4 tarafından yasak edildiği için bu şekilde sahiplenilmesi yoluna gidiliyor.

 

Ama dahası var. Bilahare açıklamaya çalışacağım. Allah isterse.

 

Ve Nisa 25'e dikkat! Oradaki ant içilip edinlenler, İslama olmuşlar ama henüz evli değiler. Yoksa evli kadınları İslam  kocaları marfetiyle korur. Onların artık intibakı mintibakı söz konusu olamaz.

 

Evli bir kadın, ister  dulken evlenmiş olsun ister ant içip edinilmişken, edepsizlik ederse tam cezaya çarpılır. 

 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Akçay

Sevgili kardeşim açıklamaların çok sarsıcı, güzel ve doyurucu. Bizleri bilgilendirdiğin için gönülden teşekkürler.

Diyanet görevlileri, ilahiyatçılar ve bazı gazetelerin ileri gelen köşe yazarları bu açıklamaları okuyorlar. Bazı konularda açıklama yapan ve eleştirilerini ileten bu şahıslardan bu mevzuda da açıklama ve eleştiri bekleriz.

Benim sana bu mevzuda iki sorum var;

İlk sorum bir ayetle ilgili:

Nur-33. (YNÖ Meali) Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'a size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.

Sen bu ayetten ne anlıyorsun? Müslümanlar bakımını üstendikleri kızları fuhşa mı zorluyordu ki böyle bir ayet indirildi? Onlarla yazılı anlaşma yapın ne demek?

İkinci sorum ise şu: Bilindiği gibi savaşlarda birçok erkek öldürülüyor. Bundan dolayı birçok kadın dul, birçoğu da bekar olarak yaşamına devam etmek zorunda kalıyor. Dul olan kadınların çocukları da varsa durum daha da vahimleşiyor. Bu gibi özel durumlarda çokeşlilik zorunlu gibi duruyor.

Kadın sığınma evleri oluşturulsun yada maddi açıdan desteklensinler vs. denilebilir ama tabidir ki bu insanların yegane ihtiyaçları sadece maddi ihtiyaçlar değil.

Maddi destek kadar manevi destek  de önemlidir. Bu manevi destek sığınma evleriyle yada mali yardımlarla nasıl temin edilecek? Bunun yanı sıra hatta bu insanların cinsel ihtiyaçlarının nasıl karşılanacağı da önemli bir sorundur.

Bu konudaki fikriniz nedir?

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Müminun Suresi

 

1.Hiç kuşku yok, kurtulmuştur müminler.

2.Namazlarında huşû sahipleridir onlar.
3. Boş ve lüzumsuz sözden yüz çevirmişlerdir onlar.
4. Zekâtı vermek için faaliyettedir onlar.
5. Cinsiyet organlarını/ırzlarını koruyanlardır onlar.
6. Eşleri yahut akitleri aracılığıyla sahip bulundukları müstesnadır. Bu durumda kınanmış değillerdir onlar.
7. Kim bundan ötesini isterse, işte onlar, sınırı aşanlardır.

 

Sevgili kardeşim, burada yorumlamanı rica ettiğim kısım 5. ve 6. ayetler.

 

Bir mümin eşi ve anlaşmayla sahip olduğu kişilerle, senin yorumunla bakımını üstlendiği kişilerle birlikte olunca kınanmıyor.

 

(Eğer bu konuya açıklama getirdiysen -ki gözümden kaçmış olabilir- link ver lütfen)

 

Senin konuya bakışın nedir?

 

Saygılar



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Alperen Yazdı:
İlk sorum bir ayetle ilgili:

Nur-33. Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'a size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.

Sen bu ayetten ne anlıyorsun? Müslümanlar bakımını üstendikleri kızları fuhşa mı zorluyordu ki böyle bir ayet indirildi?

Merhaba Alperen.

Bu çeviride bana yanlış gelen bazı ifadeler var. Onları düzeltirsek soru da cevaplanmış olacak belki.

***

"Size bağımlı olanlardan hürriyetini satın almak isteyenlerin kendilerinde iyi hal görürseniz onlarla yazılı anlaşma yapın."

Kula kulluğu bir çırpıda kaldıran ayet-i kerimeler var (1:5; 23:47; 8:67; 47:4). O ayetlerden sonra, firavunun dininde olduğu gibi (23:47), Allah'ın dininde kula kulluk olamaz artık. Müslümanlar hürdür; hürriyet onlara Yüce Allah'ın lutfudur; hiç bir kul ona el koyamaz. El koyup ta satışa çıkaramaz.

O halde "ellezîne yebtegûne'l kitâbe"deki  kitabe, hürriyeti satın almak anlamına gelmez, bu sözlerin sibakından anlaşıldığı üzere, evlenme izni istemek anlamına gelir.

İzin isteyenler kim? Çeviride size bağımlı olanlar denmiş ama hileli bir ifade bu. Özellikle anılan kimselerin hürriyetini satın almak durumunda oldukları gözönünde tutulursa. Çünkü hürriyetini kullar satın alır. Oysa sizin ant içip edindikleriniz onlar; kulunuz değil!

Ant içip edindikleriniz - ma meleket eyman üküm, sizin resmî makama gidip "Ant olsun! Ben onları üstleniyorum!" demek suretiyle ve resmen uygun görülüp onaylanması koşuluyla bir ana şefkatiyle ve bir baba korumacılığı ile  sahiplendiğiniz kimseler. Vurglamak için bir daha söyliyeyim: kulunuz değil onlar; çocuğunuz sizin. Bir bakıma  Osmanlı geleneğindeki beslemeler gibi.

***

Ayette "hizmetinizdeki genç kızlar" diye bir ifade de yok; yalnızca "genç kızlarınız" var - feteyat iküm.

Bunlar sizin özkızlarınız da olabilir; bakımını üstlendiğiniz kızlarınız da.

Şimdi soruya gelelim: Müslümanlar bakımını üstelndikleri kızları fuhşa mı zorluyordu ki böyle bir ayet indirildi?

Bu bir uyarıdır. İlle  o kötü işi yaptığınız için değil, öyle bir olasılık söz konusu olduğu için yapılmıştır. Bir insan, özkızını ne kadar fuhşa zorlayabilirse bakımını üstlendiği kızları da o kadar zorlayabilir.  

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Müminûn 6 ve Merâic 30'daki "ma meleket eyman ühüm" ayrı bir sınıf kadın. Kısaca Müslümanların özel nikahla eş edindikleri kadınlar. Bunu ayrıntılı bir şekilde anlatmak üzere şimdilik bu kadar. Bir yere gitmek zorundayım.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats