HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ismail
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 11
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ismail

selam...

peki nisa suresinde ki su ayet dort kadina kadar evlenmek izni vermiyor mu..??

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur (Nisa 3)



__________________
Zülkarneyn, “Bu, Rabbimin bir rahmetidir. Rabbimin vaadi gelince onu yerle bir eder. Rabbimin vaadi gerçektir” dedi.
Yukarı dön Göster ismail's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismail
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Alperen Yazdı:
Müminun Suresi: 1. Kuşku yok ki müminler kurtulmuştur. 5 ve 6. Cinsiyet organlarını korur onlar. Fakat eşleri yahut akitleri aracılığıyla sahip bulundukları müstesnadır. Bu durumda kınanmazlar. Sevgili kardeşim, burada yorumlamanı rica ettiğim kısım 5. ve 6. ayetler. Bir mümin eşi ve anlaşmayla sahip olduğu kişilerle, senin yorumunla bakımını üstlendiği kişilerle birlikte olunca kınanmıyor.

Kırmızı harflerle vurguladığım bu iki söylemin Arapça Kuran'daki karşılığı ma meleket eyman ühümdür. Daha önce anlatmaya çalıştım ki bunlar, ya bakımı üstlenilen garibanlardır (4:3; 24:31; 24:58; 33:55...) ya da özel bir nikahla eş alınan kadınlar (23:6; 33:50; 33:52; 70:30).

O kadınların özel nikahlı eşler olduğu Kuran'da belirtiliyor mu? Evet. Örneğin Ahzab 50'de:

Ey peygmbar! Sana helal kıldık... - Ya eyyühen nebiyyü! İnna ahlelna leke...

Kimleri? Kendilerine mehir verdiğin eşlerini ve ant içip edindiklerini - ezvaceke'lletî éteyte ucûr ehünne ve ma meleket yemînük.

Helal kıldık; yani helalindir; nikahlı eşlerindir. Mehir verdiğin ezvacın senin ne kadar nikahlın ise ant içip edindiklerin de o kadar nikahlındır.

Sevgili Alperen, görüldüğü gibi bu bir nikah kaydıdır. Nikah memurunun nikah defterinden bile daha sağlamdır çünkü Kuran'dır.

Nikahın geçerli olması için evlenen kadın ve erkeğin tanıkların önünde "Evet!" demesi ve bunun resmen yazılması gerekir.

Ahzab 50 ve Müminûn 6'da olan işte bu. Ama özel bir nikah bu çünkü tanıklık edip işlemi (Kuran'da) yazıya geçiren, Allah'tır.

***

Bu forumda bir kardeşimiz bu işlemin Arap toplumunda ne kadar geçerli ve yaygın olduğunu sordu. Bizim beşik kertmemiz ne kadar geçerli ve yaygınsa Arapların ant içip edinmeleri de o kadar geçerli ve yaygın.

Bu konuda internette okuyabileceğiniz makaleler var. Örneğin "free-minds.org"da ve "submission.org"da.

"Free-minds.org"un sahibi Layth adında bir Arap. Anadili Arapça. Ortadoğuda yaşıyor, dolayısıyla Arap toplumunu tanıyor. Ve Kuran'ı biliyor. O kadar biliyor ki onu İngilizceye çevirdi. "Free-minds.org"da Layth'in Kuran çevirisini de okuyabilirsiniz.

Layth'e sordum. Cevap: evet bu, Arap toplumuna özgü bir nikah işlemidir; bazı Arap ülkelerinde hâlâ uygulanıyor.

***

Bir de tek eşlilik açısından dikkat çeken şu nokta var:

Mümünûn 6'nın Arapçasında ev bağlacı kullanılmış. EV, yahut demek, ki iki seçenekten yalnızca bir tanesinin alınabileceğini gösterir. Özellikle çok eşliliği yasak eden ayetlerle birlikte okununca. 

Müminler cinsel organlarını saklarlar. Ama eşlerinden YAHUT ant içip edindiklerinden saklamazlar. - İlla alâ ezvac ihim EV ma meleket eyman ühüm.

Bir erkeğin yalnızca bir eş alabileceğini Yüce Allah işte bir de böyle dile getiriyor. O eş ya mehirle edinilir YAHUT ant ile. İkisi bir arada? HAYIR.

Çok eşlilik yasaktır.

Sevgiyle, Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Alperen Yazdı:
Müminun Suresi 6. Eşleri yahut akitleri aracılığıyla sahip bulundukları müstesnadır. Bu durumda kınanmış değillerdir onlar. Bir mümin eşi ve anlaşmayla sahip olduğu kişilerle, senin yorumunla bakımını üstlendiği kişilerle birlikte olunca kınanmıyor.

 

Ben anç içip edinilenlerin yalnızca bakımı üstlenilen kimselerden ibaret olduğunu söylemiyorum. Onların ya bakımı üstlenilen garibanlar YA DA özel nikahlı eşler olduğuna dikkat çekmeye çalışıyorum.

 

Bir adam cinsel organını özel nikahlı eşine gösterince elbet kınanmaz. Ama bakımını üstlendiği kızlara gösterince?

 

Örneğin Nur 31'de de "ant içilip edinilenler" var. Mümineler ziynetlerini açmazlar. Ama kocalarına yahut ant içip edindiklerine açabilirler. Bunda bir sakınca yoktur.

 

Görüldüğü gibi listede kocalar var ama ayrıca bir de ant içip edinilenler de var. Demek ki ant içip edinilenler koca değil. Onlar bakımı üstlenilen erkekler ve kızlar.

 

Bir adam cinsel organlarını bakımını üstlendiği garibanlara gösteremez.

 

Bir başka ayet, Ahzab 55. O ayette de peygamber eşlerinin ant içip edindikleri anılıyor - ma meleket eyman ühünne. Peygamber eşlerinin özel nikahlı kocaları olabilir mi onlar?

 

Sevgiyle, Hasan akçay  

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

ismail Yazdı:

selam...

peki nisa suresinde ki su ayet dort kadina kadar evlenmek izni vermiyor mu..??

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur (Nisa 3)

Selam İsmail

İlgili ayet hakkındaki değerlendirmeleri okumak için burayı tıkla lütfen. Devamı için de burayı. Eleştirilerin varsa bu başlık altına yazabilirsin.

Saygılar


 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

ismail Yazdı:
peki nisa suresinde ki su ayet dort kadina kadar evlenmek izni vermiyor mu..?? "Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur." (Nisa 3)

Bu meal Yaşar Nuri Öztürk'e ait. İlginç bir meal. Çünkü Arapça kelimelerin lafzî anlamlarına elden geldiğince sadık kalınarak yapılmış ama Yüce Allah'ın ne dediği anlaşılmaz hale getirilmiş. Örneğin, sevgili ismail, bu mealden siz ne anlıyorsunuz? 

(1)"Yetimler konusunda adaleti koruyamıyacağınızdan..."

Adalet nedir burda; yani neyi yaparsanız adaleti koruyamış olacaksınız? İhtimaller: (a)yetimlerin mallarını yerseniz, (b)yetimlerle evlenir de birini ötekinden daha çok severseniz...

(2) "sizin için temiz kılınan kadınlar"

Temiz kılınan kadınlar ne demek? İhtimaller: (a)size helal olan kadınlar, (b)hoşunuza giden kadınlar (c)size yetki veren yani size "Beni evlendirebilirsin!" diyen kadınlar

(3)"kadınları... nikahlayın

Nikahlayın ne demek? İhtimaller: (a)kendinize nikahlayın, (b)başkasına nikahlayın

Sevgili ismail, lütfen bu üç soruya cevap verin, ki durum açıklığa kavuşsun. Ondan sonra ben gerekli açıklamaları yapacağım. Allah isterse.

Sevgiyle, Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir kelimeyi yanlış yazmışım. Önce, onu düzelteyim: "Adalet nedir burda; yani neyi yaparsanız adaleti koruyamış olacaksınız?" Buardaki "koruyamış" kelimesi koruyamamış olacaktı.

Asıl söylemek istediğime gelince, sevgili ismail, bu mealden senin anladığın ne olursa olsun başımın üstünde yeri var. Benim amacım seni eleştirmek değil, gerçeğin ortaya çıkması.

Hattâ söz konusu, Nisa 3 olunca onu meallendiren kimseleri de eleştiremiyorum. Çünkü hatayı asıl yapanlar bizim aklımızdan bile geçmiyen kimseler.

Açıklayacağım, Allah isterse. 

Mütercimlerin kusuru, ayeti böyle muğlak bir şekilde tercüme etmek değil. Onlar  böyle yapmak zorundalar çünkü ayetin Arapça metninde harekelemeden gelen bir sakatlık var.

Mütercimler bunu her halde bir şekilde farketmiştir. Ama sorgulamıyorlar. Eğer eleştireceksek bu vurdum duymazlığı eleştirmeliyiz.

Dediğim gibi, açıklıyacağım. Allah isterse. Hele sen o üç soruya bir cevap ver.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ismail
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 11
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ismail

."  Yetimler konusun da adaleti koruyamazsan demek bana göre onlari savunacak kimselerinin olmaması manasına geliyor.. Allah bilhassa onların üzülmesi ve itilip kakılmasını istmeiyor.. Yada kimsesi olmadığı için hor görülmesini... Bu nedenlede onlara yeterince adalet sunamayacaksanız evlenmeyin diye uyarı var.. Çünkü kimse onaları gelip savunmaz..

Adalet nedir burda; yani neyi yaparsanız adaleti koruyamış olacaksınız? İhtimaller: (a)yetimlerin mallarını yerseniz, (b)yetimlerle evlenir de birini ötekinden daha çok severseniz.....

yetimlerle evlenirde birini diğerinden üstün görürsünüz.. işte bu adaletsizliktir..

(2) "sizin için temiz kılınan kadınlar" 

a şıkkı... yani .. helal olanlar. .

Temiz kılınan kadınlar ne demek? İhtimaller: (a)size helal olan kadınlar, (b)hoşunuza giden kadınlar (c)size yetki veren yani size "Beni evlendirebilirsin!" diyen kadınlar

(3)"kadınları... nikahlayın

Nikahlayın ne demek? İhtimaller: (a)kendinize nikahlayın, (b)başkasına nikahlayın 

burada ayetin normal manasını kabul etmek gerekiyor.. kendinize nikahlayın ...

yorumlar biraz zorlama geliyor... çok eşlilik olamaz diye bir kuraldan yola çıkıp, bu Kurandan ispatlanmaya çalışılıyor.. ne ararsan onu bulursun..



__________________
Zülkarneyn, “Bu, Rabbimin bir rahmetidir. Rabbimin vaadi gelince onu yerle bir eder. Rabbimin vaadi gerçektir” dedi.
Yukarı dön Göster ismail's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismail
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

ismail Yazdı:
yorumlar biraz zorlama geliyor... çok eşlilik olamaz diye bir kuraldan yola çıkıp, bu Kurandan ispatlanmaya çalışılıyor.. ne ararsan onu bulursun..

Çok eşlilik olamaz diye bir kuraldan yola çıktığım filan yok. Lütfen benim aklımdan bile geçmeyen böyle iddiaları bana yamamayın.

Bu tür niyet okumalar  konuyu boğuntuya getiren inatlaşmalara yol açar. Onun için burada kesiyorum. 

***

Verdiğin cevaplar gözönüne alınınca ayetin Türkçesi:

"Yetimlerle evlenip onlardan birini diğerlerinden üstün görmek suretiyle adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, size helal kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder eş alın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur."

Hemen söyliyeyim. Bu meal, ayetin öncesi ve sonrasıyla uyumlu değil.

Dikkat edilirse ayetin öncesi olan Nisa 2'de bir uyarı var: Yetimlerin malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu. O halde müminlerin korkması gereken şey yetimlerin malını yanlışlıkla yiyip büyük günaha girmektir. Konu, yetimlerin malı.

Ayetin sonrası olan Nisa 4'te de konu, yetim kadınların malıdır. "Sadukât ihinne" yani kadınların mallarını karşılık beklemeden verin.

Allah'ın sözleri böyle yanlış algılanınca görüldüğü gibi iki büyük hata yapılıyor:

(1)Allah "Yetim malı yemekten korkun!" deyip dururken insanlar onu "Evlendiğiniz yetimlerin birini ötekilerden üstün tutmaktan korkun!" diye çarpıtıyor.

Amiyane tabirle, Allah bayram haftası diyor; insanlar mangal tahtası.

(2)Yüce Allah yetimlerden ve onların malından söz edip dururken gûya birden konuyu saptırıyor ve çok eşlilik kıyağından söz etmeye başlıyor. Allah hâşâ ne dediğini bilmiyor.

Gerçeği kabul edelim: bu "meal" yanlış.

Yüce Allah'ın "Size helal olan kadınlarla dörde kadar evlenin!" dediği iddiasına gelince, bu da "helal olan"ın Arapça metindeki karşılığı olan "ma tabe"den kopuk olması nedeniyle abes bir iddiadır. Tabe tıpkı "tayyib" gibi temiz demek. 

Kıbrıs çıkarmasıyla ilgili bir televizyon haberinde gördüm:

Türk askerleri bir Rum evinin önündeler. Komutan bir ere "Gereğini yap!" işareti verdi. Er, pencereden içeriye bir el bombası attı. Gürültü patırtı, toz duman. Er içeri girdi, çıktı. Üstünü silkeleyip selam durdu:

"Temizdir, komtanım!"  

Yani bu ev hakkında işlem yapabilirsin. Askerlerinin burada dinlenmesine izin verebilirsin; söz sende; yetki sende.

Artı, bir sonraki ayet olan Nisa 4'te aynı kelimenin başka bir türevi olan tıbne var: kadınlar mallarının bir kısmını kendiliğinden size verir ise - fe in tıbne leküm an şey'in minhü nefsen.

Bakın "tıbne"yi herkes verir diye tercüme ediyor. Tutarlı olmak adına "tabe"nin de verir diye tercüme dilmesi gerekir:

Yetim kadınlar size mal verir -tıbne- ise (Nisa 4)      

Yetim kadınlar size yetki verir -tabe-ise  (nisa 3)

Bu arada, sevgili ismail, ayette "Evlenin!" denmesi durumunda Yüce Allah'ın gûya "Çok eşli olunca adaletsizlik yapacaksanız çok eşli olun!" demek suretiyle içine düştüğü çelişkiyi düşündün mü?

Bu çelişki ayeti "meal"lendiren insanlara mı aittir, Allah'a mı? Ve ayet nasıl "meal"lendirilmeli ki çelişki peydah olmasın? 

İşte çelişkisiz bir meal:

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren yetim kadınları ikişer üçer, dörder evlendirin. Fakat bunda adil olamıyacağınızdan korkuyorsanız yalnızca birini. Ya da and içip edindiklerinizi. Darda kalmaktan kurtulmanız için uygun olan budur.

Bundan sonra evlendirin kelimesini açıklamaya çalışacağım. Allah isterse.  

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Nisa
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 25 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Nisa

4.3 Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.

 

Ayetin mealinde bir yanlışlık yoktur. Orada bahsedilen şudur;  almadıysanız tek eş alın ama daha önce almış olduklarınız varsa ( yani sağ elinizin sahip oldukları ve yeminlerinizle aldıklarınız) onlarla yetinin denmektedir.



__________________
Nisa
Yukarı dön Göster Nisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Nisa
 
ismail
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 11
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ismail

Selam Hasan Bey..

Sizin aklınızdan geçmeyen şeyleri size yamamak gibi bir niyetim yoktu.. öncelikle bir yanlış anlaşılma varsa , kusurumuzu affedin..

aklıma şimdi geldide.. yetim malı derken... ayette yetimin malını kendi malınıza katıpta yemeyin diyor.. bundan yetimle onun malını yemek için evlenmeyin..insanlar şöyle düşünebilir.. bu kadının kimsesi yok ..hem evlenelim sahip çıkalım hemde onun malından faydalanalım diye düşünebilirler.. işte burada bir incelik hissediyorum ama, araştırmam lazım..

çünkü bir kadınla neden evlenilir diye bir şeyler okumuştum... Arap kültüründe kadınla malı için evlenilebilir... Burada böyle bir düşünceyle yetimlerlede evlenilebilir.. ve evlenirken daha genç ve kendi idarelerini sağlayamadıklarından dolayı idare kocaya kalır.. ayrıca evlenildiği için artık mal ayrımı kalmaz.. ve farkında olmadan mallarını hiç edebilirsiniz ... Burada Kuran bu farkındalığı ortaya çıkartıp ,dikkatleri böyle bir konuya çekerek yetimlere olası bir zararı önlemek istiyor olabilir...

tekrar incittiysem affola... fikirlerimizi içimizde saklayıp , ayıplanmaktan korkmaktansa, tartışıp doğruysa yaymaya, yanlışsa düzeltmeye çalışmak en doğrusu..

hayırlarla.......

 



__________________
Zülkarneyn, “Bu, Rabbimin bir rahmetidir. Rabbimin vaadi gelince onu yerle bir eder. Rabbimin vaadi gerçektir” dedi.
Yukarı dön Göster ismail's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismail
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats