Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
"Onların çoğu Allah"a ortak koşmadan inanmazlar"12/106.İşte ben bu müslümanlardanım dostum.Elhamdulillah,Elhamdulillah.
Bu ayet,bana göre,başta Hz.İbrahim olmak üzere,gelmiş geçmiş ve gelecek tüm insanları kapsamaktadır.Çünkü İbrahim"de Allah"a ortak koşa koşa hanif,yani halis müslümanlık düzeyine ulaşmıştır." Naci Çelik
"Onlar (müşrikler) göklerde ve yerde rastladıkları ne kadar delil varsa (helak ettiği milletlerle ilgili), hepsinden yüz çevirir/ onları tefekkür etmez, onlara itibar etmezler." 12/105.
"Ve onların çoğunluğu Allah'a (mesajına) iman etmez. Çünkü onlar müşrikler." 12/106.
"Onlar, gelip üzerlerine çökecek Allah'ın bir azabından yada onlar farkında olmadan ansızın onlara kıyametin/öldürücü felaket anının kendilerine gelmeyeceğinden emin midirler?" 12/107.
"Bu benim yolum; görerek (körü körüne değil, delilli ve ispatlı) Allah'a kulluk ediyorum, ben ve benimle olanlar. Allah'ı tenzih ederim (O'na şirk koşmaktan) ve ben müşriklerden değilim /müşrik değilim, de!" 12/108.
Bu ayetlerin tanımladığı müşriklerden biri olmadığına inanıyorum/ umuyorum. Dostum gel sen o ayeti öyle anlama; İbrahim hiç bir zaman müşriklerden olmadı. Yanlış çeviriler senin anlayışını bozuyor olmayacak sonuçlara vardırıyor. |
|
|
Sevgili Naci, umarım sağ ve sağlıklısındır. Umarım önemli bir sorunun olmammıştır. Yaptığım bu çeviri ve değerlendirmemle ilgili bir şeyler söylemeni bekliyorum.
Anladığım kadarıyla, söz konusu 12/106. ayet, senin müslümanlık/Allah'a teslimiyet anlayışının esasını oluşturmaktadır. Sen; "Elhamdu lillah ben müslümanım" derken müşrik bir müslüman olduğunu ifade babında söylüyorsun. Ben böyle anlıyorum. Yani sen müşrik bir müslüman olduğuna şükrediyorsun. Bu anlayışla da aslında sen birine "müşrik kul" demekle de iltifat etmiş oluyorsun, senin anlayışına göre! Hatta senin bu anlayışına göre İbrahim Resulullah da müşrik bir mümindir. İnananın fuhuş, münker, bağiy efalini işlemesini nerede ise meşru/mübah görmen anlayışının temelinde de bu görü yatıyor.
Esenlikler dilerim.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yeni islam Yazdı:
"peygamberlerden,sadece Muhammed"e yazılı ve korunmuş bir kitap indirilmiştir."
Nasıl yani; Kuran yazılı olarak mı indirilmiş?
Hayır.Onu demek istemedim.
Adolsun Tura.
Satır satır yazılmış kitaba;
Yayılmış ince deri üzerine.52/1,2,3.
Ben,bu ve aşağıdaki ayetlerden ve benzeri diğer ayetlerden hareketle,Kur"an inzal oldukça,derhal deriden mamül bir kitapa yazılıyordu.Ve Kur"an"ın yazıya geçirilişi,tasnifi,tamamen vahiyle"dir,vahyin veya meleklerin kontrölü iledir diye inanıyorum.Ve bu benim için bir iman konusudur.
Yani ben,orda,burda kemik parçalrına,taşlara falan yazılmış,sonra da ordan burdan toplanmış bir kitaba asla inanmıyorum,inanmam.
Selam ile
|
|
|
[/QUOTE]
Sayın Naci, ben yine tam olarak anlayamadım galiba bu Kuran'ın nerede kimlerin eliyle yazıldığını. Tekrar sorma gereği hasıl oldu; Kuran bu dünyada mı, sözünü ettiğin bu dünyanın ikizinde mi ve kimler tarafından yazıldı? Meleklerin o dünyada yaşayan müminler olduğunu söylüyorsun ya!
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
[QUOTE=haktansapmaz]
"Onların çoğu Allah"a ortak koşmadan inanmazlar"12/106.İşte ben bu müslümanlardanım dostum.Elhamdulillah,Elhamdulillah.
Bu ayet,bana göre,başta Hz.İbrahim olmak üzere,gelmiş geçmiş ve gelecek tüm insanları kapsamaktadır.Çünkü İbrahim"de Allah"a ortak koşa koşa hanif,yani halis müslümanlık düzeyine ulaşmıştır." Naci Çelik
"Onlar (müşrikler) göklerde ve yerde rastladıkları ne kadar delil varsa (helak ettiği milletlerle ilgili), hepsinden yüz çevirir/ onları tefekkür etmez, onlara itibar etmezler." 12/105.
"Ve onların çoğunluğu Allah'a (mesajına) iman etmez. Çünkü onlar müşrikler." 12/106.
"Onlar, gelip üzerlerine çökecek Allah'ın bir azabından yada onlar farkında olmadan ansızın onlara kıyametin/öldürücü felaket anının kendilerine gelmeyeceğinden emin midirler?" 12/107.
"Bu benim yolum; görerek (körü körüne değil, delilli ve ispatlı) Allah'a kulluk ediyorum, ben ve benimle olanlar. Allah'ı tenzih ederim (O'na şirk koşmaktan) ve ben müşriklerden değilim /müşrik değilim, de!" 12/108.
Bu ayetlerin tanımladığı müşriklerden biri olmadığına inanıyorum/ umuyorum. Dostum gel sen o ayeti öyle anlama; İbrahim hiç bir zaman müşriklerden olmadı. Yanlış çeviriler senin anlayışını bozuyor olmayacak sonuçlara vardırıyor. |
|
|
Sevgili Naci, umarım sağ ve sağlıklısındır. Umarım önemli bir sorunun olmammıştır. Yaptığım bu çeviri ve değerlendirmemle ilgili bir şeyler söylemeni bekliyorum.
Anladığım kadarıyla, söz konusu 12/106. ayet, senin müslümanlık/Allah'a teslimiyet anlayışının esasını oluşturmaktadır. Sen; "Elhamdu lillah ben müslümanım" derken müşrik bir müslüman olduğunu ifade babında söylüyorsun. Ben böyle anlıyorum. Yani sen müşrik bir müslüman olduğuna şükrediyorsun. Bu anlayışla da aslında sen birine "müşrik kul" demekle de iltifat etmiş oluyorsun, senin anlayışına göre! Hatta senin bu anlayışına göre İbrahim Resulullah da müşrik bir mümindir. İnananın fuhuş, münker, bağiy efalini işlemesini nerede ise meşru/mübah görmen anlayışının temelinde de bu görü yatıyor.
Esenlikler dilerim.
Dostum.Bu konuyla ilgili uzun bir makalem var.Gerekirse buraya asacağım.Ancak genede kısaca cevaplayayım.
1.Söz konusu ayeti,(12/106)ben sizin gibi okumuyorum.Ayetin dikkat çektiği iman veya inanma,istisnalı bir inanma.Sen istisna sözcüğünü hiç dikkate almadan çeviri yapmışsin.
6/75-80.Ayetleri oku.İbrahim Allah"a ortak koşuyor mu,koşmuyor mu gör.Ve 80.ayetin bir ifadesine çok dikkat et.İbrahim diyor ki,...Beni doğru yola iletmiş iken benimle Allah"hakkında tartışıyormusunuz?...Demek ki,o ana kadar veya Güneş de batıncaya kadar,İbrahim yanlış bir yoldaydı.İbrahimin üzerinde olduğu yanlış yol neydi acaba?
İyi bil ki,halis din yalnız allah"a aittir.39/3
Ve bu anlamda,halis din sahibi,bana göre tek bir peygamber bile gösteremezsin.İbrahim dahil,çocuk iken,kendisine kitap ve hikmet verilen,İsa"dahil.
Ve bu ibrahim ki,hanifliğin sembolü bir ibrahim.
Demem o ki,Allah"a ortaklar koşarak inanmak Sünnetullah gereği ve peygamberi bir yoldur.Çünkü,en ideal mümin,en ideal hanif,sadece Allah"tır.
Ayrica Kur"an",Allah"a yaklaşmak için vesile arayın demektedir.Bu vesile,kimine göre eyup sultan türbesi olur,kimine göre bir cami veya bir kilise olur,kimine göre mekke olur,kimine göre de telli baba olur,olabilir.
Kur"an"ın ısrarla üzerinde durduğu şey,Allah"a ortak koşulan veya rab edinilen şey veya şahıslara takılıp kalmamaktır.İbrahim gibi o putları birer birer kırıp,yani aşıp,Allah"a yaklaşmak veya halis olarak Allah"ı birlemektir.Allah"yolunda olmak"ta budur zaten.
Ayrica,ben müşrik olduğumu söylemedim.Ben,Allah"a ortaklar koşarak inandım,inanıyorum dedim.
Ve bana göre,İslam dünyası,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği veya müşrik sıfatını asla anlamamış,anlayamamıştır.
Sizce Hz.Yakup"un,onca yıl evlat hasreti çekmesinin bir hikmeti yok mu?
Peygamber olacağını vahiyle bildiği halde,oğlu yusuf"u korumaya soyundu.Yani bir an boş bulunarak ilahlığa soyundu.Halbu ki, Allah bir kişinin peygamber olmasına karar vermişse,o onun korumasını da üstlenmiştir demektir.Yakup,burada Allah"a ortak koşmuştur.Yani gizli şirk işlemiştir.Gör ki,hemen ardından,"rabbimin dilediğinden başkası olmaz"da diyor.Diyor ama,bir anlık gaflet,onu şirke düşürüyor.
Aynı şekilde,Yusuf"ta,hapishanedeki kurtulan arkadaşı vasıtasıyla torpil yapma yoluna giderek,Allah"tan başkasından medet umar duruma düşmüş ve bundan dolayı veya bu hatasının bedelini,yıllarca hapiste kalarak ödemiştir.
Size,bu ve buna benzer,yüzlerce örnek veririm.Yusuf"un,Yakup,un ömürlerinde belkide bir kere yaptığı hatayı,biz hergün yapıyoruz.Demem o ki,ben kendimi aldatmam veya ben kendimi asla temize çıkartmam,çıkartamam.
İşte ben,bu veya buna benzer şekilde ve hemen hemen her gün Allah"a ortaklar kaşarak iman eden bir müslümanım.
Büyük günahlardan kaçınmaktan ve Allah"ın rahmet veya merhemetine sığınmaktan başka,hiç bir sermayem de yoktur.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
yeni islam Yazdı:
"peygamberlerden,sadece Muhammed"e yazılı ve korunmuş bir kitap indirilmiştir."
Nasıl yani; Kuran yazılı olarak mı indirilmiş?
Hayır.Onu demek istemedim.
Adolsun Tura.
Satır satır yazılmış kitaba;
Yayılmış ince deri üzerine.52/1,2,3.
Ben,bu ve aşağıdaki ayetlerden ve benzeri diğer ayetlerden hareketle,Kur"an inzal oldukça,derhal deriden mamül bir kitapa yazılıyordu.Ve Kur"an"ın yazıya geçirilişi,tasnifi,tamamen vahiyle"dir,vahyin veya meleklerin kontrölü iledir diye inanıyorum.Ve bu benim için bir iman konusudur.
Yani ben,orda,burda kemik parçalrına,taşlara falan yazılmış,sonra da ordan burdan toplanmış bir kitaba asla inanmıyorum,inanmam.
Selam ile
|
|
|
|
|
|
Sayın Naci, ben yine tam olarak anlayamadım galiba bu Kuran'ın nerede kimlerin eliyle yazıldığını. Tekrar sorma gereği hasıl oldu; Kuran bu dünyada mı, sözünü ettiğin bu dünyanın ikizinde mi ve kimler tarafından yazıldı? Meleklerin o dünyada yaşayan müminler olduğunu söylüyorsun ya!
Sevgili haktansapmaz.Ayetler açık.yayılmış ince deri ne demek.Deriden mamül kağıtlar demek.Melekler,Hz.Muhammed"e ayetlerin nasıl yazılacağı konusunda destek oluyor,ona bir takım örnekler sunuyordu diye düşünüyorum.
Bana göre ilk Kur"an"ı bizzat Muhammed peygamber ve bu dünya da meleklerin desteğiyle yazmış ve dizmiştir.Yoksa sende peygamberin,okuma yazma bilmediğini mi düşünüyorsun.
Hani Allah ve melekleri,peygambere destek olur,arka çıkardı.Bu desteğin,bu veya buna benzer konularda da olduğunu düşünemezmiyiz.
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci, seferatun, yazıcı meleklerse Kuran'ı yazıcı melekler yazıyordur. Yazıcı değilseler nasıl yardım ediyorlar Muhammed'e Kuran'ı yazmada? Hem "seferatun"un yazıcı melekler olduğunu Kuran'ın hangi ayetinden ve nasıl anlaya bildiniz?
"Sevgili haktansapmaz.Ayetler açık.yayılmış ince deri ne demek.Deriden mamül kağıtlar demek.Melekler,Hz.Muhammed"e ayetlerin nasıl yazılacağı konusunda destek oluyor,ona bir takım örnekler sunuyordu diye düşünüyorum." diyorsun.
Sevgili Naci, Kuran'ı yazmada destek için, illa ki ölüp öbür dünyaya göçmüş melekler/müminler mi gerekli, Peygamberle birlikte yaşamakta olan müminler yazmada destek olamaz mı?
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"Dostum.Bu konuyla ilgili uzun bir makalem var.Gerekirse buraya asacağım.Ancak genede kısaca cevaplayayım.
1.Söz konusu ayeti,(12/106)ben sizin gibi okumuyorum.Ayetin dikkat çektiği iman veya inanma,istisnalı bir inanma.Sen istisna sözcüğünü hiç dikkate almadan çeviri yapmışsin.
6/75-80.Ayetleri oku.İbrahim Allah"a ortak koşuyor mu,koşmuyor mu gör.Ve 80.ayetin bir ifadesine çok dikkat et.İbrahim diyor ki,...Beni doğru yola iletmiş iken benimle Allah"hakkında tartışıyormusunuz?...Demek ki,o ana kadar veya Güneş de batıncaya kadar,İbrahim yanlış bir yoldaydı.İbrahimin üzerinde olduğu yanlış yol neydi acaba?
İyi bil ki,halis din yalnız allah"a aittir.39/3
Ve bu anlamda,halis din sahibi,bana göre tek bir peygamber bile gösteremezsin.İbrahim dahil,çocuk iken,kendisine kitap ve hikmet verilen,İsa"dahil.
Ve bu ibrahim ki,hanifliğin sembolü bir ibrahim.
Demem o ki,Allah"a ortaklar koşarak inanmak Sünnetullah gereği ve peygamberi bir yoldur.Çünkü,en ideal mümin,en ideal hanif,sadece Allah"tır.
Ayrica Kur"an",Allah"a yaklaşmak için vesile arayın demektedir.Bu vesile,kimine göre eyup sultan türbesi olur,kimine göre bir cami veya bir kilise olur,kimine göre mekke olur,kimine göre de telli baba olur,olabilir.
Kur"an"ın ısrarla üzerinde durduğu şey,Allah"a ortak koşulan veya rab edinilen şey veya şahıslara takılıp kalmamaktır.İbrahim gibi o putları birer birer kırıp,yani aşıp,Allah"a yaklaşmak veya halis olarak Allah"ı birlemektir.Allah"yolunda olmak"ta budur zaten.
Ayrica,ben müşrik olduğumu söylemedim.Ben,Allah"a ortaklar koşarak inandım,inanıyorum dedim.
Ve bana göre,İslam dünyası,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği veya müşrik sıfatını asla anlamamış,anlayamamıştır.
Sizce Hz.Yakup"un,onca yıl evlat hasreti çekmesinin bir hikmeti yok mu?
Peygamber olacağını vahiyle bildiği halde,oğlu yusuf"u korumaya soyundu.Yani bir an boş bulunarak ilahlığa soyundu.Halbu ki, Allah bir kişinin peygamber olmasına karar vermişse,o onun korumasını da üstlenmiştir demektir.Yakup,burada Allah"a ortak koşmuştur.Yani gizli şirk işlemiştir.Gör ki,hemen ardından,"rabbimin dilediğinden başkası olmaz"da diyor.Diyor ama,bir anlık gaflet,onu şirke düşürüyor.
Aynı şekilde,Yusuf"ta,hapishanedeki kurtulan arkadaşı vasıtasıyla torpil yapma yoluna giderek,Allah"tan başkasından medet umar duruma düşmüş ve bundan dolayı veya bu hatasının bedelini,yıllarca hapiste kalarak ödemiştir.
Size,bu ve buna benzer,yüzlerce örnek veririm.Yusuf"un,Yakup,un ömürlerinde belkide bir kere yaptığı hatayı,biz hergün yapıyoruz.Demem o ki,ben kendimi aldatmam veya ben kendimi asla temize çıkartmam,çıkartamam.
İşte ben,bu veya buna benzer şekilde ve hemen hemen her gün Allah"a ortaklar kaşarak iman eden bir müslümanım.
Büyük günahlardan kaçınmaktan ve Allah"ın rahmet veya merhemetine sığınmaktan başka,hiç bir sermayem de yoktur."
Sevgili Naci, ya istisna nedir bilmiyorsun, anlamıyorsun yada inat ediyorsun. Sen ayetleri nasıl okuyorsun? Ben 105-108 arasını birlikte yazdım ki dikkatini çekeyim. Sen "ekseruhum/onların ekserisi" kelimesini neden görmezden geliyorsun? "Onların çoğu inanmazlar; illa ki onlar şirk koşarlar." İbrahim de, İsa da Musa da, Yakup da Yusuf da.. Muhammed de bu eksere dahilse, geriye ne kaldı, kim kaldı? Halbuki, ekserin dışında bir de ekall var.. Peki bu şirksiz iman eden azınlık kimler ola ki? Allah mı? Çünkü sen Allah'tan başka her kesi müşrik yaptın. Bak bunlar şuursuzlar. Onlar şirke, küfre dalmış dalgın bir halde şirki hayatın içerisinde bocalayıp dururlarken, Allah'ın azabının aniden onları kuşatmasından eminler mi, dediği inananlar mıdır? Yahu, Naci kardeş, sen aklını mı yedin; Allah kime iman ediyor şirksiz? Bu ayette kasıt inananlarsa Allah'ın 107. ayette, ani bir azapla tehdit ettiği kimlerdir? Allah ne diye inananları azap ile tehdit etsin?
Sevgili Naci, İLLÂ edatı her gediği yerde istisna anlamına değildir. Çoğu zaman istidrak içindir. Mesela "İLLÂ MÂ ŞÂELLÂH" cümleside müstesna ifade etmiyor. Allah bir şeyi dilediyse, kast ettiği her şey veya her kes dahildir. Mesela cehenneme kafirleri sokuyorsa bunlarda bir kaçını "illa ma şae" diyerekten istisna yapmaz. Ancak bunlardan/cehannemliklerden inananları müstesna tutması başka.
Gençler az sonra gelip beni de alıp balığa gidecekler. 6/75-80 arasını da sonra okuyayım inşaallah.
Bi emanillah.
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"Yahu, Naci kardeş, sen aklını mı yedin; Allah kime iman
ediyor şirksiz?"
:)))
Vira bismillah...
Rastgele sayın Haktansapmaz:)
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
ebu ömer Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 117
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah Resulu İbrahim'le ilgili birkaç anekdot:
2/135: "...Qul bel millete ibrahime hanifen, vema kane minel müşrikin > ...De ki; bizzat hanif/hakperest İbrahim'in milletine/inanç sistemine (tabiyiz, sizde buyrun), ki o müşriklerden olmadı."
3/67: "...velakin kane hanifen muslimen, vema kane minel müşrikin > ...lakin bir hanif/hakperest müslüman idi ve müşriklerden olmadı."
6/79: "...vema ene minel müşrikin > ...ben müşriklerden değilim."
6/161: "...dinen qıyamen millete ibrahime hanifen, vema kane minel müşrikin > ...dosdoğru din, hanif/hakperest İbrahim'in milletine/inanç sistemine, o müşriklerden olmadı."
16/120 "...velem yeku minel müşrikin > müşriklerden olmamıştı."
16/123 "...vema kane minel müşrikin > o müşriklerden olmadı."
Zannedersem, Naci beyin, Allah Resulu İbrahim'in "evvelden müşrik olduğu" anlayışına zemin oluşturan 6/74-80 ayetlerini yanlış okumasıdır. Bu pasajda zikrolunan;
A- 76. ayette "...raa kevkaben, qale haze rabbi...> bir yıldız gördü, dedi Rabbim bu mu?"
B- 77. ayette "...rael qamere baziğan, qale haze rabbi...> ayın doğuşunu görünce, dedi Rabbim bu mu?"
C- 78. ayette "...raeş şemse baziğaten, qale haze rabbi...> güneşin doğuşunu görünce, dedi Rabbim bu mu?"
Allah Resulu İbrahim'in, her fırsatta kavminin inanç sistemine vurduğu darbeyi ifade eden pasajdaki, "qale haze rabbi > dedi, Rabbim bu mu?" cümlesini, sanki Rabbini arıyormuş anlayışıyla değerlendirme yapılmaktadır. Oysa, ta ilgili pasajın başında 74. ayette yer alan ve babası ile kavminin yüzüne haykırdığı "...etettehizu esnamen aliheten, inni erake ve qavmeke fi dalalin mubin > sen putları ilah mı ediniyorsun! şüphesiz ben seni ve kavmini açık bir sapıklık içinde görüyorum." ifadesi gözden kaçırılmamalıdır. Neticede ilgili sürenin 76, 77 ve 78. ayetlerinde yer alan "qale haze rabbi" ifadesi, "bunlar mı benim rabbim olacak şaşarım" şeklindeki bir hitabdır.
Saygılarımla...
__________________ Teselli ararsan teselli mi yok...
|
Yukarı dön |
|
|
ebukerem Ayrıldı
Katılma Tarihi: 21 mart 2009 Gönderilenler: 483
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam ile.
Hz. İbrahim'in de içlerinden çıktığı AKAD toplumu - ki MÖ 4500 - MÖ 539 arası mezepotamyadaki SÜMER İMPARATORLUKLARINDAN biridir- dini de zamnında tebliğ edilen İSLAM dan türetilmiş bir dindi. ( Konu ile ilgili detyalı bir araştırmayı kendi seitemdeki İSLAM ve DİĞERLERİ adlı yazı dizisinden okuyabilirsiniz : http://www.temizfikir.com/index.php/2009/07/27/islam-ve-dige rleri/
o toplumlarda da diğer tüm toplumların İslam dan türettikleri dinlerinde olduğu gibi HERŞEYİ YARATTIĞI ve YÖNETTİĞİNE inanılan bir TEK TANRI ve O'nun VERDİĞİ YETKİLERLE alt-tanrı olduklarına inanılan KRALLAR ve aileleri, milli kahramanlar, evliyalar, hatta eski peygamberleri v.b. unsurla inanç hiyerarşilerini oluşturuyordu.
Müzelerdeki kalıntılardan da rahatça görülebileceği gibi EN ÜSTTEKİ TEK TANRIYI "ŞAMEŞ" ( şems ) GÜNEŞ ile sembolleştirmişlerdi. Alt ilk tanrıları SİN ( Ay ) ve YILDIZ ( İştar) ( batı dillerine de muhtemelen star sözcüğü buradan geçmiş ) alt tanrılar sistemine inanıyorlardı.
İbrahim'in o ayetlerde yaptığı işte bu kavminin ŞAMEŞ-SİN-İSTAR ( güneş-ay-yıldız ) şirk inançlarına, bilgelik ve teşbih ile BİR TEBLİĞİDİR. tıpkı onları simgeleyen heykellerini kırıp " şu en büyüğüne sorun belki o yapmıştır ) tebliğindeki gibi.
selam ve saygılar..
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
Sevgili Naci, seferatun, yazıcı meleklerse Kuran'ı yazıcı melekler yazıyordur. Yazıcı değilseler nasıl yardım ediyorlar Muhammed'e Kuran'ı yazmada? Hem "seferatun"un yazıcı melekler olduğunu Kuran'ın hangi ayetinden ve nasıl anlaya bildiniz?
"Sevgili haktansapmaz.Ayetler açık.yayılmış ince deri ne demek.Deriden mamül kağıtlar demek.Melekler,Hz.Muhammed"e ayetlerin nasıl yazılacağı konusunda destek oluyor,ona bir takım örnekler sunuyordu diye düşünüyorum." diyorsun.
Sevgili Naci, Kuran'ı yazmada destek için, illa ki ölüp öbür dünyaya göçmüş melekler/müminler mi gerekli, Peygamberle birlikte yaşamakta olan müminler yazmada destek olamaz mı?
Muhabbetle.
|
|
|
Sevgili haktansapmaz.
Dikkatine sunduğum sahneyi anlatan ayetler bozuk çevrilmiş,orada melekler ifadesi geçmiyor.Zaten ben,size sahneyi hatırlatmaya çalışmıştım.Aynı sahneyi anlatan,S.Ateş"in çevirilerini de vereyim.
Dileyen onu düşünüp öğüt alır.
(O öğut) Sahifeler içindedir:Değer verilen.
Saygı ile yükseltilen,tertemiz(sayfalar).
Yazıcıların ellerinde:
Değerli,iyi(yazıcıların).80/12-16.
Yukardaki ayetlerin sözünü ettiği değer verilen sayfalar,bana göre elimizdeki Mushaf"ın sayfalarıdır.
Ki o,değerli bir elçinin(Cibril"in)sözüdür.
(O elçi) Güçlüdür.Arşın sahibi katında yücedir.
Orada (kendisine)itaat edilen,güvenilendir.
Arkadaşınız mecnun değildir.
Andolsun(Muhammed)onu ufukta apaçık görmüştür.81/19-23.
Bu ayetlerin dikkat çektiği sözlerde Kur"an ayetleridir.Böylesine güçlü bir elçi ile desteklenen,bir peygamber,o sözleri kayıt altına almak veya yazmak için,insanlara ne kadar ihtiyaç duyar ki?
O,elbette değerli bir Kur"an"dır.
Saklı bir kitaptadır.
Ki ona temizlerden başkası dokunamaz.
(O)Alemlerin Rabbinden indirilmiştir.56/77-80.
Hani Kur"an,yazılı olduğu,oraya buraya dağılmış,taş ve kemik parçalarının,neden sonra bir araya toplanmasıyla oluşturulmuştu?Ayet Kur"an"ın saklı,yani saklanmış,yani korunmuş bir kitapta olduğunu söylüyor.Ama siz bu ve buna benzer bir sürü ayeti dikkate almazsanız veya bu ayetleri,budayıp budayıp yorumlarsanız olayı anlamaz,anlayamazsınız.
Ayrica ben,bütün meleklerden kastın,sadece Mele-i-Ala"ya dönen müminler olduğunu söylemedim ki.Allah"ın yarattığı ve çeşitli işlerle görevlendirdiği ve sayısını ancak kendisinin bildiği,bilebileceği melekleri olduğu da Kur"an"da açık.Ayrica,peygamberi veya peygamberleri destekleyen meleklerin kimliği da Kur"an"da açıkca verilmektedir.Cibril ve Mikail.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|