Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 18 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hanif Yazdı:
Selam
Erdal kardeş çok aceleci davranıyorsun.
Selam samimi inananlara olsun!
Hanif bey seninle polemiğe/atışmaya girmeyeceğim! Yalnız küçük bir sorum var, cevaplarsan sevinirim!
Şimdi sen boşver Erdal dostun aceleciliğini, ben senin meramını
anladım! "Kızım sana söylüyom - gelinim sen anla misali" bir göndermede
bulunmuşsun! Öyleyse sana soruyorum;
_ Keyfi hırsılık yapan kişinin ellerini kesmemeliyiz mi diyorsun?
Ve buna kanıt olarak da kendileri ile mücadele ettiğin/ettiğimiz o,
"namaz yok" diyenleri gösteriyorsun öyle mi? Bir karar ver! O
insanlar dinde güvenilir mi? Değil mi? Güvenilir idiyseler ne
demeye onlarla mücadele ettin? Güvenilir değil iseler, sen ne hakla
onların saçmalıklarını kendine kanıt olarak gösteriyorsun?
Dediğim gibi seninle polemiğe girmeyeceğim! Medeni bir şekilde
doğruları ortaya koyarsan, biz de senin samimi bir mümin olduğuna
kanaat getiririz! Yada yine küfürvari uslupla karşılık verirsin
de puanını iyice düşürürsün !!!
__________________ 16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam samimi inananlara olsun!
Hanif bey seninle polemiğe/atışmaya girmeyeceğim! Yalnız küçük bir sorum var, cevaplarsan sevinirim!
Şimdi sen boşver Erdal dostun aceleciliğini, ben senin meramını anladım! "Kızım sana söylüyom - gelinim sen anla misali" bir göndermede bulunmuşsun! Rabbim şahittir ki kesinlikle böyle bir şey aklımdan geçmedi.Öyleyse sana soruyorum;
Elbetteki sorabilirisin. Ben la yu,sel değilim ki
_ Keyfi hırsılık yapan kişinin ellerini kesmemeliyiz mi diyorsun?
Ben kuranın bütünlüğüne göre bunu anlıyorum diyorum. Zira el koparma şeklinde anlarsak cevaplanması gereken bir yığın soru açıkkta kalıyor diyorum.El koparma şeklinde anlayan kardeşlerde bu sorulara cevap vermeli değilmi ?
Ve buna kanıt olarak da kendileri ile mücadele ettiğin/ettiğimiz o, "namaz yok" diyenleri gösteriyorsun öyle mi? Bir karar ver!
Bak kardeşim yeryüzünde hiç bir insan A sından Z sine kadar yanlış değildir. En azından ben böyle inanıyorum.Ben bağnaz değilim.Bir çok konuda karşı olduğum insanların bile doğrularına hayır demedim şimdiye kadar ve demeyeceğimde. Dolayısıyla onların bu konuda görüşleriden istifade ettim
O insanlar dinde güvenilir mi? Değil mi? Güvenilir idiyseler ne demeye onlarla mücadele ettin? Güvenilir değil iseler, sen ne hakla onların saçmalıklarını kendine kanıt olarak gösteriyorsun?
Dediğim gibi karşımdaki şeytan bile olsa acaba doğrumu söylüyor diye araştırırım. Araştırdım ve baktım haklılık payları çok yüksek taki birileri aksini kuranın bütünlüğüne göre isbat edinceye kadar. Eğer ben herkesi sucu bucu diye ayırıp, kendimi müstağni görse idim kuran anlayışında bir adım atamaz yerimde sayardım
Dediğim gibi seninle polemiğe girmeyeceğim! Medeni bir şekilde doğruları ortaya koyarsan, biz de senin samimi bir mümin olduğuna kanaat getiririz! Yada yine küfürvari uslupla karşılık verirsin de puanını iyice düşürürsün !!!
KURANDA KA TA A KAVRAMI
Bakara 27 الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرون
27- Onlar ki, söz verip andlaştıktan sonra Allah'a verdikleri sözü bozarlar. Allah'ın birleştirmesini emretti
ği( anlaşmayı) keserler ve yeryüzünde bozgunculuk yaparlar. İşte zarara uğrayanlar onlardır.
Bakara 166 إذ تبرأ الذين اتبعوا من الذين اتبعوا ورأوا العذاب وتقطعت بهم الأسباب
166- O zaman kendilerine uyulan kimseler, azabı görerek kendilerine uyanlardan kaçıp uzaklaşmışlar ve aralarındaki bütün bağlar
kopmuştur.
Al-i Imran 127 ليقطع طرفا من الذين كفروا أو يكبتهم فينقلبوا خائبين
127- (Allah bu yardımı) inkâr edenlerden bir kısmını
kessin veya perişan etsin de umutsuz olarak dönüp gitsinler (diye yaptı).
Maide 33 إنما جزاء الذين يحاربون الله ورسوله ويسعون في الأرض فسادا أن يقتلوا أو يصلبوا أو تقطع أيديهم وأرجلهم من خلاف أو ينفوا من الأرض ذلك لهم خزي في الدنياول 07;م في الآخرة عذاب عظيم
33- Allah ve Resulüne karşı savaşan ve yeryüzünde fesat çıkarmaya çalışanların cezası, ancak öldürülmeleri veya asılmaları yahut ayak ve ellerinin çaprazlama
kesilmesi, ya da yeryüzünde başka bir yere sürgün edilmeleridir. Bu, dünyada onlar için bir zillettir. Ahirette ise onlar için büyük bir azab vardır.
Maide 38 والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزاء بما كسبا نكالا من الله والله عزيز حكيم
38- Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'dan bir ceza olarak
ellerini kesin. Allah daima üstündür, hikmet sahibidir.
Enam 45 فقطع دابر القوم الذين ظلموا والحمد لله رب العالمين
45- Böylece zulmeden kavmin kökü
kesildi. Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamdolsun.
Enam 94 ولقد جئتمونا فرادى كما خلقناكم أول مرة وتركتم ما خولناكم وراء ظهوركم وما نرى معكم شفعاءكم الذين زعمتم أنهم فيكم شركاء لقد تقطع بينكم وضل عنكم ما كنتم تزعمون
94- Bugün, sizi ilk defa yarattığımız zamanki gibi yapayalnız huzurumuza geldiniz, size verdiğimiz herşeyi arkanızda bıraktınız. Allah'ın size göre ortağı olduklarını iddia ederek yardımlarına, şefaatlarına güvendiğiniz ortakları yanınızda görmüyoruz. Aranızdaki bütün bağlar artık
kesilmiş, güvendiklerinizin hepsi kaybolup gitmiştir.
Araf 72 فأنجيناه والذين معه برحمة منا وقطعنا دابر الذين كذبوا بآياتنا وما كانوا مؤمنين
72- Onu ve onunla beraber olanları rahmetimizle kurtardık ve âyetlerimizi yalanlayıp da iman etmeyenlerin kökünü
kestik.
Araf 124 لأقطعن أيديكم وأرجلكم من خلاف ثم لأصلبنكم أجمعين
124- "Ellerinizi ve ayaklarınızı çaprazlama
kestireceğim, sonra da bilin ki, sizi astıracağım
Araf 160 وقطعناهم اثنتي عشرة أسباطا أمما وأوحينا إلى موسى إذ استسقاه قومه أن اضرب بعصاك الحجر فانبجست منه اثنتا عشرة عينا قد علم كل أناس مشربهم وظللنا عليهم الغمام وأنزلنا عليهم المن والسلوى كلوا من طيبات ما رزقناكم وما ظلمونا ولكن كانوا أنفسهم يظلمون
160- Biz onları oniki kabileye
ayırdık. Ve kavmi kendisinden su istediği zaman Musa'ya, elindeki asâ ile taşa vur, diye vahyettik, vurunca hemen o taştan oniki pınar akmaya başladı. Halkın her biri su alacağı yeri iyice öğrendi. Bulutu da üzerlerine gönderdik, gölgeledik. Onlara kudret helvası ve bıldırcın indirdik. Size rızık olarak ihsan ettiğimiz nimetlerin temizinden yiyiniz, dedik. Onlar zulmü bize yapmadılar, lakin kendi kendilerine zulmediyorlardı.
Enfal 7 وإذ يعدكم الله إحدى الطائفتي 06; أنها لكم وتودون أن غير ذات الشوكة تكون لكم ويريد الله أن يحق الحق بكلماته ويقطع دابر
7. İşte o zaman Allah size iki taifeden (kervan veya kureyş ordusundan) birini vaad ediyordu ki, sizin olacaktı. Siz ise arzu ediyordunuz ki, şanı ve şerefi olmayan şey (kervan) sizin olsun. Halbuki Allah, âyetleriyle hakkı yerine oturtmak ve kâfirlerin
arkasını kesmek istiyordu.
Tevbe 110 لا يزال بنيانهم الذي بنوا ريبة في قلوبهم إلا أن تقطع قلوبهم والله عليم حكيم
110- Onların kurmuş oldukları bu türlü binalar, kalpleri
parça parça olmadıkça, kalblerinde bir nifak düğümü olup kalacaktır. Allah, alîmdir, hakîmdir
Ynus 27 والذين كسبوا السيئات جزاء سيئة بمثلها وترهقهم ذلة ما لهم من الله من عاصم كأنما أغشيت وجوههم قطعا من الليل مظلما أولئك أصحاب النار هم فيها خالدون
27- Kötülük kazanmış olanlara gelince, kötülüğün cezası, misli kadardır. Ve onları bir aşağılık ve eziklik kaplar. Onlar için Allah'dan başka hiçbir kurtarıcı yoktur. Yüzleri karanlık
geceden bir parçaya bürünmüş gibidir. İşte onlar cehennem ehlidir. Orada ebedî kalacaklardır.
Hud 81 قالوا يالوط إنا رسل ربك لن يصلوا إليك فأسر بأهلك بقطع من الليل ولا يلتفت منكم أحد إلا امرأتك إنه مصيبها ما أصابهم إن موعدهم الصبح أليس الصبح بقريب
81- Melekler dediler: "Ey Lut! Şundan emin ol ki, biz Rabbinin elçileriyiz. Onlar sana asla zarar veremezler. Sen,
gecenin bir kısmı olunca ailenle birlikte hemen buradan çık git. İçinizden hiç kimse geri kalmasın, eşin başka. Çünkü ona da onlara gelecek olan musibet gelecektir. Haberin olsun, helâk zamanları sabah vaktidir. Zaten sabah yakın değil mi?"
Yusuf 31 فلما سمعت بمكرهن أرسلت إليهن وأعتدت لهن متكأ وءاتت كل واحدة منهن سكينا وقالت اخرج عليهن فلما رأينه أكبرنه وقطعن أيديهن وقلن حاش لله ما هذا بشرا إن هذا إلا ملك كريم
31. Azizin karısı, onların gizliden gizliye dedikodu yaydıklarını işitince, onlara davetçi gönderdi ve onlara mükellef bir sofra hazırladı. Her birine bir bıçak verdi, beri taraftan da Yusuf'a "çık karşılarına" dedi. Görür görmez hepsi onu gözlerinde çok büyüttüler ve
ellerini kestiler. Dediler ki: "Hâşâ! Allah için, bu bir insan değil, olsa olsa yüce bir melektir."
Rad 4 وفي الأرض قطع متجاورات وجنات من أعناب وزرع ونخيل صنوان وغير صنوان يسقى بماء واحد ونفضل بعضها على بعض في الأكل إن في ذلك لآيات لقوم يعقلون
4. Yeryüzünde birbirine komşu
kıtalar vardır. Üzüm bağları, ekinler, çatallı ve çatalsız hurmalıklar vardır ki, hepsi bir tek su ile sulanır. Halbuki meyvelerinde birini öbürüne üstün kılıyoruz. Aklı eren bir kavim için bunda muhakkak ibretler vardır
Rad 25 والذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك لهم اللعنة ولهم سوء الدار
25. Allah'ın ahdini misak ile belgeledikten sonra bozanlar ve Allah'ın birleştirilmesini emrettiği bağlantıları koparanlar ve yeryüzünü bozguna verenler varya, işte lanet olsun onlara! Ve yurdun kötüsü de onlaradır.
Rad 31 ولو أن قرءانا سيرت به الجبال أو قطعت به الأرض أو كلم به الموتى بل لله الأمر جميعا أفلم ييئس الذين ءامنوا أن لو يشاء الله لهدى الناس جميعا ولا يزال الذين كفروا تصيبهم بما صنعوا قارعة أو تحل قريبا من دارهم حتى يأتي وعد الله إن الله لا يخلف الميعاد
31. Bir Kur'ân ki, onunla dağlar yürütülse veya onunla yer
parçalansa veya onunla ölüler konuşturulsa (inkarcılar yinede inanmaz). Fakat emir bütünüyle Allah'ındır. İman edenler, kâfirlerden ümit kesip daha anlamadılar mı ki, Allah dileseydi, elbette insanların hepsine toptan hidayet buyururdu. O küfürde direnenlerin kendi sanatlarıyla başlarına musibet inip duracak, ya da yurtlarının yakınına konacak. Nihayet Allah'ın vaadi gelecek. Muhakkak ki, Allah vaad ettiği zamanı şaşırmaz.
Hicr 65 فأسر بأهلك بقطع من الليل واتبع أدبارهم ولا يلتفت منكم أحد وامضوا حيث تؤمرون
65- "Gecenin bir
bölümünde aileni yola çıkar, sen de arkalarından yürü ve sizden kimse ardına bakmasın; istenen yere gidin."
bölüklere ayrıldılar ama, hepsi bize döneceklerdir
Hac 15 من كان يظن أن لن ينصره الله في الدنيا والآخرة فليمدد بسبب إلى السماء ثم ليقطع فلينظر هل يذهبن كيده ما يغيظ
15- Allah'ın ona dünyada ve ahirette yardım etmeyeceğini sanan kimse hemen yukarıya bir ip uzatsın, sonra
nefesini kessin de baksın bu hilesi kendisini öfkelendiren şeyi giderecek mi?
Hac 19 هذان خصمان اختصموا في ربهم فالذين كفروا قطعت لهم ثياب من نار يصب من فوق رءوسهم الحميم
19- Şu ikisi Rableri hakkında tartışmaya girmiş iki hasımdır. kaf
irler için ateş parçalarından elbiseler vardır. Başlarının üstünden kaynar su dökülür
Müminun 53 فتقطعوا أمرهم بينهم زبرا كل حزب بما لديهم فرحون
:53. Ne var ki insanlar kendiler
ine emredileni aralarinda parça parça böldüler. Her gurup kendilerinde bulunan ile sevinip böbürlenmektedirler
Ankebut 29 أئنكم لتأتون الرجال وتقطعون السبيل وتأتون في ناديكم المنكر فما كان جواب قومه إلا أن قالوا ائتنا بعذاب الله إن كنت من الصادقين
29 siz, ille de erkeklere yaklaşacak,
yol kesecek ve toplantılarınızda edepsizlik yapacak mısınız?" Kavminin cevabı ise, şöyle demelerinden ibaret oldu: "Doğru söyleyenlerden isen Allah'ın azabını getir bize!"
Muhammed 15 مثل الجنة التي وعد المتقون فيها أنهار من ماء غير ءاسن وأنهار من لبن لم يتغير طعمه وأنهار من خمر لذة للشاربين وأنهار من عسل مصفى ولهم فيها من كل الثمرات ومغفرة من ربهم كمن هو خالد في النار وسقوا ماء حميما فقطع أمعاءهم
15- Kötülükten sakınanlara vaad edilen cennetin durumu şöyledir: Orada bozulmayan temiz sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenlere lezzet veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır.
Onlar için cennette her çeşit meyve ve Rablerinden bir bağışlanma vardır. Bunların durumu, ateşte ebedî olarak kalacak olan ve bağırsaklarını parçalayacak kaynar su içirilen kimsenin durumu gibi olur mu?
Muhammed 22 فهل عسيتم إن توليتم أن تفسدوا في الأرض وتقطعوا أرحامكم
22- Demek siz iş başına gelecek olursanız yeryüzünde bozgunculuk çıkaracaksınız ve akrabalık bağlarınızı
koparacaksınız öyle mi?
Hasr 5 ما قطعتم من لينة أو تركتموها قائمة على أصولها فبإذن الله وليخزي الفاسقين
5. Hurma ağaçlarından her hangi bir şey
kesmeniz veya kökleri üzerinde bırakmanız hep Allah'ın izniyle ve O'nun, yoldan çıkanları cezalandırması içindir
Görüldüğü gibi kataa kavramı organ kesme dışında da bir çok anlama geliyor.
İlişkileri kesmek
Yapılan anlaşmayı bozmak
parça, bölüm
Uzaklaşma
Şimdi aynı şekilde bende sizden maide 6 da Rabbimiz gerçekten el kesilmesini mi murad etmiştir diye haklı olarak soruyorum
yumurta çalanla banka soyana aynı cezamı uygulanacak. O takdirde bu adaletsizlik olmaz mı ? Hatta ihtiyacı için ekmek çalanlar ne olacak
Bir kere çaldı 1 elini kestik. İkinci kere çalarsa ikinci elinimi keseceğiz.Üçüncüde dördüncüde ne olacak ayaklarını mı kesecez ?
Varsayalım ki adamın elini kestik. Peki bu adam ailesine nasıl bakacak.Devlet mi bunun ailesini geçimini sağlayacak.Bu takdirde devlete gereksiz yere külfet gelmiş olmazmı.Ayrıca ben o kadar tembel adam biliyorum ki sırf çaılşammak için elinin kesilmesine bile razı olur Nasıl olsa devlet bana bakacak diye.
Katılma Tarihi: 18 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hanif Yazdı:
Görüldüğü gibi kataa
kavramı organ kesme dışında da bir çok anlama geliyor.
İlişkileri kesmek
Yapılan anlaşmayı
bozmak
parça, bölüm
Uzaklaşma
Şimdi aynı şekilde bende sizden
maide 6 da Rabbimiz gerçekten el kesilmesini mi murad etmiştir diye haklı olarak
soruyorum
Selam!
Tamam haklı olabilirsin ama gözden kaçırdığımız birşey var! Ben Allah'ın askeri'ne cevap
yazdığımda şu ifadeyi kullanmıştım. Abdest alırken yaptığımız "Mesih"i, Hz.İsa
için kullanılan Mesih ile bir tuttuğumuzda oldukça karışık bir durum çıkıyor
ortaya! Bu karışıklığı nasıl gidereceğiz? Dediğin gibi arapça kelimelerin anlamı
zengin! Muhtelif ayetlerde muhtelif anlamlarda kullanılabiliyorlar! Eğer bağıntı
kurmadan bunları irdelersek sapıtmamız içten bile değil! Bağıntıyı onun bunun
dedikleri ile değil, SADECE KURAN ile kurmamız gerekmez mi?
Diyorsun ki;
yumurta çalanla banka soyana aynı cezamı uygulanacak. O
takdirde bu adaletsizlik olmaz mı ? Hatta ihtiyacı için ekmek çalanlar ne olacak
Bir kere çaldı 1 elini kestik. İkinci kere çalarsa
ikinci elinimi keseceğiz.Üçüncüde dördüncüde ne olacak ayaklarını mı kesecez ?
Varsayalım ki adamın elini kestik. Peki bu adam
ailesine nasıl bakacak.Devlet mi bunun ailesini geçimini sağlayacak.Bu takdirde
devlete gereksiz yere külfet gelmiş olmazmı.Ayrıca ben o kadar tembel adam
biliyorum ki sırf çaılşammak için elinin kesilmesine bile razı olur Nasıl olsa
devlet bana bakacak diye.
Niçin ayette bu ayrıntılar yok.
Bizim yanlışımız ne biliyor musun? "İşittik ve
itaat ettik" diyemiyoruz! Yahudiler kendilerine inen gerçekleri, kendi
nefislerine ters düşeceğini sezdiğinden ya değiştirdi yada gizledi, bunların bu
sahtekarlığını deşifre etmesi için korunan Kuran gönderildi! Sen bilirsin bunu!
Neyse bunu geçeyim, "yumurta çalan ile banka soyana aynı
ceza mı uygulanacak?" diyorsun! Yumurta çalan açtır! Hiçbir kibirli
münafık O'na zekat-sadaka yardımı yapmamıştır! Çalışacak dermanı da yoktur
(haliyle)! Mecburen hırsızlık yapmak zorunda kaldığı için bu kişinin elini
kesemezsin! Fakat ben dedim ki, "keyfi" bu işi yapanın elini keseceksin
(bitmeyen bir hırsla başkalarının emeklerini gasp eden hortumcuların mesela)!
Peki neden kesmelisin?
Sen yıllarca çalış didin, alınteri dök, zar zor
bir araba al! Bu araba helal paranla kazandığın bir araba olsun! Diyelim ki 5
sene boyunca el işinde çalışıp didindin ve anca bunun parasını biriktirebildin!
Ama gel gör ki hırsızlığı zevk için yapan ayyaş pezevengin birisi sen uyurken
arabanı çaldı! Sadece araba değil, bu bir örnek idi! Değer verdiğin ve üzerinde
emek harcayarak edindiğin her türlü eşyayı yürüttüler! Şimdi bu işi alışkanlık
haline getiren kişinin elini kesmezsen (caydırmazsan) bu insanlar türemez mi!
Magandalar, mafyalar neden türedi zannediyorsun? Haraç alan mafya babalarının
yaptığı nedir sence? Hem hırsızlık, hem gasp! Sıkıysa verme! Sıkıysa diren!
Hırsızlığın alışkanlık haline getirildiği
toplumlara da bir bak! Bir zaman sonra bu, artık doğal karşılanır! Bak
Amerika'ya! Katrina'dan sonra yağma edilen eşyalar için "çalan mı suçlu,
çaldırtan"mı sence? O kişilere yardım yapılsaydı ve/veya zekat-sadakadan
anlasalardı çalarlar mıydı? Boşver onu sen kendi adına söyle! Evine girip çıkan
bir hırsız tespit ettin! 2,3,5 kez evine girip birşeyler alıp götürüyor! Sen
çalış o yesin! Baktın ki bu adam hali vakti yerinde biri! O adamı bir gün
suçüstü yakalıyorsun? Soruyorsun? Neden çalıyorsun? Mecbur kaldığım için! E sen
de zekat-sadaka veren biri değilsen düşünürsün "gönül rızasıyla (zekat-sadaka)
vermedim, bak şimdi evimi soyuyorlar!" Kendine kızarsın ve adamı salıverirsin!
Fakat aynı adam bundan güç/yüz bulur ve daha sonra yine malını çalmaya gelir.
Adam alışmışsa buna, bu ne zamana kadar devam eder? Tabiki sen onu öldürene
kadar! Oysa adam öldürmek haramdır!
Yukarıdaki Araf (124.ayet) suresinde geçen
ifadeye dikkat et! Orada da fiili bir kesilme bahsi geçiyor! Yani Maide
suresinde sözü edilen fiili kesmeyi destekleyen (başka) bağıntı ayetlerden
biridir bu!
Sözün özü, ben zoraki hırsızlık yapan birinin
elini kesmeli demiyorum! Bu işi keyif için yapan kişinin elini kesmeli diyorum!
Bir caydırma yöntemi olarak! Elleri kesilen biri bir daha çalamaz ve ruhsal
bunalıma girer! Ayetin devamında "kim, yaptığı bu haksızlıktan sonra tevbe ederlerse yani pişman olurlarsa Allah
affedicidir" diyor. Kişi bu işin (keyfi çalmanın) haksız/çirkin bir iş olduğunu ellerini
kaybettikten sonra anlar ve pişman olur/tevbe eder! Eğer kişi çalmayı kendine
meslek edinmişse 5-10 hatta 20 sene içeride yatması onu caydırmaz! TV'de
bunların örneği yüzlerce! Ama Maide'deki hükmü yasallaştırdığını ilan et bakalım
çalmaya cesaret edebiliyorlar mı?
Not: Yazım biraz karmaşık oldu
ama umarım meramımı anlatabilmişimdir!
__________________ 16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Tamam haklı olabilirsin ama gözden kaçırdığımız birşey var! Ben Allah'ın askeri'ne cevap yazdığımda şu ifadeyi kullanmıştım. Abdest alırken yaptığımız "Mesih"i, Hz.İsa için kullanılan Mesih ile bir tuttuğumuzda oldukça karışık bir durum çıkıyor ortaya! Bu karışıklığı nasıl gidereceğiz?
Bir şahsın adı olan mesih ile,bir fiilin adı (sıvazlama)olan mesihi birbirine karıştıracak kadar zırcahil biri varsa bu onun sorunudur.Oysaki ben burda kuranın bütünlüğünden bahsediyorum.Verdiğin bu örneğin benimle hiç bir alakası yok
Dediğin gibi arapça kelimelerin anlamı zengin! Muhtelif ayetlerde muhtelif anlamlarda kullanılabiliyorlar! Eğer bağıntı kurmadan bunları irdelersek sapıtmamız içten bile değil! Bağıntıyı onun bunun dedikleri ile değil, SADECE KURAN ile kurmamız gerekmez mi?
Ben bundan farklı birşey yaptığımı zannetmiyorum.Onun bunun dediği ne demek.Hikaye anlatmadım herhalde.Bende kuranın başka ayetleriyle bağıntı kurmaya çalıştım.Sende kalkarsın bu bağıntının şu şu ayetlere göre yanlış olduğunu kanıtlarsın olur biter
Bizim yanlışımız ne biliyor musun? "İşittik ve itaat ettik" diyemiyoruz!
Neye itaat edeceğim.Allaın emirlerine boynum kıldan ince.Ama insanların kendi anlayışlarına araştırmadan asla.Bu korkutmayı gelenekçilerde asırlardan beri yapıyor
İtatat et, itatat et
neye itaat eedecem
hadislere itatat et,araştırma soruşturma itaat et
iyi ama aklıma yatmıyor bunlar
bırak aklını itatat et
kim diyor bunu
Allah emrediyor. bir çok ayettte Alaha ve resulüne itatat edin diyor.
Yahudiler kendilerine inen gerçekleri, kendi nefislerine ters düşeceğini sezdiğinden ya değiştirdi yada gizledi, bunların bu sahtekarlığını deşifre etmesi için korunan Kuran gönderildi!
Çok büyük bir itham.Bizlerin başında onlar gibi iki peygamber yok ki ,birilerinin yanlış anlama ihtimali olmasın.Allahın kitabını samimi niyetle anlamaya çalışan birini yahudilere benzetmek.
Sebep ne?
Ben böyle anlıyorum,sen de böyle anlamazsan yahudilerin durumuna düşersin.İyide senin doğru anladığına delilin ne. Şimdiye kadar delillerini ortaya koyduğunu görmedim. Beni yorumlamaktan başka yaptığın bir şey yok.
Var sayalım ki ben yahudiyim, hatta bir adım daha ileri gidelim ben ilahlık taslayan fiiravunum.Bu durum senin mutlaka doğru olduğun anlamına mı gelir, yoksa Allah katında derecenimi artırır.
Sözün özü, ben zoraki hırsızlık yapan birinin elini kesmeli demiyorum! Bu işi keyif için yapan kişinin elini kesmeli diyorum! Bir caydırma yöntemi olarak! Elleri kesilen biri bir daha çalamaz ve ruhsal bunalıma girer! Ayetin devamında "kim, yaptığı bu haksızlıktan sonra tevbe ederlerse yani pişman olurlarsa Allah affedicidir" diyor. Kişi bu işin (keyfi çalmanın) haksız/çirkin bir iş olduğunu ellerini kaybettikten sonra anlar ve pişman olur/tevbe eder! Eğer kişi çalmayı kendine meslek edinmişse 5-10 hatta 20 sene içeride yatması onu caydırmaz! TV'de bunların örneği yüzlerce! Ama Maide'deki hükmü yasallaştırdığını ilan et bakalım çalmaya cesaret edebiliyorlar mı?
Bunlar senin kananatin saygı duyarım.Ancak yüzdeyüz doğru olduğunuda idia edemezsin, niye edemezsin.
Birincisi el kesme olayı senin zannetiğin gibi caydırıcı değildir.Var sayalımki senin anladığın gibi Allahın emri elin kesilmesi.Pek elin kesilmesinden Allahın muradı ne olabilir
hırsıza acı çektirmek mi
yoksa elinin koparılması mı
Neye göre bunlardan birine karar verecez
Hırsız bal gibide beni uyuşturun acı cekmek istemiyorum diyebilir.Yok hayır olmaz deyip bağırta bağırta kasaplık mı yapacaz
Hadi diyelimki uyuşturarak adamın elini kestik
Ya adam elini geri isterse ne olacak.Bugünkü tıbba göre adamın kesik elini alırp yeniden diktirmesi mümkün
Ne olacak bu durumda? Biz kesecez adam diktirecek biz kesecez adam diktirecek.Oyuncak mı bu?
Bir insanı katletmekmi daha ağır suç yoksa onun malını çalmak mı ?
bakara 178- Ey iman edenler! Öldürmede kısas size farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ama her kim, ölenin kardeşi tarafından bir şey karşılığı bağışlanırsa, o zaman örfe uyması, ona diyeti güzellikle ödemesi gerekir. Bu, Rabbiniz tarafından bir hafifletme ve bir rahmettir. Her kim bunun arkasından yine saldırırsa, artık ona acı veren bir azab vardır.
Yakını öldürülmüş mağdurun isterse katili diyet karşılığı affetme yetkisi var.Yani kısaca mağdurun görüşü alınmadan devlet katile kafasına göre kısas uygulayamıyor.
Parası çalınan mağdurda pekala hırsızı afffetme yoluna gidebilir. Peki bu durumda ne olacak?
Kendi psikolojık saplantılarımızı kurana onaylatmayalım derim.Unutmayalım ki, bir eğlenceden ibaret olan futbol maçına bile döner bıçaklarıyla gitmeyi maharet sayan, karısına kızına yan baktı namusu lekelendi diye gözünü kırpmadan adam öldüren müthiş bir şekilde şiddete meyilli, kafa uçurmakla meşhur osmanlının soyundan gelen bir türk toplumun içinde yaşıyoruz.
İnsan katletmekte osmanlıdan geri kalır yanı olmayan mustafa kemali bile birileri hala kuran ve haniflik adına onaylayabiliyorsa demek ki bizlerin yontulacak daha çook sivri uçları var demektir
Hasılı kelam bu işler kodummu oturturum mantığıyla olmuyor veselam
Selam arkadaşlar.Oturduğumuz yerden Allahın ayetlerini(trafik işaretlerini)tartışmanın zararlarından birisi de işte bu.Meydan en doğruya ulaşmadan ziyade karşı ayetlerle savaş alanına dönüştü.Bizim öncelikli görevimiz teslim olduğumuz Rabbimizin ayetlerini bize lazım olduğu kadarıyla anlamak ve yaşamak olmalı değilmiydi?
Şimdi biz ne zaman İslam toplumu olduk veya bize ne zaman kendi hukukumuzu uygulamak için serbestlik kazandıkta biz de tutuyoruz acil(!)olarak hukukla ilgili bu soruna çare aramaya çabalıyoruz?
Kusura bakmayın ama zaten azıcık olan gücümüz ve sayımız bu gidişle daha şimdiden yok yere iyice azalacak:Oysa biz ''Kurandan kolayınıza geleni okuyun.''emrini önceleyip yalnızca Allaha teslimiyeti gerektiren,imanımızı artıran ayetleri gündeme getirsek,bizi bir binanın tuğlaları gibi kenetleyen ayetlerle muhatap olsak daha iyi olmazmı?
Evet ben de bu tartışmalara katılıyorum ve bu açıdan ben de hata yapıyorum.Her açılan konuya ve özellikle de Kuranla ilgiliyse kayıtsız kalmamaya çalışıyorum.Bildiklerimi yazıya dökme, arkadaşları bilgilendirme veya yanlış öğrendiklerimi test etmek için böyle yapıyorum diye kendimi avutuyorum.Ancak iş,kendi içimizde çatışma noktasına gelince geri durmaya çabalıyorum.Bu kez de orta yolu bulmaya çalışan arkadaşlar yalnız kalıyor.
Aslında şu tartışma metoduyla ilgili konu üzerinde bazı kurallar iyi belirlenmiş ve yönetici arkadaşlar da tartışılması gereken ile şimdilik gerekmeyen konuları iyi tespit etmiş olsalardı,tahminimce bu kadar ayrılık oluşmazdı.İnşallah metod konusu yeniden gündeme gelir.
Gelelim itirazlara.Hanif arkadaşın kataa fiiliyle ilgili farklı bir tanım getirmeye çalışması pek doğru değil.Çünkü aynı kelimeyi biz Türkçede de farklı anlamlarda kullanırız.Ör.Ekmek kesmek,elmayı kesmek,suyu kesmek,yolu kesmek,yüzüğü kesmek...Şimdi bunların hepsinin aynı anlamda olduğunu düşünmek nasıl yanlışsa aynısı kataa fiili için de geçerlidir.Bundan dolayı da muhkem ve müteşabih kuralı gereği hüküm bildiren bu ayeti şuna veye buna göre değil Allahın muradına göre anlamaya çalışacağız.Elbette ağır bir ceza olan el kesmeden önce biz hırsızlığı önlemek için her yolu deneyeceğiz.Yine de buna rağmen hala hırsızlık yaygın ve sırf zarar vermek için yapılıyorsa o zaman ağır olan hükme yöneleceğiz..
Evet arkadaşlar,son söz elbette bu değildir,ama biraz daha öncelikli konularımızı belirlemek için lütfen daha titiz olalım,kırıcı olmaktan hassasiyetle kaçınalım.Rabbimizin, kendi çabamız ve aklımızla bulduğumuz, bize de hidayet ettiği bu yoldan ayırmaması için bol bol O'na dua edelim.Evet,her arayan bulan değildir ama bulanlar da arayanlardır.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 18 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bu işi polemiğe dökmeyelim istemiştim ama, yol
(zoraki) buna çıkıyor!
Bir şahsın adı olan mesih
ile,bir fiilin adı (sıvazlama)olan mesihi birbirine karıştıracak kadar zırcahil
biri varsa bu onun sorunudur.Oysaki ben burda kuranın bütünlüğünden
bahsediyorum.Verdiğin bu örneğin benimle hiç bir alakası yok
Ben "Mesih" için
"İsa"nın diğer bir adıdır demedim. "İsa" ismi için İsa ismi kullanılır. Muhammed için
Muhammed! Şimdi sen haliyle İsa ve Kutsal Ruh ilişkisini bilemediğin için doğal
olarak çamur atma yöntemini kullanıyorsun! Söyle bakalım neden İsa ile birlikte mesih
kelimesi kullanılıyor da diğerlerinde kullanılmıyor? Şimdi sen diyeceksin ki
bana ne? Böyle dersen direkt çamur atma yöntemine
başvurursun!
Sen "Yahya" a.s'ı
dikkat ettin mi? İsmine bak! Yahya = Diri, canlı, hayat bulan, hayatta ... Nasıl
yani? Yahya a.s diğer insanlardan farklı mı?
19/7 "Zekeriyya, sana bir oğul müjdeleriz. İsmi Yahya'dır. Onun gibisini
daha önce yaratmadık."
İyi bak ayete!
Kullandığımız "hayat" kavramı ile ne gibi bir alakası var? Peki İsa için
kullanılan "mesih" kelimesinin?
Şimdi hemen
fırlayacaksın ölümsüz hiçbir varlık/peygamber yoktur diye! Ölen nedir? Hanif
söyle bana, insanda ölen nedir? Bedeni mi Ruhu mu? Bedeni dersen amenna! Ruhu
dersen, sen Kuran'ı okumamışsın demektir. Ruhun ölümlü olduğuna inanmak, en
azından 20 kusur ayete inanmamak anlamına gelir! Şimdi Yahya'yı ve bir de Musa
ile yolculuk yapan/gaybı da bilebilen o varlığı düşünelim (18/60-82). Şimdi
ayetlere bakarak "Gaybı Allah'tan başka kimse bilemez" dedikten sonra bu ilgili
ayetleri okursan "aha bir çelişki buldum" dersin! Oysa bilmeyiz ki emir
Allah'tan çıkmaktadır ve dilediğini seçer - dilediğini bırakır!
Öyleyse diyeceksin
ki, sana göre Musa ile yürüyüşe çıkan ve gaybı dahi bilebilen o genç
Yahya'mıydı? Neden olmasın derim! Hızır diye bilinen o zat, neden Yahya olmasın?
İsmine dikkat et ve 19/7'i ayetini de!
Bunu laf
kalabalığı olsun diye söylemedim! Ben bir düşünceyi kağıda dökmeden önce imkanım
ölçüsünde ayetleri elerim. Süzerim! Bağıntı ararım! İlmi konuda önyargılı
olmanın tehlikeli olduğunu bilirim! 17/36'a göre amel ederim! Sorularımı Kuran'a
sorarım! Madem ki eksik bırakılan birşey yok Kuran'da, mutlaka soruma cevabı
Kuran'dan alacağımdır! Kuran'da hangi kelime ve kavramın "nerede - nasıl ve
neden" kullanıldığına dikkat edelim! Eğer sen de bunu kabul ediyorsan,
birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var!
Neye itaat edeceğim.Allaın
emirlerine boynum kıldan ince.Ama insanların kendi anlayışlarına araştırmadan
asla.Bu korkutmayı gelenekçilerde asırlardan beri yapıyor
İtatat et, itatat
et
neye itaat
eedecem
hadislere itatat et,araştırma
soruşturma itaat et
iyi ama aklıma yatmıyor
bunlar
bırak aklını itatat
et
kim diyor
bunu
Allah emrediyor. bir çok
ayettte Alaha ve resulüne itatat edin diyor.
Dostum kafana göre
anlamlar çıkarma! Sana verilen yanıtı hemen kendi beynine göre uyarlama! Seninle
aramızda dağlar kadar fark olabilir! Sana bir ayet verdim ama numarasını
vermedim! Ola ki bu adam Kuran'dan anlamaktadır - Kuran'ı iyi okumuştur, leb
demeden leblebiyi anlar dedim! Ama nafile! Bakalım ne
demişim!
Bizim yanlışımız ne biliyor musun?
"İşittik ve itaat ettik" diyemiyoruz!
3/193 "Rabbimiz, biz, 'Rabbinize inanın' diye imana
çağıran bir davetçiyi işittik ve inandık. Rabbimiz, günahlarımızı bağışla,
kötülüklerimizi ört ve iyi kişiler olarak canımızı al.
24/51 Aralarında hüküm vermek üzere, ALLAH'a ve
elçisine çağrıldıkları zaman inananlar yalnızca şunu söylerler: "İşittik ve
uyduk." Kazananlar işte bunlardır.
Allah'ın sözlerini bize aktaran bir davetçiyi
işitip yüz çevirmemiz mi gerekiyor? (45/8) Yoksa O'na inanmamız/uymamız mı
gerekiyor? Sana ben mollalara, şeyhlere, imamlara itaat et demiyorum! Kimse
kimseye böyle birşey diyemez zaten! Ama ben sana diyorum ki, Allah'tan gelen bir
gerçeği kabul et! Kastettiğim bu idi! Çarpıtman için esnek bırakmışım cümleyi
demek ki?
Yahudiler kendilerine inen
gerçekleri, kendi nefislerine ters düşeceğini sezdiğinden ya değiştirdi yada
gizledi, bunların bu sahtekarlığını deşifre etmesi için korunan Kuran
gönderildi!
Çok büyük bir itham.Bizlerin
başında onlar gibi iki peygamber yok ki ,birilerinin yanlış anlama ihtimali
olmasın.Allahın kitabını samimi niyetle anlamaya çalışan birini yahudilere
benzetmek.
Nesi itham yahu?
Sallıyorum yani ben! Seni bilmem ama ben 5 senedir sadece Kuranı konuşur oldum
ve Kuran'la konuşur oldum dostum! Aiberg gibi ben Kuran'ım demiyorum. Fakat
Allah sözleri Kalbimize kazınmış (2/97, 30/30) bir kere ve her daim buradan
hitap ediyorum diyorum!
Sünniler
(Buharilerini, Müslimlerini haklı çıkarmak için) diyorlar ki "elçi, ömrü boyunca
(elçilik geldikten sonra) Kuran'dan mı konuştu"? Tüm kalbimle EVET diyorum!
Çünkü bunu yaşıyorum! Allah, bizi yolundan ayırmasın
inşallah!
Şimdi sen Kuran'ı
ince ince araştırmamış olabilirsin! Seni mazur görürüm! Ama elin lanetli
Yahudisini yağ gibi üste çıkarmak istiyorsan da (dinde) samimiyetinden şüphe
ederim! İthamda bulunduğum konu için (???) (kaynak edindiğim) ayetlerden
birkaçını buraya ekliyorum!
5/15 Kitap halkı, kitabın gizlediğiniz
bir çok bölümünü açığa çıkaran ve bir çoğunu da yüzünüze vurmayan elçimiz geldi
size. ALLAH'tan bir ışık ve apaçık bir kitap da geldi size.
6/28 Daha önce gizledikleri ortaya çıktığı için (bu
itirafı yapıyorlar). Geri döndürülselerdi, yine menedildikleri şeye dönerlerdi.
Yalan söylüyorlar.
2/59 Ancak içinizdeki zalimler, kendilerine verilen
kelimeleri başka kelimelerle değiştirdiler. Nitekim,
yoldan çıktıkları için zulmedenlerin üzerine gökten bir azap
indirdik.
2/75 Onların size inanacaklarını mı umuyorsunuz?
Halbuki onların bir kısmı, ALLAH'ın sözünü işitip kavradıktan sonra, bile bile
onu değiştirirlerdi.
...
Sebep ne?
Ben böyle anlıyorum,sen de
böyle anlamazsan yahudilerin durumuna düşersin.İyide senin doğru anladığına
delilin ne.
Delilimi sana gösterdim!
Şimdiye kadar delillerini
ortaya koyduğunu görmedim.
Hep gösteriyorum! Sen bakar körlerden isen benim ne
günahım var?
Bir insanı katletmekmi daha
ağır suç yoksa onun malını çalmak mı ?
bakara 178- Ey iman edenler! Öldürmede
kısas size farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ama her kim,
ölenin kardeşi tarafından bir şey karşılığı bağışlanırsa, o zaman örfe uyması,
ona diyeti güzellikle ödemesi gerekir. Bu, Rabbiniz tarafından bir hafifletme ve
bir rahmettir. Her kim bunun arkasından yine saldırırsa, artık ona acı veren bir
azab vardır.
Yakını öldürülmüş mağdurun
isterse katili diyet karşılığı affetme yetkisi var.Yani kısaca mağdurun görüşü
alınmadan devlet katile kafasına göre kısas uygulayamıyor.
Parası çalınan mağdurda
pekala hırsızı afffetme yoluna gidebilir. Peki bu durumda ne
olacak?
İşi kısas ayetine
dayandırıyorsun öyle mi? Fesuphanallah!
Kendi psikolojık
saplantılarımızı kurana onaylatmayalım derim.
Böyle yapan birini gördüysen ismiyle haber ver ki,
O'nu önce ben kınayayım!
Unutmayalım ki, bir
eğlenceden ibaret olan futbol maçına bile döner bıçaklarıyla gitmeyi maharet
sayan, karısına kızına yan baktı namusu lekelendi diye gözünü kırpmadan
adam öldüren müthiş bir şekilde şiddete meyilli, kafa uçurmakla meşhur
osmanlının soyundan gelen bir türk toplumun içinde
yaşıyoruz.
İnsanlar var -
insancıklar var! Her akıl bir olsaydı koyunu güdecek çoban
bulamazdın!
İnsan katletmekte osmanlıdan
geri kalır yanı olmayan mustafa kemali bile birileri hala kuran ve haniflik
adına onaylayabiliyorsa demek ki bizlerin yontulacak daha çook sivri uçları var
demektir
Hitler'in seni
ilgilendirdiği kadar M.Kemal beni ilgilendirmiyor inan! Hepsi de aynı bunların!
"Ne mutlu Türküm diyene" diye bağıra bağıra geldiler, şimdi PKK'yla bile
başedemiyorlar! Peki PKK niçin oluştu? Neden bu ülkenin başına bela olmakta? Hiç bunun cevabını arayan yok! Kancık/kayırıcı
siyaset böyle bir bela işte! Irkçılık böyle bir bela işte! Oysa toprak Allah'ın
toprağı, bir bak Karun'dan - Süleyman'dan geriye kalan ne var?
Önderim/imamım:
"İbrahim", Anayasam: "Kuran", Efendim: "Allah'tır"! Gayrısı da bana göre
masaldır!
Hasılı kelam bu işler kodummu
oturturum mantığıyla olmuyor veselam
Bu mantığa sahip
değilim elhamdulillah!
__________________ 16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Dostum kafana göre anlamlar çıkarma! Sana verilen yanıtı hemen kendi beynine göre uyarlama! Seninle aramızda dağlar kadar fark olabilir! Sana bir ayet verdim ama numarasını vermedim! Ola ki bu adam Kuran'dan anlamaktadır - Kuran'ı iyi okumuştur, leb demeden leblebiyi anlar dedim! Ama nafile! Bakalım ne demişim!
Ben kim kuranı anlamak kim, senin gibi üstadlar varken benim gibi geri zekalılara laf mı düşer
Allah'ın sözlerini bize aktaran bir davetçiyi işitip yüz çevirmemiz mi gerekiyor? (45/8) Yoksa O'na inanmamız/uymamız mı gerekiyor? Sana ben mollalara, şeyhlere, imamlara itaat et demiyorum! Kimse kimseye böyle birşey diyemez zaten! Ama ben sana diyorum ki, Allah'tan gelen bir gerçeği kabul et! Kastettiğim bu idi! Çarpıtman için esnek bırakmışım cümleyi demek ki?
O davetçi kim senmisin ? Ben edip yüksel gibi bu ayet Allahtan değil insan sözümü dedim.Kendi anlayışımı ortaya koymak Allahtan gelen bir gerçeği inkar etmek anlamına mı geliyor
Şimdi hemen fırlayacaksın ölümsüz hiçbir varlık/peygamber yoktur diye!
Ortaya fırlamakla kalmıyorum dinim ve imanın adına yemin ederek diyorum ki hiç bir varlık ölümsüz değildir
.Ölen nedir? Hanif söyle bana, insanda ölen nedir? Bedeni mi Ruhu mu?
İnsan bir bütün olarak yok oluyor.İnsanın ruhu yokki ölsün veya insandan çıksın.İnsan dünyaya gelmeden önce nasıl salt bir yokluk idi ise ölümde aynen bunu gibi salt bir yokluktur.
Ruh= vahiydir. Dolayısıyla Allahın ruhu = vahyi vardır.
Şimdi sen sözde bana kuranı aktaran bir elçsin değilmi.Ben senin elçiliğini inkar ediyorum kardeşim.Çünkü bu elçi bana kuran adına yunan mitololojisini yutturmaya çalışıyor
Bedeni dersen amenna! Ruhu dersen, sen Kuran'ı okumamışsın
Tabi ya senden başka kuran okuyan varmıdır şu dünyada
demektir. Ruhun ölümlü olduğuna inanmak, en azından 20 kusur ayete inanmamak anlamına gelir!
Hallooo hemşo kaç kere diyecez insanın ruhu muhu yok.Gostbasters filmine çevirdin kuranı yaw
Şimdi Yahya'yı ve bir de Musa ile yolculuk yapan/gaybı da bilebilen o varlığı düşünelim (18/60-82). Şimdi ayetlere bakarak "Gaybı Allah'tan başka kimse bilemez" dedikten sonra bu ilgili ayetleri okursan "aha bir çelişki buldum" dersin!
Katılma Tarihi: 18 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hanif Yazdı:
Dostum kafana göre anlamlar çıkarma! Sana verilen yanıtı hemen kendi beynine göre uyarlama! Seninle aramızda dağlar kadar fark olabilir!
Sana bir ayet verdim ama numarasını vermedim! Ola ki bu adam Kuran'dan
anlamaktadır - Kuran'ı iyi okumuştur, leb demeden leblebiyi anlar
dedim! Ama nafile! Bakalım ne demişim!
Ben kim kuranı anlamak kim, senin gibi üstadlar varken benim gibi geri zekalılara laf mı düşer
Allah'ın sözlerini bize aktaran bir
davetçiyi işitip yüz çevirmemiz mi gerekiyor? (45/8) Yoksa O'na
inanmamız/uymamız mı gerekiyor? Sana ben mollalara, şeyhlere, imamlara
itaat et demiyorum! Kimse kimseye böyle birşey diyemez zaten! Ama ben
sana diyorum ki, Allah'tan gelen bir gerçeği kabul et! Kastettiğim bu idi! Çarpıtman için esnek bırakmışım cümleyi demek ki?
O davetçi kim senmisin ?
Ben edip yüksel gibi bu ayet Allahtan değil insan sözümü dedim.Kendi
anlayışımı ortaya koymak Allahtan gelen bir gerçeği inkar etmek
anlamına mı geliyor
Şimdi hemen fırlayacaksın ölümsüz hiçbir varlık/peygamber yoktur diye!
Ortaya fırlamakla kalmıyorum dinim ve imanın adına yemin ederek diyorum ki hiç bir varlık ölümsüz değildir
.Ölen nedir? Hanif söyle bana, insanda ölen nedir? Bedeni mi Ruhu mu?
İnsan bir bütün olarak yok
oluyor.İnsanın ruhu yokki ölsün veya insandan çıksın.İnsan dünyaya
gelmeden önce nasıl salt bir yokluk idi ise ölümde aynen bunu gibi salt
bir yokluktur.
Ruh= vahiydir. Dolayısıyla Allahın ruhu = vahyi vardır.
Şimdi sen sözde bana kuranı aktaran
bir elçsin değilmi.Ben senin elçiliğini inkar ediyorum kardeşim.Çünkü
bu elçi bana kuran adına yunan mitololojisini yutturmaya çalışıyor
Bedeni dersen amenna! Ruhu dersen, sen Kuran'ı okumamışsın
Tabi ya senden başka kuran okuyan varmıdır şu dünyada
demektir. Ruhun ölümlü olduğuna inanmak, en azından 20 kusur ayete inanmamak anlamına gelir!
Hallooo hemşo kaç kere diyecez insanın ruhu muhu yok.Gostbasters filmine çevirdin kuranı yaw
Şimdi Yahya'yı ve bir de Musa ile yolculuk
yapan/gaybı da bilebilen o varlığı düşünelim (18/60-82). Şimdi ayetlere
bakarak "Gaybı Allah'tan başka kimse bilemez" dedikten sonra bu ilgili
ayetleri okursan "aha bir çelişki buldum" dersin!
Kendi çelişkini ona buna yamamaya çalışma ok
__________________ 16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Katılma Tarihi: 21 nisan 2005 Yer: ABD Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Verdiginiz cevaplar ve arastirmalr icin Allah razi olsun. Yanliz hem fikir olmasakda elimizde Furkan Kur'an var. Tarti tartisa dogruyu buluruz insallah. Ama kirici olmadan lutfen.
Ayni ayeti farkli yorumlayabiliriz ama fikrimiz ortaya koyalim. Tartisalim. Kisisel seviyeye indirmeden. DOstlarin makaninda kirkinlik olmaz
__________________ A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
İyi güzel diyorsun da Nuri72 kardeş,gel de sen bu kızgın boğalar gibi birbirine yüklenen arkadaşlara dost olduklarını nasıl hissettireceksin?Üstelik,bırakın birbirimizi,Rabbimiz onlarla deyip başka dinden olanlarla bile en güzel şekilde tartışmayı da bizden istediği halde.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma