Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Rabbim bizi bundan korusun. Aman salatımız heba olmasın kardeşim.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: Fiji Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
Değerli Dostlar , Mezkur ayetlerdeki Salatil Vusta , kanaatimce vakit namazlarla ve Namazla bir alakası yoktur.Burda zikredilen konu önceki ayetlerle bağlantılı olup ,özellikle evlilik hukukunda yapılan anlaşma ile alakalıdır.Buna atfen de ,tüm antlaşmalarımızda vustada-dengede-olmamız buyrulmuştur.
Dikkati çektiğin nokta için teşekkür ederim. Yanlış anlaşılmaya müsâit bir şekilde anlam vermişim. Kastetmek istediğim mânâ; Salât'il Wusta'nın diğer Salâvât'tan daha önemli olduğu anlamında değildi. İkâme edildiği vakit itibariyle (Güneş'in tepede oluşundan Gece karanlığının çöküşüne kadar) kaçırılmasına müsâit bir zaman diliminde olmasından dolayı idi. "Senin için gündüz meşgûliyet vardır" mealinde bir âyet vardı. İnsanların gündüz meşgûliyetlerinin olmasından dolayıâyette "Salât'il Wusta'nın vaktinin geçirilmemesine özellikle dikkat edin" anlamı olabilir diye algılıyorum.
Sevgiyle..
Selam,
Cumua Suresinde de Muşguliyet, Ticareti bırakıp Allah'ı zikretme anlamı mevcut. Salat-ı Vusta ve Toplantı Salatının aynı Salat olduğuna inancım her geçen gün daha da güçleniyor.
Selametle
__________________ "Onlara bir ilmin tanıklığında bütün serüveni mutlaka anlatacağız. Biz olup bitenlerden habersiz değildik." A'raf-7
selam,bu yazimi KURANDA INANC KONULARI dan alip ekledim, Güneşin sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz
kıl. Fecir(sabah) vakti Kuran'ı, fecir(sabah) vakti Kuran’ına tanık
olunur. 17 İsra Suresi 78 (alinti burasi)
günes
nezaman sarkamaya baslar?söyle bir düsünelim:öglen tam tepeden
kayarken,yani elbiserimizi cikardigimiz zamandan az önceye(1saat)
isaret,hefikirmiyiz? evet gecenin karamasina kadar Namaz kil: bence
bu demek,günes tam tepedeyken,bati ya dogru yol alirken.Misal saat12 de
gündüz günes tam tepe de,sonra ayrilmaya basliyor,bu ayrilmaya
baslamanin ve batmaya baslamanin, ARASI dir VUSTA vakti. Ayetler net ve acik.
Ben böyle anliyorum.En dogrusunu yine Allah bilir. eger ki benim yaptigim gibi,elinize 3renkli, kalem aliniz:bir büyük yaprak,birde CD aliniz,onun etrafini ciziniz:yukaridan asagiya,tam ortasindan bir cizgi cekniz,ve sagdan sola.Simdi elinizdeki Halka sekli 4parcaya ayrilmis vaziyetdedir:sol ucuna günesin dogusunu ,sag ucuna batisin resmini,yapaniz ve tam
ortasina günesin tepede oldugunu ve oraya saat 12 yazin,batisina
saat18(saat12 tam karsisina saat 0´00 yazin ve 18karsisina 06saati
yazin.
Simdi zamanlamayi yani Saatleri yazin 0´00yani01-24de kadar.Simdi AETLERIN inis sirasina göre:Bakara,Isra,Hud,(Cumua,tehedcüd) bunlari 3renki kalemle,isaretleyin,ve ortaya cikacak drumu bizzat kendi elerinizle görün.
Misal:halkanin icinde bulunuan+noktadan1cizgi saat5-6arasi,(sabah)1cizgi saat18-19(Aksam)birde saat14-15 arasina,cesitli renkler ile cizin. Bu drumda benim cikardigin sudur: Sabah namazi,günes dogmasina30dk.kala Aksam namazi günes isiklari bittigi zaman ve
öglen elbiselerimizi cikarip uyudugumuzu fark edersek.Söyle ki saat 12
yatiyor,sekerleme yapiyoruz,2-3gibi uyuniyor,NAMAZ kiliyoruz
Gelelim tehedcüd namazina:gecenin birkisminda uykudan kalk, diyor,(kime?Hz.Muhammede,özel) iyi bir MAKAM a ulasmak icin,gaye.
bizler bunu yapmak zorunda degiliz,ama yaparsak,bizler icin daha hayirli olur. Allah
bizlere tesvik ediyor,iyi bir makamá ulasmak icin.(Is yerinde mesai
saatinden fazla calisirsin ya,fazla para kazanmak icin)aynen öyledir . Düsüncelrimde yanlisim var ise Yüce Rabbime siginirim.Affetsin.
Akliniza söyle bir soru gelebilir,ben fazla calisdim, ama parami alamadim:Cevap:Allah asla Vaadinden dönmez.
Hepfikirsek sorun yok,husuu ve sabirla bizler elmizden geldigince
namazlarimi kilalalim,Allahin istedigi sekilde Inanan Islanlar Müslüman
olalim.Mükafaatini Allah dan insaalllah görecegiz.
kisacasi Allahin istedigi gibi Kullar olmaya calisalim.
Dülûku’ş-şems, Süleyman Ateş’in "Kur’ân-ı Kerîm Tefsîri"ndeki açıklamasına göre güneşin eğilmesi demek olup iki anlama gelir:
güneşin
(1)akşam, ufkun altına doğru sarkması
(2)öğleyin, göğün orta noktasından sağa doğru kayması.
Dülûku’ş-şems tanımının böyle belirsiz olması ona bağlanan vakitleri de belirsiz kılar. Örneğin, "dülûku’ş-şems"in bu oynak tanımına göre akşam vakti ne zaman başlar?
*
"Salâti’l-vusta"ya gelince, "vusta"nın kökü: VST. Bu kökten gelen kelimelerin aşırılıktan uzak yani orta yolda, bilinçli, en iyi anlamına geldiği görülüyor.
Örnekler:
Ve böylece sizi orta yolda bir ümmet yaptık.
Ve kezalike inna ce’alna küm ümmeten vasaten (2:143).
Birinizin ortalama yemek gideri...
Evsati mâ tüt’ımûne ehl iküm (5:89)
Sağduyulu olanı dedi ki
Kâle evsatühüm (68:28)
Bundan benim anladığım... 2:238’deki vusta, belirsiz ve sanal bir vaktin ortası değil, vakti belirtilmiş olan sabah, akşam, ve cuma namazlarının niteliğidir yani onların nasıl kılınacağını gösterir. Örneğin gösteriş ve aşırılıktan uzak,bilinçle.
O halde bir namazın farz mı değil mi olduğunu anlamak için vaktinin belirli mi belirsiz mi olduğuna bakmak gerekir. Vakti belirliyse farzdır, belirsizse farz değil.
Çünkü Yüce Allah bir yandan namazın farziyetini vakten belirli olma ölçütüne bağlayıp öte yandanvakten belirsiz "vusta namazı"nıfarz ilan etmez. Yoksa çelişkiye düşer. Hayır! Allah’ın hükümleritutarlıdır (4:82).
Selam dostlar, Essalatil-vusta konusunda Hasan Akçay'ın görüşünü doğru buluyorum.Çünkü ayetler birbirini açıklar ve vusta kelimesini diğer ayetlerdeki anlamıyla birlikte düşündüğümüzde namazlara "özen gösterme, aşırılıktan kaçınma "olduğu net anlaşılır. Ayrıca 2/338'de essatil-vusta ifadesi sıfat tamlaması olarak kullanılmışken, namaz vakitlerini bildiren 24/58 ayetinde salatil-fecr ve salatil-işa kavramları izafet tamlaması olarak kullanılmıştır.Bu da açıkça gösteriyorki,essatil-vusta bir vakit ölçüsü değil,bir durum belirlemedir vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Selam dostlar, Essalatil-vusta konusunda Hasan Akçay'ın görüşünü doğru buluyorum.Çünkü ayetler birbirini açıklar ve vusta kelimesini diğer ayetlerdeki anlamıyla birlikte düşündüğümüzde namazlara "özen gösterme, aşırılıktan kaçınma "olduğu net anlaşılır. Ayrıca 2/338'de essatil-vusta ifadesi sıfat tamlaması olarak kullanılmışken, namaz vakitlerini bildiren 24/58 ayetinde salatil-fecr ve salatil-işa kavramları izafet tamlaması olarak kullanılmıştır.Bu da açıkça gösteriyorki,essatil-vusta bir vakit ölçüsü değil,bir durum belirlemedir vesselam.
O halde
essalâtil vusta: orta namaz, en iyi namaz, makbul namaz
salâtil-fecr: sabah namazı
salâtil-işa: akşam namazı
kitaben mevkûta:vakten belirli olarak farz kılındı
Selam dostlar, Essalatil-vusta konusunda Hasan Akçay'ın görüşünü doğru buluyorum.Çünkü ayetler birbirini açıklar ve vusta kelimesini diğer ayetlerdeki anlamıyla birlikte düşündüğümüzde namazlara "özen gösterme, aşırılıktan kaçınma "olduğu net anlaşılır.
Ayrıca 2/338'de essatil-vusta ifadesi sıfat tamlaması olarak kullanılmışken, namaz vakitlerini bildiren 24/58 ayetinde salatil-fecr ve salatil-işa kavramları izafet tamlaması olarak kullanılmıştır.Bu da açıkça gösteriyorki,essatil-vusta bir vakit ölçüsü değil,bir durum belirlemedir vesselam.
O halde
essalâtil vusta: orta namaz, en iyi namaz, makbul namaz
salâtil-fecr: sabah namazı
salâtil-işa: akşam namazı
kitaben mevkûta:vakten belirli olarak farz kılındı
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma