HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Salat-ı Vusta (?) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Selam Ebu Turab,
 
   Delillerin çok fazla ikna edici olmasa da bu konuda sana katılıyor ve sabah namazının orta namazı olduğuna ben de inanıyorum.Benim ek delilim de insana en zor gelen namazın sabah namazı olması, ayetin buna dikkat çekmenin yanında ayrıca İsra süresindeki ayetle fecr Kuranı okumaya teşvik ederek rabbimizin bu namaza kalkmayı daha anlamlı hale getirmesidir.


__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam iblissavar,

şayet ikna edici olmadığını yazdığın delil(?)lerim sunni anlayışı yansıtmak için verdiğim bilgiler ise veya anket bilgisi ise;zaten ben onları delil olarak değil konuya bir çeşni olması babından yazmıştım.

bu mevzudaki delillerim tamamen ayet kaynaklıdır.ayetlerin dışındakiler mantık yürütme de yararlanabileceğimiz basit verilerdir sadece.

dostçakal



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam

konuya ufak bir ayrıntıyla da katkı yapmak isterim.şöyle ki:

ayetin indiği devirdeki arap toplumunun zaman anlayışı günümüz toplumlarının anlayışından farklı idi:

evvela dünyanın büyük çoğunluğunun aksine ay yılını esas alıyorlardı.bunun yanında araplarda haftanın birinci günü pazardan başlar.bizim perşembe gecesi dediğimiz onlara göre cuma gecesidir.yani demem odur ki;şimdi günümüz toplumu gün ortası dendiğinde tüm kamu ve bazı özel sektör çalışanlarının paydos hakkı olan öğle saatini anlıyor.fakat günümüzde birçok arap ülkesinde işyerleri 14.30-15.00 gibi kapanıyor.17.00'den sonra hayat yeniden başlıyor.günün ortası yaşanılan iklim,coğrafya veya kültüre görre değişebilir.

o devir araplarının anlayışına göre günün ortası sabah vakti olabilir.veya güneş doğmadan sabah salatını ikame edemeyenler,sabah kalkamayanlar,bu salatı öğle ile sabah ortasında bir yerde kıldıklarından Allah orta da kıldığınız bu salatı vaktinde ve en iyi şekilde vaktini koruyun ve eda edin biçiminde müminleri uyarmış olabilir.

neticede ayet namazın vaktini ve ismini açıklamadığına göre ayetin muhatabı olan ilk inanırlar salat-el vustadan ne kastedildiğini biliyor olmalıydılar.fakat ne yazık ki ilk müslümanların çok iyi bildiği bazı hususlar iyi veya art niyetli bazılarının hadis veya rivayet bombardımanı sonucunda işin aslı unutulmuş ve mevzu bir bilmeceye dönmüş olabiliyor.



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
Andromeda
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Andromeda

Süleyman Ateş'ten Namaz Vakitleri Açıklaması :

http://www2.vatanim.com.tr/root.vatan?exec=yazardetay&si d=&Newsid=93051&Categoryid=4&wid=31

SORU: Gece namazı ile yatsı namazı aynı mıdır?

CEVAP: Gece namazı, yatsı namazı değildir. Akşam namazıyla yatsı namazı aynıdır. Bu, iki bölüme ayrılır. Birincisine akşam namazı, ikincisine yatsı namazı denmiştir. Eski kitaplarda bu namaz, işâ-i evvel ve işâ-i ahir şeklinde anılır. İşâ, yatsı vakti diye tercüme edilmiştir ama bu doğru değildir. İşâ, akşam vakti demektir. Kuran’a göre üç namaz farzdır. Bunlar sabah, akşam ve gece namazlarıdır. Öğleyle ikindi Peygamberimizin kendi ictihadıyla kıldırdığı namazlardır. Ama bunlar Kuran’da emredilmemiştir yani Kuran’ın yüklediği bir farz değildir. Ancak Peygamberimiz bunları sürekli olarak cemaatle kıldırdıkları için bunlara da farz denmiştir. Açık fikirli İslâm bilginleri olsa, bu zamanda namaz vakitlerini Kuran’ın çizgisine çekerler. İslâm daha kolay hale gelir ve bir çok insan İslâm’a kazandırılır.

http://www2.vatanim.com.tr/root.vatan?exec=yazardetay&si d=&Newsid=94404&Categoryid=4&wid=31#javascript :;

SORU: Elif Darcan adlı okurum soruyor: “Çalıştığım için genelde cem ederek öğleyle ikindiyi ve akşamla yatsıyı birlikte kılıyordum. Ancak eşim 3 vakit kılıyor. ‘Namaz 5 vakit mi, 3 vakit mi?’diye sorduğum bazı ilahiyatçı arkadaşlarım ise kesinlikle 5 vakit diyorlar. Ben de 3 vakit kılmak istiyorum ama hangi ezan saatlerinde kılmalıyım? Dinimizin bu kadar kolay olduğunun yeni öğreniyorum. Daha önce bu tür yayınlar olsaydı belki de yıllardır namaz kılıyor olurdum. Ayrıca vaktim olmadığı için sadece farzları kılabiliyorum.” Aynı konuyla ilgili olarak Mustafa Karaosmanoğlu ise şu soruyu yöneltiyor: “Namaz dinimizin direğidir. Ancak yüzde 99’umuz namazın Kuran’da kaç vakit emredildiğini bilmiyor. Bize söylemiyorlar. Ayrıca söylemedikleri gibi saklıyorlar. Namaz 3 vakitse neden hayır 3 değil, 5 vakit diyorlar?”

SABAH, AKŞAM VE GECE
CEVAP: Önce Elif Darcan’ın sorusunu cevaplayayım: Daha önce de birkaç kez yazdım gibi Kuran’da namaz için 3 vakit belirtilmiştir. Sabah, akşam ve gece yarılarında kılınan namaz. Ancak Peygamberimiz, öğle ve ikindi namazlarını cemaatle kıldırmıştır. Ayrıca akşamı da ikiye bölmüş, akşam için ayrılan vaktin başında üç rekât akşam namazı, vaktin sonunda da dört rekât yatsı namazı kılmıştır. Şimdi siz, namazları cem ederek kılmak istediğinizde öğleyle ikindiyi, akşamla yatsıyı birleştirebilirsiniz. Ama sabahla akşam ve akşamla gece namazı birleştirilemez. Kuran’da anılmayan, Peygamberimizin ictihadına dayanan vakit namazları ayrı ayrı da, birlikte de kılınabilir.

Şimdi de Mustafa Karaosmanoğlu’nun sorusunu cevaplayayım: Ben “namaz 3’tür” demedim, “Kuran’da anılan namaz vakitleri 3’tür” dedim. Bunun delillerini kaç kez ayrıntıyla açıkladım. Peygamberimiz kendi ictihadıyla öğle ve ikindi namazlarını da kıldırmıştır. O sürekli kıldırdığı için bunlar da terim olarak farz kategorisindedir. Eğer “Kuran’da beş vakit namaz vardır” diyenler bu konuda açık ve net ayet gösterebiliyorlarsa onların elini öperim ve yazdıklarımdan tövbe edip Allah’tan af dilerim. Ama yok böyle bir ayet. Ayetleri çarpıtıyorlar.

 

Yukarı dön Göster Andromeda's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Andromeda
 
Andromeda
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Andromeda

Ben de tüm siteyi ve bağlı siteleri deli gibi okudum ...Salat-ı Vusta ile ilgili sayın Hakkı Yılmaz'ın görüşlerini gerçekten çok beğendim ve bu namazın Cuma namazı olduğuna ciddi şekilde ikna oldum ... Ayrıca Hakkı bey'in namaz vakitleri ile ilgili görüşleri ve bu konudaki Kur'an yorumları çok sağlam ,ikna edici ve gerçekten etkileyici geldi Allah ondan razı olsun ... Bence bu konudaki tüm bilimsel çevrelerin de bu iddiaları ciddi şekilde dikkate alması gerekli ...Her şey yerli yerine oturuyor bu açıklamalarla ...Hakkı beyden artık Kur'an'ın gene Kur'an ayetleri ile tefsir edildiği bir tefsir beklemek de hakkımız diye düşünüyorum

http://www.istekuran.com/index.php?page=8c3bb2e15d9fc663f0e0 522ef168dc9a&id=39

http://www.istekuran.com/index.php?page=8c3bb2e15d9fc663f0e0 522ef168dc9a&id=54

 

ebu turab Yazdı:

selam

konuya ufak bir ayrıntıyla da katkı yapmak isterim.şöyle ki:

ayetin indiği devirdeki arap toplumunun zaman anlayışı günümüz toplumlarının anlayışından farklı idi:

evvela dünyanın büyük çoğunluğunun aksine ay yılını esas alıyorlardı.bunun yanında araplarda haftanın birinci günü pazardan başlar.bizim perşembe gecesi dediğimiz onlara göre cuma gecesidir.yani demem odur ki;şimdi günümüz toplumu gün ortası dendiğinde tüm kamu ve bazı özel sektör çalışanlarının paydos hakkı olan öğle saatini anlıyor.fakat günümüzde birçok arap ülkesinde işyerleri 14.30-15.00 gibi kapanıyor.17.00'den sonra hayat yeniden başlıyor.günün ortası yaşanılan iklim,coğrafya veya kültüre görre değişebilir.

o devir araplarının anlayışına göre günün ortası sabah vakti olabilir.veya güneş doğmadan sabah salatını ikame edemeyenler,sabah kalkamayanlar,bu salatı öğle ile sabah ortasında bir yerde kıldıklarından Allah orta da kıldığınız bu salatı vaktinde ve en iyi şekilde vaktini koruyun ve eda edin biçiminde müminleri uyarmış olabilir.

neticede ayet namazın vaktini ve ismini açıklamadığına göre ayetin muhatabı olan ilk inanırlar salat-el vustadan ne kastedildiğini biliyor olmalıydılar.fakat ne yazık ki ilk müslümanların çok iyi bildiği bazı hususlar iyi veya art niyetli bazılarının hadis veya rivayet bombardımanı sonucunda işin aslı unutulmuş ve mevzu bir bilmeceye dönmüş olabiliyor.

Yukarı dön Göster Andromeda's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Andromeda
 
kaygusuz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kaygusuz

ORTA SALÂT-SALATIL VUSTA

 

 

 

“Hafizu ales salevati ves salatil vüsta ve kumu lillahi kanitin” BAKARA,238

 

“Salâtları ve orta Salâtı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin.”

 

Salât: Genel olarak dua anlamını taşır. Rahmet, övgü ve yüceltmek gibi anlamlarıda mevcuttur. Geçmişten günümüze her türlü dindeki aslı dua olan ibadetlerin tüm şeklidir. Salâtı sadece namaz olarak çevirebileceğimiz gibi daima ikame etiğimiz namaz olarak çevirmek çok yanlıştır. Nitekim anlamı belirttiğimiz gibi çok daha geniştir. Zira Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar… AHZAB,56 derken hâşâ Allah ve melekler peygambere namaz kılmıyorlardı. Salât ediyorlar, yani övüyorlar, yüceltiyorlar dua ediyorlar. Kuranda hareketleriyle şeklen günde belirli vakitlerde üzerimize farz olan namaz “ekimissalate “ olarak geçmektedir

 

Hafizu: Meallerde “dikkat etmek” veya “korumak” şeklinde ifade edilen bu kelime genel olarak ibadetleri bilinçli yapmak anlamını taşımaktadır. Yine kullanıldığı diğer ayetlere bakacak olursak; namazları vaktinde ve devamlı kılmaya özen göstermek (enam,92), Allah’ın sınırını korumak (tevbe,112), Hz Yusuf’u korumak (Yusuf,12), korumak (Yusuf,63), kuranı muhafaza etmek (hicr,9), ırzı korumak (müminun,5), namazları muhafaza etmek (müminun,9), gözetlemek (şuara,6), ırzlarını muhafaza etmek (mearic,29), namazları korumak (mearic,34), gözetlemek (Tarık,4)… Gibi anlamlarda kullanılmaktadır.

 

Vüsta: Meallerde orta olarak çevrilen bir kelime olmasına rağmen asırlardır bu ayetin çok farklı olarak anlaşılmasını sağlayan kelimedir. Zira üzerinde çok çeşitli görüşler vardır.

 

“Vst” kökü genel olarak kuranda gönülden yapılan ibadetler anlamına gelse de burada “vüsta”  kelimesine bu anlamı yüklemek yersiz olur. Çünkü ibadetlere dikkat etmek ve gönülden yapmak anlamı ayette “hafizu” ve “kumu”  sözcükleriyle sağlanmıştır.

 

Yine bu kelimeye sayı anlamı verenler vardır ve vakit namazlarının ortası olarak nitelendirilmektedir. Fakat rabbimiz bütün hesaplamaları sayı ile değil güneş ve ayın konumuna göre yapmaktadır.(ENAM,96)

 

Oysaki “Vüsta” kelimesi bu söylenenlerin aksine “direğin gölgesinin en kısa olduğu an” gibisinden anlamlara gelmektedir.    

 

Şimdi ayete genel olarak bakacak olursak;

 

1-     “salâtlar ve orta salât” ifadesi kullanılmış olduğuna göre orta salât ifadesi normal yapılan salâtlardan ayrıca yapılan belirli bir salât olduğu açıktır.

2-     “es salatil vüsta” ifadesi belirtili bir sıfat tamlaması durumundadır. İfadenin başındaki “es” takısı ise salâtın bilinen ve uygulanmakta olan bir salât olduğu anlamını ifade etmektedir.

 

Yukarıdaki iki maddeye bakarsak orta salâtın “direğin gölgesinin en kısa olduğu an”da yapılan, yani güneşin dik konumda olduğu an olan öğle vaktinde yapılan bir salât olduğu ve bilinen bir salât olduğu açıkça ortadadır. Fakat bunu dediğimiz gibi ikame edilen namaz olarak gösterip öğle namazı olarak belirtmek ayetin anlamını daraltacaktır. Dikkat edersek ayette “ekimissalate”  değil “salât” kelimesi kullanılmıştır. Bunun için öğle namazı diyemeyiz.

 

Peki, bir diğer öğle vakti düzenli olarak yaptığımız ibadet olan Cuma namazına bakarsak; (namaz olarak adlandırılmasına rağmen birazdan göreceğimiz üzere salâttır).

 

“Ya eyyuhelleziyne amenu iza nudiye lissalati min yevmilcumu'ati fes'av ila zikrillahi ve zerulbey'a zalikum hayrun lekum in kuntum ta'lemune.” CUMA,9 

 

“Ey o bütün iman edenler! Cuma günü namaz için nida olunduğunda hemen Allahın zikrine koşun ve alım satımı bırakın, o sizin için daha hayırlıdır, eğer bilirseniz” 

 

“li es salâtı” ifadesine ve ayetin devamına bakacak olursak;

 

1-     “es” takısından dolayı belirli olarak yaptığımız bir ibadettir.

2-     “Salât” ifadesi kullanılıp “ekımıssalate” kullanılmadığına göre ise sadece ikame edilen namaz olmadığını anlıyoruz. Dolayısıyla günümüzde de hutbe+2 rekât ikame edilen namazdan oluşur ve de namaz değil salâttır. Yani Cuma salâtı…

3-      Ayetin devamında “Allahın zikrine koşun ve alım satımı bırakın” ifadesi kullanılmıştır. Alım satım ne zaman yapılır diye soracak olursak “…geceyi dinlenme zamanı…”ENAM,96 ayetinden anlaşılacağı üzere “alım satımı bırakın” ifadesinden Cuma salâtının gündüz yapılacağı işaret edilmektedir.

 

Verilen iki ayete ve yaptığımız açıklamalara bakacak olursak BAKARA,238 de verilen ORTA SALÂT ile CUMA,9 da verilen CUMA SALÂTI’NIN birebir birbirini açıkladığı görülmektedir. Bu yüzden ORTA SALÂT CUMA SALÂTIDIR ve Cuma salâtının neden Cuma günleri öğle vaktinde yapıldığı ile öneminin açıklayıcısıdır olarak ifade etsek yanlış olmayacağı kanısındayım.

 

En doğrusunu Allah bilir…

 

 

   

 

        

 

 

 

 



__________________
HANÎF DİN’den başka İslâmiyet yoktur.!
Yukarı dön Göster kaygusuz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kaygusuz
 
YuSuFMiSaLi
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 subat 2007
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YuSuFMiSaLi

Selam dostlar ,

Konuları baştan sona okuduğumda orta salatı kimi dostlar "cuma" olarak , kimi dostlar "bilinçli kılınan salat" , kimi dostlarda "sabah salatı" olarak belirtmişler.Allah razı olsun.

Fakat 2 kardeşimiz önemle belirttiği özellikle ebuzerrin iki defa tekrarladığı ve mirror kardeşinde bu konuya eğildiği kısım sanırım konuya vakıf arkadaşların dikkatinden kaçmış.Arkadaşlarımız güzel bir noktadan konuyu yakalamış.Bakara 226-242. ayetler arasında boşanma , kadın ve evlilikten bahsediyor.Araya birden namazlar giriyor ;

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=2447&PN= 1&TPN=15

Açıkcası şuan beynim durmuş durumda , belkide yorgunluktan.

Verdiğim linkteki mirror kardeşimizin açıklamalarının konu içerisinde değerlendirilmesini isterim.Ve yine isterimki rehberimiz kuran diyenler olarak ortak noktamızı netleştirelim.

Sevgi ile..

 

 

 



__________________
WwW.TeBLiG.NeT
Yukarı dön Göster YuSuFMiSaLi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YuSuFMiSaLi Ziyaret YuSuFMiSaLi's Ana Sayfa
 
ofsar
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 15 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ofsar

Arkadaşlar

Kuranda namazları ve orta namazı koruyun der. Peki buradaki orta namaz özel isim değil mi? Bu da Cuma namazı anlamına gelmez mi? Alış verişi bırakın diyor, Cuma namazı için de bunu söylemiyor mu? Bence çok derinlere indiniz. Kuranda bildiğimiz namazlar anlamında orta namaz yok ki. Sabah, akşam ve yatsı namazları var.

Yukarı dön Göster ofsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ofsar
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Peki buradaki orta namaz özel isim değil mi?

Merhaba ofsar. Ben Arapçanın gramerini bilmiyorum. Ama yine de, bilenlerin ilgilenmesini sağlar umuduyla, bir cesaret, görüşümü açıklayayım.

Hayır, özel isim değil. Bakara 238'deki "salâti'l-vusta"nın bir sıfat tamlaması olduğu görülüyor ve önünde EL "harf-i tarif"i yok. Olsaydı O Orta Namaz anlamına gelirdi ve tamlamamız bir işaret zamiri olan O sayesinde anlamca belirli hale gelirdi. "El-BEYT"tin önündeki EL gibi.

"Salâti'l-vusta"nın anlamı: aşırılığı olmayan, erdemli kimselere yakışır şekilde (2:143) ve bilinçle kılınan namaz.

KURAN'A GÖRE NAMAZ başlıklı makalemde görüşlerimi açıklamaya çalıştım. Ona bir göz atıp mümkünse yorum ve eleştirinizi lütfeder misiniz.

http://www.hasanakcay.net/?p=245

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SALATI KORUMAK / SALATA DEVAM:

 

Salat, Vahy’i izlemedir. Kuran’ı izlemek, O’na uymak, bi’set döneminde Allah’ın Rasulüne gelen vahiyleri, Rasül’den bizzat dinlemekle, O’nun derslerini takip etmekle mümkündü. 

 

Kuran’da Es-Salat / Es-Salevat’la birlikte H_F_Z fiili ALA ile beraber 4 ayette geçer. Bunlar; 2/238, 6/92, 23/9, 70/34’tür. İkisinde “SALÂT” (tekil), ikisinde de”SALEVÂT (çoğul) olarak. Dördünü de “namazı / namazları” şeklinde çevirmişler meal sahipleri.

Bu ayetlerin çevirisini Mustafa İslamoğlu şöyle yapmış:

 

2/238:NAMAZLARINIZI, özellikle en ideal namazı kılmaya gayret edin ve Allah’ın huzurunda gönülden bir bağlılıkla durun!

 

6/92: Bu da, şehirlerin anasında ve onun çevresinde bulunanları uyarman için indirdiğimiz, bereket kaynağı, kendisine kadar gelen hakikatleri doğrulayan ilahi bir kelamdır. Ahirete inanan kimseler buna da inanırlar. (Allah’a karşı esas duruş olan) namazlarını muhafaza edenler de işte onlardır.

 

23/9: Ve onlar ki, namazları üzerine titizlenirler.

Dip notu: En geniş anlamıyla: Allah’a karşı esas duruşlarını korurlar.

 

70/34: Ve onlar ki, namazlarının (amacını) titizlikle gözetirler.

***

M. İslamoğlu,

32/238’deki “HÂFİZÛ ALE’S SALAVÂT” ı : Namazlarınızı kılmaya gayret edin!

 

6/92’daki, “HUM ALA SALÂTİHİM YUHÂFİZÛN”ı:Namazlarını muhafaza ederler.

 

23/9’daki HUM ALA SALAVÂTİHİM YUHÂFİZÛN”ıya: Namazları üzerine titizlenirler.

 

70/34: “HUM ALA SALÂTİHİM YUHÂFİZÛN”ı:Namazlarının (amacını) titizlikle gözetirler. şeklinde çevirmiş üstelik tekili çoğulu gözetmeksizin salatı da salavatı da aynı şekilde hep çoğul olarak çevirmiştir.

 

Kuran’da “Salat” kelimesi “iqame” fiiliyle beraber geldiği bütün ayetlerde tekil olrak gelmiş olması, “H_F_Z” ile ise 2 kere tekil , 2 kere de çoğul olarak gelmiş olması (üstelik format da aynı) kafamda soru işaretleri oluşturmaktadır. Yukarıda mavi yazdığım 6/92, 23/9, 70/34’teki kısımlar bir birinin aynısı olup sadece 23/9’daki “SALAVAT” çoğul olarak farklı gelmiş, diğer ikisinde ise “SALAT” tekil olarak gelmiştir. Benim kişisel düşüncem odur ki, bu çoğul salavatların da tekil olduğudur. Arapça yazılışları arasındaki fark, birinde “TE”nin açık, diğerinde ise kapalı olması. 2/238’deki “salat’ul vusta”daki salatın da tekil olması manidardır bence.

 

Vesat, vusta, evsat kelimerleri Kuran’da hep “seçkin, iyi (xiyar); üstün (efdal) anlamında gelmişler.  

 

Salatı, “Kuran’ı izlemek, Kuran’a bağlılık” olarak anladığımız zaman, mana her ayet ortamında yerine oturmakta, ama “namaz” olarak çevirdiğimizde, namaz konu içerisinde hep sırıtmaktadır. Bunu Bakara/238’de de gördüğümüz gibi.

 

Ayeti bir de benim anladığım gibi çevirelim:

 

2/238: Kuran’ı izlemeye/uymaya özen gösterin, hem de en iyi izleyişle izleyin ve içtenlikle Allah’ı dinleyin!

 

Tesirlerde bu ayetin izahı ile ilgili şu açıklamaya rastlıyoruz :

“VE QİLE: EL’QUNUT HUVE ES’SUKUT AMMA (AN MA) LA YECUZU ETTEKELLUM BİHİ FİSSALAT. VE YEDULLU ALA ZALİKE MA RAVA AN ZEYD BİN ERQAM QALE: KUNNA NETEKELLEMU  FİSSALATİ , YUKELLİMU’RRACULU SAHİBEHU VE HUVE İLA CENBİHİ FİSSALATİ HATTé NEZELET “ VE QUUMUU LİLLAHİ QANİTİN.” FE UMİRNA BİSSUKUTİ VE NUHİNA ANİLKELAM.”

Anlamı:

Denildi ki: Qunut, salatta konuşulması caiz olmayanı konuşmaktan susmaktır. Zeyd Bin Arqam’ın rivayeti de bunu gösteriyor. Dedi ki: Biz salatta konuşurduk, öyle ki, adam yanındaki arkadaşıyla salatta konuşuyordu ta ki “VE QUMU LİLLAHİ QANİTİN” indi.  Böylece susup konuşmamamız bize emredildi.

 

NOT: "Es-salat'ul-vusta", Hasan Akçay'ın da belirttiği gibi, bir sıfat tamlamasıdır.

 

Muhabbetle

Abdurrahman

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats