HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Salat-ı Vusta (?) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Maun Suresi 5 Namazlarından gaflet içindedir onlar!

 

Rabbim bizi bundan korusun. Aman salatımız heba olmasın kardeşim.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

Selam

 Değerli Dostlar , Mezkur ayetlerdeki Salatil Vusta , kanaatimce vakit namazlarla ve Namazla bir alakası yoktur.Burda zikredilen konu önceki ayetlerle bağlantılı olup ,özellikle evlilik hukukunda yapılan anlaşma ile alakalıdır.Buna atfen de ,tüm antlaşmalarımızda vustada-dengede-olmamız buyrulmuştur.

  Doğrusunu Allah bilir

Selam ve Dua ile 



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 
bilgi.ve.hikmet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 ocak 2007
Gönderilenler: 143
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bilgi.ve.hikmet

Eren84 Yazdı:

Selâm elmuh,

Dikkati çektiğin nokta için teşekkür ederim. Yanlış anlaşılmaya müsâit bir şekilde anlam vermişim. Kastetmek istediğim mânâ; Salât'il Wusta'nın diğer Salâvât'tan daha önemli olduğu anlamında değildi. İkâme edildiği vakit itibariyle (Güneş'in tepede oluşundan Gece karanlığının çöküşüne kadar) kaçırılmasına müsâit bir zaman diliminde olmasından dolayı idi. "Senin için gündüz meşgûliyet vardır" mealinde bir âyet vardı. İnsanların gündüz meşgûliyetlerinin olmasından dolayı âyette "Salât'il Wusta'nın vaktinin geçirilmemesine özellikle dikkat edin" anlamı olabilir diye algılıyorum.

Sevgiyle..

Selam,

Cumua Suresinde de Muşguliyet, Ticareti bırakıp Allah'ı zikretme anlamı mevcut. Salat-ı Vusta ve Toplantı Salatının aynı Salat olduğuna inancım her geçen gün daha da güçleniyor.

Selametle



__________________
"Onlara bir ilmin tanıklığında bütün serüveni mutlaka anlatacağız. Biz olup bitenlerden habersiz değildik." A'raf-7
Yukarı dön Göster bilgi.ve.hikmet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bilgi.ve.hikmet
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam cümleten
Gönderen: 02 subat 2007 Saat 5:22am | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

selam,bu yazimi KURANDA INANC KONULARI dan alip ekledim,
Güneşin sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Fecir(sabah) vakti Kuran'ı, fecir(sabah) vakti Kuran’ına tanık olunur.
17 İsra Suresi 78 (alinti burasi)

günes nezaman sarkamaya baslar?söyle bir düsünelim:öglen tam tepeden kayarken,yani elbiserimizi cikardigimiz zamandan az önceye(1saat) isaret,hefikirmiyiz? evet
gecenin karamasina kadar Namaz kil:
bence bu demek,günes tam tepedeyken,bati ya dogru yol alirken.Misal saat12 de gündüz günes tam tepe de,sonra ayrilmaya basliyor,bu ayrilmaya baslamanin ve batmaya baslamanin, ARASI dir
VUSTA vakti. Ayetler net ve acik.

Ben böyle anliyorum.En dogrusunu yine Allah bilir.
eger ki benim  yaptigim gibi,elinize 3renkli, kalem
aliniz:bir büyük yaprak,birde CD aliniz,onun etrafini
ciziniz:yukaridan asagiya,tam ortasindan bir cizgi cekniz,ve sagdan sola.Simdi elinizdeki Halka sekli
4parcaya ayrilmis vaziyetdedir:sol ucuna günesin dogusunu ,sag ucuna batisin resmini,yapaniz ve
tam ortasina günesin tepede oldugunu ve oraya saat 12 yazin,batisina saat18(saat12 tam karsisina saat 0´00 yazin ve 18karsisina 06saati yazin.

Simdi zamanlamayi yani Saatleri yazin 0´00yani01-24de kadar.Simdi AETLERIN inis sirasina göre:Bakara,Isra,Hud,(Cumua,tehedcüd)
bunlari 3renki kalemle,isaretleyin,ve ortaya cikacak
drumu bizzat kendi elerinizle görün.

Misal:halkanin icinde bulunuan+noktadan1cizgi saat5-6arasi,(sabah)1cizgi saat18-19(Aksam)birde
saat14-15 arasina,cesitli renkler ile cizin.
Bu drumda benim cikardigin sudur:
Sabah namazi,günes dogmasina30dk.kala
Aksam namazi günes isiklari bittigi zaman
ve öglen elbiselerimizi cikarip uyudugumuzu fark edersek.Söyle ki saat 12 yatiyor,sekerleme yapiyoruz,2-3gibi uyuniyor,NAMAZ kiliyoruz

Gelelim tehedcüd namazina:gecenin birkisminda
uykudan kalk, diyor,(kime?Hz.Muhammede,özel)
iyi bir MAKAM a ulasmak icin,gaye.

bizler bunu yapmak zorunda degiliz,ama yaparsak,bizler icin daha hayirli olur.
Allah bizlere tesvik ediyor,iyi bir makamá ulasmak icin.(Is yerinde mesai saatinden fazla calisirsin ya,fazla para kazanmak icin)aynen öyledir .
Düsüncelrimde yanlisim var ise Yüce Rabbime siginirim.Affetsin.

Akliniza söyle bir soru gelebilir,ben fazla calisdim, ama parami alamadim:Cevap:Allah asla Vaadinden
dönmez. Hepfikirsek sorun yok,husuu ve sabirla bizler elmizden geldigince namazlarimi kilalalim,Allahin istedigi sekilde Inanan Islanlar Müslüman olalim.Mükafaatini Allah dan insaalllah
görecegiz.

kisacasi Allahin istedigi gibi Kullar olmaya calisalim.

Selametle kalin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Muhsin dost,

 

Dülûku’ş-şems, Süleyman Ateş’in "Kur’ân-ı Kerîm Tefsîri"ndeki açıklamasına göre güneşin eğilmesi demek olup iki anlama gelir:

 

güneşin

(1)akşam, ufkun altına doğru sarkması

(2)öğleyin, göğün orta noktasından sağa doğru kayması.

 

Dülûku’ş-şems tanımının böyle belirsiz olması ona bağlanan vakitleri de belirsiz kılar. Örneğin, "dülûku’ş-şems"in bu oynak tanımına göre akşam vakti ne zaman başlar?


*

 

"Salâti’l-vusta"ya gelince, "vusta"nın kökü: VST. Bu kökten gelen kelimelerin aşırılıktan uzak yani orta yolda, bilinçli, en iyi anlamına geldiği görülüyor.

 

Örnekler:

 

Ve böylece sizi orta yolda bir ümmet yaptık.

Ve kezalike inna ce’alna küm ümmeten vasaten (2:143).

 

Birinizin ortalama yemek gideri...

Evsati mâ tüt’ımûne ehl iküm (5:89)

 

Sağduyulu olanı dedi ki

Kâle evsat ühüm  (68:28)

 

Bundan benim anladığım... 2:238’deki vusta, belirsiz ve sanal bir vaktin orta değil, vakti belirtilmiş olan sabah, akşam, ve cuma namazlarının niteliğidir yani onların nasıl kılınacağını gösterir. Örneğin gösteriş ve aşırılıktan uzak, bilinçle.

 

Namazlarınızı sürdürün ve bilinçle kılın...

Hâfizû ale’s salavati ve’s salâti’l vusta.

 

*

 

Yüce Allah’ın 4:103’teki açıklaması önemli:

 

Namaz müminlerin üzerine vakitli olarak yazıldı

İnne’s salâte kânet ale’l müminine kitaben mevkûta

 

O halde bir namazın farz mı değil mi olduğunu anlamak için vaktinin belirli mi belirsiz mi olduğuna bakmak gerekir. Vakti belirliyse farzdır, belirsizse farz değil.

 

Çünkü Yüce Allah bir yandan namazın farziyetini vakten belirli olma ölçütüne bağlayıp öte yandan  vakten belirsiz "vusta namazı"nı  farz ilan etmez. Yoksa çelişkiye düşer. Hayır! Allah’ın hükümleri  tutarlıdır (4:82).

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Selam dostlar,
    Essalatil-vusta konusunda Hasan Akçay'ın görüşünü doğru buluyorum.Çünkü ayetler birbirini açıklar ve vusta kelimesini diğer ayetlerdeki anlamıyla birlikte düşündüğümüzde namazlara "özen gösterme, aşırılıktan kaçınma "olduğu net anlaşılır.
      Ayrıca 2/338'de essatil-vusta ifadesi sıfat tamlaması olarak kullanılmışken, namaz vakitlerini bildiren 24/58 ayetinde salatil-fecr ve salatil-işa kavramları izafet tamlaması olarak kullanılmıştır.Bu da açıkça gösteriyorki,essatil-vusta bir vakit ölçüsü değil,bir durum belirlemedir vesselam.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
hakka dogru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hakka dogru

     Selam

     kitaben mevkûta  Ne  demektir?

      

 



__________________
İlim Çinde de olsa alınız.
Yukarı dön Göster hakka dogru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hakka dogru
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam

kendi fikrimde sabitim.

hasan bey siz isterseniz birdaha ayetleri gözden gecirin.

Insan beser dir,hatasiz kul olmaz,bende yanilmis olabilirim ama,

kalbim bana yanilmiyorsun diyor.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

adalet Yazdı:
 Selam dostlar,
    Essalatil-vusta konusunda Hasan Akçay'ın görüşünü doğru buluyorum.Çünkü ayetler birbirini açıklar ve vusta kelimesini diğer ayetlerdeki anlamıyla birlikte düşündüğümüzde namazlara "özen gösterme, aşırılıktan kaçınma "olduğu net anlaşılır.
      Ayrıca 2/338'de essatil-vusta ifadesi sıfat tamlaması olarak kullanılmışken, namaz vakitlerini bildiren 24/58 ayetinde salatil-fecr ve salatil-işa kavramları izafet tamlaması olarak kullanılmıştır.Bu da açıkça gösteriyorki,essatil-vusta bir vakit ölçüsü değil,bir durum belirlemedir vesselam.

O halde

essalâtil vusta: orta namaz, en iyi namaz, makbul namaz

salâtil-fecr: sabah namazı

salâtil-işa: akşam namazı

 

kitaben mevkûta: vakten belirli olarak farz kılındı

 

İnne’s salâte kânet ale’l müminîne kitâben mevkûta:

Namaz müminlerin üzerine

günün belli zamanları ile kayıtlı –olarak- (M Esed)

vakti belirlenmiş –olarak- (Y N Öztürk)

belirli vakitlerde -eda edilmek üzere- (E Yüksel, Elmalılı)

belirli vakitlere bağlı olarak (Diyanet)

vakitli olarak (Bursevî, S Ateş, Mevdudi)

farz kılınmıştır

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan Akcay Yazdı:

adalet Yazdı:
 Selam dostlar,
    Essalatil-vusta konusunda Hasan Akçay'ın görüşünü doğru buluyorum.Çünkü ayetler birbirini açıklar ve vusta kelimesini diğer ayetlerdeki anlamıyla birlikte düşündüğümüzde namazlara "özen gösterme, aşırılıktan kaçınma "olduğu net anlaşılır.

      Ayrıca 2/338'de essatil-vusta ifadesi sıfat tamlaması olarak kullanılmışken, namaz vakitlerini bildiren 24/58 ayetinde salatil-fecr ve salatil-işa kavramları izafet tamlaması olarak kullanılmıştır.Bu da açıkça gösteriyorki,essatil-vusta bir vakit ölçüsü değil,bir durum belirlemedir vesselam.

O halde

essalâtil vusta: orta namaz, en iyi namaz, makbul namaz

salâtil-fecr: sabah namazı

salâtil-işa: akşam namazı

 

kitaben mevkûta: vakten belirli olarak farz kılındı

 

İnne’s salâte kânet ale’l müminîne kitâben mevkûta:

Namaz müminlerin üzerine

günün belli zamanları ile kayıtlı –olarak- (M Esed)

vakti belirlenmiş –olarak- (Y N Öztürk)

belirli vakitlerde -eda edilmek üzere- (E Yüksel, Elmalılı)

belirli vakitlere bağlı olarak (Diyanet)

vakitli olarak (Bursevî, S Ateş, Mevdudi)

farz kılınmıştır

 

Sevgi ile, Hasan Akçay




Selam,

anlayislarimiz kuvvetlendirdiginiz icin Allah sizlerden razi olsun.



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats