HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Nur31 nasıl çarpıtılıyor başlığı yerine nur31i çarpık çurpuk anlamak daha uygun olur diye düşünüyorum.Allah’ın bize ilettiği ayetleri çarpıtmaya beşerin gücü yetmez

 

 

Nur30 ve 31i bu siteye yeni üye olan bir katılımcının ayetleri anlamakta kullandığı yolu uygulayarak  anlamayı deneyelim

 

 

(1)Buyruğu vahyedildiği andaki gibi eklemesiz çıkarmasız almak,

(2)Buyruğa şimdi uymak

(3)Buyruğun geleceğe yansımasını düşünmek.

 

 

30 Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır.

 

 

31 Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

 

 

1 buyruğu vahyedildiği gibi eklemesiz çıkarmasız almak

 

nur30:erkeler ne yapacaklar?

Bakışlarını kısıp cinsel organlarını koruyacaklar.

 

Bunu neden yapacaklar?

 

Bu onlar için daha arındırıcı olduğu için.

Erkekler bu ayet inene kadar cinsel

 

organlarını  koruyup sakınmıyor bakışlarını kısmıyorlar mıydı?

 

Cevap:Kuşkusuz Allah yapmakta olduklarınızdan haberdardır. Yapmakta oldukları nedir? Cinsel organları sakınıp korumamak bakışları kısmamak.

 

 

Nur 31

Kadınlar ne yapacak?

 

Cinsel organlarını koruyup sakınacak

 

Bakışlarını kısacak

 

Süslerini görünen kısımlar müstesna açmayacak

 

Göğüs yırtmaçlarının üzerine örtülerine kapatacak.

 

Süslerini listede verilen kişiler yanında açabilecek

 

 

Bu ayette anlatılan süs ziynet nedir?

 

Cevap:göğüs yırtmacı ve bu yırtmaçtan kısmen sergilenen göğüslerdir.

 

Bu ayette tasvir edilen mümin kadınlar göğüsleri tamamen açıkta bırakır şekilde mi dolaşıyor yoksa giyinik olarak mı?

 

 

Cevap:örtülerinizi göğüs yırtmacı üzerine salın. Göğüs dekoltesi olan kıyafetlerle dolaşan kadınlara dikkat çekilerek bu giyim tarzına uyarıda bulunuluyor.Demek ki kadın giyinik.

 

Bu ayette örtülmesi emredilen süsler kadınların göğüslerimi yoksa göğüs dekoltelerinden görünen göğüs çatalımı?

 

Cevap:ayetten anlaşılan  bu ayet hali hazırda göğüslerini örterek dolaşan kadına göğüslerinizi teşhir eden kıyafetlerle dolaşmayın emri.Bu emirle kadınlara giyinegeldiğiniz göğüsleri örten ancak göğüs çatalını açıkta bırakan  kıyafetleri kocanız babanız yeğenleriniz yanınızda çalışanlar vs yanında giyebilirsiniz ancak bu sayılanlar dışında örtünüzü göğüs çatalı üzerine salın.

 

 

2 buyruğu şimdiye uyarlamak

 

Örf gelenek ve göreneklerine göre üstsüz veya tamamen çıplak dolaşmakta sakınca görmeyen  bir kadın Müslüman olduktan sonra nur 31e göre cinsel organını sakınıp koruyacak örtecek ,göğüslerini örten elbiseler giyecek ,göğüs çatalını açıkta bırakan elbiselerini yalnızca  nur31deki listede sayılan kimseler yanında giyip dolaşabilir.

 

Nur31 göğüsleri örten ancak göğüs çatalını açıkta bırakan kadınlara "tamam böyle giyinebilirsiniz" ‘e ruhsat vermekte ve bu giyimi meşrulaştırmakta ancak kimlerin yanında?

Ayette sayılan kimselerin yanında.Bunlar dışında kalan kimseler yanında örtünüzü göğüs yırtmacına vurun demekte.

 

Bu ayet çıplak bir kadını giydiren değil hali hazırda giyinik olan kadının göğüs çatalına dikkat çekip bu bölgenizi listede sayılan kimseler dışındakiler yanında sakının demekte.

 

 

3-Buyruğun geleceğe yansımasını düşünmek.

 

Günümüzden 1000 yıl sonraki sosyal yapı sokaklarda tamamen çıplak dolaşmayı meşru sayıp normal karşılasa bile Müslümanlığı seçip kabul edenler nur30 ve 31le emredildiği üzere cinsel organlarını örterek koruyup sakınacaklar kadınlarda göğüslerini öretecek. göğüs çatalını sergileyen kıyafetleri ayette belirtilen kimseler yanında giyebilecekler.

 

 

 

Bu değerlendirmede hiç kişisel yorum katmadan ayete sorup cevapları ayete göre verdim.

Ayetin bize anlattığı ve ilettiği mesaj bu sanıyorum.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın savana,

 

Sizden ayrı düşündüğüm hususlar var. Lütfen beni hoş görün. Çünkü biraz uzunca açıklamam gerekecek. İzin verirseniz.

 

30 Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler.

Yere indirsinler değil; kıssınlar –yagdudne.

 

Allah ne diyorsa o! O, kıssınlar diyor. O halde KISSINLAR.

 

Demek ki temiz olmayan ve o yüzden dik dik bakmaları istenmiyen her ne ise o, karşılarındadır. Yukarda değildir ki bakışlarını yere indirsinler, aşağıda değildir ki bakışlarını yukarı kaçırsınlar; sağda değildir ki bakışlarını sola kaçırsınlar, solda değildir ki bakışlarını sağa kaçırsınlar.

 

Karşılarındaki o şeye dik dik bakmasınlar; bakışlarını KISSINLAR. Tamam?

 

Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar.

Irzları beşerî yorumdur; onu vahyî sözlerin içine katmak büyük günahtır. Bana göre tertemiz içme suyunun içine katılan lağım suyu ne ise Allah’ın sözlerinin içine katılan beşerî sözler odur. Bu bir.

 

İkincisi, "cinsel organları"nın Arapça metindeki karşılığı: furûc.

 

FURÛC: "ferc"in çoğuludur. Ferc, aslî mânâsında iki şey arasındaki açıklık demektir.  Bu şekilde gerek erkek, gerek dişi insanın bacakları arasındaki açıklığa gerçek olarak bu isim verilir ki dilimizde apışarası denir. (Elmalılı)

 

O halde yahfuzne furûc ehüm, nanan erkekler apışaralarını saklasınlar!" demek. Yani sözü edilen, bütün apışarasıdır; yalnızca cinsel organlar değil.

 

İlahî muradı doğru anlamak için siyaktaki bakışlarını kıssınlar uyarısını işte bu apışaralarını saklasınlar uyarısıyla birlikte okumak gerekir. İnananlar bakışlarını karşılarındaki kimsenin apışarasına dikmeyecek. Onlar için temiz olan budur - zalike ezkâ lehüm   

 

Erkekler bu ayet inene kadar (apışralarını) koryup sakınmıyorlar mıydı?

 

Hayır, koruyup sakınmıyorlardı. Bunu hacca gidenler ihrama girince daha kolay anlıyor.

 

İhram iki büyük havludan ibaret geleneksel bir Arap giysisi. Biri omuzdan aşağı salınıyor. Bunun adı rida. Ötekisi bele dolanıyor. Bunun adı da izar.

 

İhramın altında DON yok.

 

Medeneyiyyet’i İslamiyye Tarihi gibi  tarih kitaplarından ve hadislerden anlaşıldığına göre sahabeler o bir çift havlunun ikisini birden edinemiyecek kadar yoksuldu. Onun için Hz Peygamber şöyle buyurdu: "Ridaları yeteri kadar büyükse omuzlarından aşağı salsınlar; değilse bellerine dolasınlar. Ve kadınlar erkekler secdeden kalkıncaya kadar bakmasınlar."

 

Ben de ihrama girdim. Rüku ve secdeye vardığımda diken üstündeydim; acaba apışaram görünüyor mu diye sürekli tedirgindim.

 

Nûr 31’in bu bölümü avretle ilgilidir. Avret vücudun yalnızca eşe açılabilen yerleri demek. Ayetin bundan sonraki bölümünün konusu ziynetlerdir; avretle zerrece ilgisi yok.

 

Devam edeyim mi?

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam hasan akçay

nur 30 ve 31in meallendirmesine ilişkin fikir ayrılığı olarak nitelendirdiğiniz yukarıda belirttiğiniz hususları ben zaten kabul ediyorum.nur 30 ve 31 in nuri öztürk mealini alıp kopyaladım.

Bu ayetlere ilişkin ben hiç yorum getirmedim ayete sordum ayete göre cevap verdim.

Nur 31deki süsleri takılar olarak aldığımızda nur 58i nasıl açıklayacaksınız.

 

Ne diyor ..elbiseleriniz çıkarmış olduğunuz vakitte aile bireyleri  odanıza izin alıp girsinler bu vakitler sizin üsütnüzün açılabileceği vakitlerdir

 

elbise çıktığında ortaya çıkan çıplaklığın sınırlarını asgarisini neye göre koyabilirsiniz?

 

size göre nur30 ve 31 mümin kimse fereclerini örtüp saklayacak örtünmenin asgari sınırı bu. nur 58e geldiğimizde elbiseler çıktğında çıplak kalan vucudun aile erkanı tarafından görünmesinde sakınca olan organ sadece ferecler o halde.Kadında erkekte göğüslerini aile bireyleri yanında açabilir?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Erkekler bu ayet inene kadar (apışralarını) koryup sakınmıyorlar mıydı?

Hayır, koruyup sakınmıyorlardı. Bunu hacca gidenler ihrama girince daha kolay anlıyor.

İhram iki büyük havludan ibaret geleneksel bir Arap giysisi. Biri omuzdan aşağı salınıyor. Bunun adı rida. Ötekisi bele dolanıyor. Bunun adı da izar.

İhramın altında DON yok.

 

burada ayete cevabı ihramı göstererek vermişsiniz .Ben bu soruya cevabı ayete göre vermiştim.Neticede ikimizde aynı cevabı vermişiz.bunda ayrı düşündüğünüz husus nedir onu anlayamadım?

 

yazımda şöyle demiştim;

 

Bunu neden yapacaklar?

 

Bu onlar için daha arındırıcı olduğu için.

Erkekler bu ayet inene kadar cinsel

 

organlarını  koruyup sakınmıyor bakışlarını kısmıyorlar mıydı?

 

Cevap:Kuşkusuz Allah yapmakta olduklarınızdan haberdardır. Yapmakta oldukları nedir? Cinsel organları sakınıp korumamak bakışları kısmamak.

(savana yazdı)



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Göğüs dekoltesinin yasak olduğunu söyleyip,mayonun meşru bir kıyafet olduğunu iddia etmek.Ya benim gördüğüm mayolarda problem var yada anlayışımda...

Rab'bim ilmimi artır...

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Göğüs dekoltesinin yasak olduğunu söyleyip mayonun meşru bir kıyafet olduğunu iddia etmek… Ya benim gördüğüm mayolarda problem var ya da anlayışımda… (mircan)

 

Allah’ın dininde tesettür yok. Mayo kuralı yok, göğüs dekoltesi kuralı yok. Ben buna dikkat çekmeye çalışıyorum. Göğüs dekoltesini mayo ile yarıştırmıyorum.

 

Dinde kural yapma yetkisi Allah’ın tekelindedir (42:21). Kim O’nun yapıp Kuran’a koymadığı bir göğüs dekoltesi kuralı, bir mayo kuralı yapıp "İşte İslamın kuralı bu!" derse dinde kural yapar; rablik taslar.

 

Güzel kardeşim, neden bu kadar müdahaleciyiz; neden Allah’ın dinini Allah’a bırakmıyoruz?

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

Allah’ın dininde tesettür yok. Mayo kuralı yok, göğüs dekoltesi kuralı yok. Ben buna dikkat çekmeye çalışıyorum. Göğüs dekoltesini mayo ile yarıştırmıyorum.

Dinde kural yapma yetkisi Allah’ın tekelindedir (42:21). Kim O’nun yapıp Kuran’a koymadığı bir göğüs dekoltesi kuralı, bir mayo kuralı yapıp "İşte İslamın kuralı bu!" derse dinde kural yapar; rablik taslar.

 

Selam

 

bunlar nerden çıktı şimdi?göğüs dekoltesi kuralıda nedir?

 

Sevgili Hasan akçay

 

Size bir soru sordum ve cevabını bekliyorum.Bana kuranın belirlediği avret yerleri nerelerdir sorusuna cevap veren ayeti yazarmısınız

 

Siz değilmisiniz ki kadın göğüslerini emrinde çalışan erkeklere  açamaz.Dine fuhuş boca olur diyen.Bu sözlerinize göre  kadınların göğüslerini açması dinen yasak .İşte bu yasağı çıkardığınız ayet hangisidir onu soruyorum



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Hasan Akcay Yazdı:

Göğüs dekoltesinin yasak olduğunu söyleyip mayonun meşru bir kıyafet olduğunu iddia etmek… Ya benim gördüğüm mayolarda problem var ya da anlayışımda… (mircan)

Allah’ın dininde tesettür yok. Mayo kuralı yok, göğüs dekoltesi kuralı yok. Ben buna dikkat çekmeye çalışıyorum. Göğüs dekoltesini mayo ile yarıştırmıyorum.

Dinde kural yapma yetkisi Allah’ın tekelindedir (42:21). Kim O’nun yapıp Kuran’a koymadığı bir göğüs dekoltesi kuralı, bir mayo kuralı yapıp "İşte İslamın kuralı bu!" derse dinde kural yapar; rablik taslar.

Güzel kardeşim, neden bu kadar müdahaleciyiz; neden Allah’ın dinini Allah’a bırakmıyoruz?

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Selam HAsan Akçay,

Dinde kural yapmaktan Rab'bime sığınırım.Ben sadece anlamaya çalışan bu konuda da oldukça kafası karışmış aciz bir kulum.Karşılıklı fikirleri okuyorum benzer konularda çelişkiler mevcut buna dikkat çekmeye çalıştım.

Örneğin sevgili Savana,göğüs dekoltesinin yasaklandığını söylemişti ama mayo giymenin dinen uygun bir kıyafette olduğunu savunmakta.Açıkçası en çok kendimden şüpheye düşüyorum yoksa benim taş kafammı almıyor diye:)

Bir türlü bu başlık altında öne sürülen fikirlerden mutmain olamadım,gelenekçi görüşün ise ciddi yanılgıda olduğu ortada..Karşılıklı hatalı yorumlar var ortada gibi hissediyorum evet dediğim gibi sadece hissediyorum çünkü malesef Rab'bim henüz bu konuda bana ilim tahsis etmedi.Umudum ise bu ve benzeri başlıkların buna vesile olması...

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam mircan

Göğüs dekoltesinin yasaklandığını felan söylemedim.Nur31 göğüs çatalını dikkat çekerek oraya örtünüzü salın diyor dedim.

 

Mayo giyme konusuna gelince kadın göğüslerini teşhir etmediği sürece giyer.Mayonun yaka açıklığı derinse ve bu açıklıktan göğüsleri teşhir oluyorsa yakası açık olmayan mayo giyip göğüslerini teşhir etmez.kanımca



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Size bir soru sordum.(savana)

 

Bana birden fazla soru sordunuz. Onlardan birisi şu idi: Nûr 31’deki süsleri takılar olarak aldığımızda Nûr 58’i nasıl açıklayacaksınız?

 

Şimdiki sorunuz: Bana Kuran’ın belirlediği avret yerleri nelerdir sorusuna cevap veren ayeti yazar mısınız.

 

Nûr 58’de avret kelimesi geçtiğine göre iki sorunuz da avret yerleri hakkında. Tamam?

 

Avret hakkında bildiklerimi başlığı Mahrem, Avret, Ziynet olan bölümdeki yazılarımda açıklamaya çalıştım.  

 

Ordaki ilk yazı:

 

Kur'an'dan benim anladığıma göre avret bir inanırın, vücudunun örfen açabileceği  yerleridir. Nûr 31’deki zinetler avret değildir; "takı"dır.

Örneğin halhal, bilezik, gerdanlık ve taç davret değildir. Çünkü inanan bir kadın bunları eşinin dışındaki bazı kimselere de açabilir. Örneğin onon erkek köleleri sanılan ama ayette "ma meleket eyman ühünne" diye geçen kimselere.

 

Bu, insanların aklını epey karıştırmış görünüyor. Üstüne bir de, ayetteki ziynet ve avret kelimelerinin eşanlamlı olması eklenince akıllar hepten arapsaçına dönmüş.

 

İş, "erkek köleler sahibelerine mahremdir"e kadar vardırılmış. "Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür. O halde erkek köle, hanımının her yerine bakabilir." Bu suretle İslama fuhuş boca edilmiş.

Ben bundan rahatsız oldum.

 

Keşke ulema da rahatsız olsaydı da Nur 31'deki avret kelimesini daha yakından inceleme ihtiyacını duysaydı; örneğin onu başka ayetlerdeki avret kelimeleriyle karşılaştırsalardı.

 

Nûr 31'deki avret, tıpkı Ahzab 13'teki avret gibi, tehlikeye açık şeyler anlamına geliyor:

 

...evlerimiz tehlikeye açıktır - inne buyûtena avretün. 

Savaşa gitmek istemiyen münafık sahabeler bahane uyduruyor. Evleri tehlikeye açıkmış. Eğer savaşa katılmak için uzaklaşırlarsa düşmanlar evlerini yağma edecekmiş.  

 

Nûr 31'deki ziynetler yani avretler de tehlikeye açık: imrenmeye, kıskanmaya, hattâ eğer teşhircilik yapılırsa, iğrenmeye açıktır.

Avretler bir de Nur 58'de geçiyor:

 

İnananlar! Yeminle sahip çıktığınız kimseler (yani ma meleket eyman üküm) ve yaşına ermemiş olanlarınız günün üç vaktinde odanıza girmek için izin istesinler: sabah namazından önce, giysilerinizi çıkardığınız öğlen vakti ve akşam namazından sonra. Bunlar sizin üç avret vaktinizdir...

 

Üç avret vaktiniz -selésü avrâtin leküm

 

Ayette bu "avretler"in tanımı da var: giysilerinizi çıkardığınız vakit - hıyne tedaûne siyâb eküm.

 

Bu kadar açık.

 

Nûr 58'deki avretler vücutla ilglilidir; yatak odasında giyimsizken ortaya çıkarlar. Yaşına ermemiş olan çocuklara bile açılamazlar; yalnızca eşe açılabilirler.

 

Nur 31'deki avretler ise giyimliyken apaçık ortadır; vücutla ilgileri yoktur; kocanın dışındaki güvenilen kimselere, örneğin yaşına ermemiş olan çocuklara açılabilirler.

 

Yaşına ermemiş olan çocukların, bakımı üstlenilen kimselerin, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkeklerin ve öteki güvenilen kimselerin Nur 31'deki avretleri yani tehlikeye açık takıları görmesinde bir sakınca yoktur.

Ama inanan kadının örneğin memelerini yani vücudunun örfen kapalı bulundurulması gereken yerlerini? İyi düşünün...

 

*

 

Göğüs dekoltesigöğüs ve teşhircilik konusundai bildiklerimi ayrıca yazayım. Allah isterse.

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats