HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

...avret bir inanırın, vücudunun örfen yalnızca eşine açabileceği  yerleridir.
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Hasan Akcay Yazdı:
...avret bir inanırın, vücudunun örfen yalnızca eşine açabileceği  yerleridir.

Örfen???

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Örfen yani halkın onayıyla. Uygulamadaki avretin zamana ve yere bağlı olarak değiştiğini vurgulamak istedim.

 

Örneğin kadınların üstsüz ortalarda dolaşmasını şu anda Türk halkı onaylamıyor; Türk halkına göre memeler şehvet uyandırır; örtülmek zorundadır; avrettir. Ama bazı Afrika ülkelerinde mümineler üstsüz; oraların erkekleri tahrik olmuyor. Memeler oralarda avret değil. Ayrıca örfün daha küçük alanlara göre uyulmak zorunda olan avretleri de olabiliyor. Daha sonra örneklerim. Allah isterse.

 

Avretin örfî olanı din yasası değildir. O yüzden değişir zaten.

 

Din yasaları yani Allah’ın yasaları ise değişmez. Örneğin dinî avret apışarasıdır (23:5-6, 24:30-31, 70:29-30).

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

İnsanlar "Kadınların üstsüz olarak ortalarda dolaşması yasaktır," diye bir yasa çıkarabilir mi? Elbette. Ama bir şartla: eğer yasa demokratik yoldan çıkarılırsa. Yani bütün halk kâle alınırsa.

Bununla ilgili benim bildiğim iki ayet var:

(1)İnananlar! "Bizi güt!" demeyin; "Bizi kâle al!" deyin - Ya eyyüh ellezîne émenû! Lâ takûlû râina; ve kûlû unzurna (2:104).

Râina ra'y ve riayetle ilgilidir.   

Ra'y ve riayet bir kimsenin, başkasının işlerini çekip çevirmesi, yönetip tedbir etmesi, onun lehine olacak şeyleri tedarik edip ona fayda sağlaması ve korunmasına özen göstermesidir ki hayvanat hakkında gütmek, insanlar hakkında ise siyaset adı verilen yönetmek anlamına gelir. (Elmalılı, Hak Dini Kur'an Dili, Bakara 104 tefsiri)  

Unzur ise "nazar"dan gelir; nazar-ı itibara almak, kâle almak.

(2)Peygamber! İnanan kadınlar gelip... örfe uygun işlerde sana isyan etmiyeceklerine dair sözleşmek isterlerse onlarla sözleş -lâ ya'sîneke ma'rûfin (60:12). Aslında Allah'la sözleşiyor onlar; ellerinin üstündeki, Allah'ın elidir (48:10).

Dikkat edilirse Yüce Allah bu iki ayette insanlara yetki veriyor: Kuran'da hükme bağlanmamış her hangi bir konuda Muhammed eğer örfe aykırı yani halkın onaylamadığı bir karar verirse halk ona isyan edebilirler. 

Kadınların üstsüz olarak ortalarda dolaşması Kuran'da hükme bağlanmamıştır. O halde karar halka bırakılmıştır.

Kadınların üstsüz ortalarda dolaşması şu anda Türkiye'deki örfe aykırıdır. Devleti yönetenler eğer "Kadınlar üstsüz olarak ortalarda dolaşabilir," diye bir karar alırlarsa Türk halkının yönetime isyan etme hakkı vardır.

Senegal'de ise kadınların üstsüz olarak ortalarda dolaşmasını halk yadırgamıyor; onaylıyor. Üstsüz olmak Senegal'deki örfe uygundur. Orda devleti yönetenler eğer "Kadınların üstsüz olarak ortalarda dolaşamaz," diye bir karar alırsa Senagal halkının da o yönetime isyan etme hakkı vardır.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

İnananlar! Yeminle sahip çıktığınız kimseler (yani ma meleket eyman üküm) ve yaşına ermemiş olanlarınız günün üç vaktinde odanıza girmek için izin istesinler: sabah namazından önce, giysilerinizi çıkardığınız öğlen vakti ve akşam namazından sonra. Bunlar sizin üç avret vaktinizdir...

 

Üç avret vaktiniz -selésü avrâtin leküm

 

Ayette bu "avretler"in tanımı da var: giysilerinizi çıkardığınız vakit - hıyne tedaûne siyâb eküm.

 

Bu kadar açık.

 

Nûr 58'deki avretler vücutla ilglilidir; yatak odasında giyimsizken ortaya çıkarlar. Yaşına ermemiş olan çocuklara bile açılamazlar; yalnızca eşe açılabilirler.

 

Sayın hasan akçay

 

yukarıda yaptığınız açıklamaya rağmen kadının üstsüz dolaşması örfe göredir kuran buna karışmaz demeniz çok ilginç

 

yatak odasında giyimsizken ortaya çıkan vücut parçaları kol bacak göğüs göbek baldır kalça cinsel organlardır işte bu organları kadında erkekte  yaşına ermemiş çocuklara bile açılamaz sizin anlatımınıza göre.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam,

Nur 58'de bahsedilen avret vakitleri, giysilerin çıkarıldığı vakittir. Yani eşlerin çıplak olabileceği zamanlar.

Ayette, çıkarılan giysilerin ne olduğuna dair, yani nereyi örttüğüne dair bir ifade yok. Çırılçıplak kalmak var. Eşle özel geçirilen zamana,yakınlaşmaya da işaret var.

Bu ayete baktığımızda, kişilerin giyinikken ne hal üzere olduklarını anlayamayız diye düşünüyorum.

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Allah bazı kati konularda toplumdan topluma farklı hükümler vermez diye düşünüyorum.

Yani Türkiyedeki müslüman bi kadın gögüsünü açamaz ama Afrikalı müslüman kadın açabilir...

Çok ilginç bunu nasıl çıkartıyoruz...

Kurana Bakarak...

 

Ayetde örtülerini gögüslerinin üzerine vursunlar..diyor

bunu ayırmıyorki Allah mümin kadınlara..

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

barış Yazdı:

Selam,

Nur 58'de bahsedilen avret vakitleri, giysilerin çıkarıldığı vakittir. Yani eşlerin çıplak olabileceği zamanlar.

Ayette, çıkarılan giysilerin ne olduğuna dair, yani nereyi örttüğüne dair bir ifade yok. Çırılçıplak kalmak var. Eşle özel geçirilen zamana,yakınlaşmaya da işaret var.

Bu ayete baktığımızda, kişilerin giyinikken ne hal üzere olduklarını anlayamayız diye düşünüyorum.

Saygıyla.

 

Selam barış

nur 58 de elbiseler çıkınca yaşına ermemiş çocuklardan bile sakınılacak vücudun kısımlarının neler olabileceğine cevabı veren ayet nur 31.

Nur 31 de cinsel organlarınızı sakının koruyun örtün ve kadınlar süslerini örtsünler ifadesi var.

Hasan akçaya göre buradaki süsler =takılar ve dolayısıyla nur 31de istenen sadece cinsel organların örtünmesi.Örtünmenin sınırının asgarisi bu.Haliyle sınırlar bu olunca toplumların örfünde kadının üstsüz gezmesi normalse kuran bunu yasaklamıyor.

Bende diyorumki nur31de örtünüzü göğüs çatalının üstüne salın emriyle dikkat çekilen husus kadının kısmen görünen göğüsleri.O halde nur31deki süsler/zinet kadının göğüs çatalı.Nur31e göre örtünmenin asgarisi kadın ve erkek cinsel organlarını örtecek kadınlar göğüs çatalını örterek sakınacak.Nur 58de elbiseler çıktığında aile efradının bile görmesine izin verilmeyen kısımlar nur 31de sakınıp örtülmesi gereken yerler yani kadının göğüs çatalından görünen teşhir olan göğüsleri ve cinsel organlar.

burada ısrarla göğüs çatalı ifadesini kullanmamın nedeni şu .nur 31den anlıyoruz ki bu ayet göğüsleri açıkta gezen kadına göğüslerini ört kapa emri değil yakası açık göğüs çatalını açıkta bırakan giyisiyle dolaşan kadına şu kimseler(nur31de listesi verilen) yanında bu şekilde dolaşabilirsin ancak bu kimseler dışında örtünü göğüs yırtmacı üzerine sal.

 

Hasan Akçayın kadın göğüslerini emrinde çalışana açarsa dine fuhuş boca olur sözlerine sonuna kadar destek veriyorum ve katılıyorum.

Beklentim şu ki bu sözlerinin arkasında durup senegaldeki mümin  kadında göğüslerini açsa fuhuş boca olur ,türkiyedeki kadında açsa fuhuş dine boca olur demesi



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akçayın kadın, göğüslerini, emrinde çalışana açarsa dine fuhuş boca edilir sözlerine sonuna kadar destek veriyorum ve katılıyorum. Beklentim şu ki bu sözlerinin arkasında durup senegaldeki mümin kadına da göğüslerini açsa fuhuş olur, türkiyedeki kadın da açsa fuhuş boca olur demesi. (savana)

 

Sayın savana, "açsa" deyip Senegal’deki üstsüzlüğü şarta bağlamanın lüzumu yok; Senegal’li mümine göğsünü zaten açıyor.

 

Amir Taheri’nin 15 Ağustos 2003 tarihli Washington Post gazetesinde tesettürle ilgili bir makalesi var. Senegal’deki bazı müminelerin cicili bicili bir başörtüsü giydiği ama üstsüz olduğu orda belirtiliyor.  Olmayacak bir şey de değil bu. Belgesellerde üstsüz yerli kadınları izleyip durmaktayız.

 

O halde üstsüzlüğün Senegal’de şehvet uyandırmadığı, fuhuşa varan tavırlara yol açmadığı maddi bir gerçek. Artık hâlâ "Üstsüzlük Senegal’de de şehvet uyandırır ve fuhuşa varan tavırlara neden olur," dense ne değişir? O maddi gerçek değişir mi;  Senegal’deki üstsüzlük ordaki erkeklerin şehvetini uyandırıverir mi, fuhuşa varan tepkilerde bulunmalarını sağlayıverir mi?

 

Ama Senegal’deki örf başka Türkiye’deki başka.

 

Üstsüzlük Türkiye’de şehvet uyandırıyor. Bu da bizim maddi gerçeğimiz. Türkiye’de bir kadın göğsünü erkek hizmetçisine açtığı an cinsel ilişkiye çağırıyor diye algılanır. 

 

Türkiye’de hiçbir kadın üstsüz ortalarda dolaşamaz. Kendi adıma söyliyeyim: ben kadın olsam cesaret edemem.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

http://www.nationalgeographic.com/photography/galleries/wome nbehindtheveil/

Genç bir çöl kadını. Yüzü peçeli ama başı açık. Bu da çöl örfü.

“Veiled to all men beyond her family, a young Bedouin woman wears the classic face covering of her people. Given only passing mention by the Koran, Islam’s holy book, the veil is an ancient custom traced to India and Persia; it was adopted by Arabia’s nomadic tribes, which enforced a strict code of female modesty.”

—From “Women of Saudi Arabia,” October 1987, National Geographic magazine

More from National Geographic: Women Photographers at National Geographic

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats