HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Nûr sûresi: çeviri, yorum Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

ziynetlerini açmasınlar

lâ yubdîne ziynet ehunne (24:31)

 

Konu, burada geçen ziynetler. Ne demek? "Başörtüsü Allah’ın emridir!" diyenlere göre, ZİYNETLER kadın vücudundaki ALIMLI YERLER demek.

 

Benim naçiz anlayışıma göre ise TAKILAR demek. Açıklamaya çalışayım.

 

ziynetlerini açmasınlar

ama görünenleri başka

illa ma zahara minha

 

Demek ki ziynetlerin görünenleri var. Örneğin yüzük, bilezik, hızma, kolye ve eğer baş açıksa saç tokası, küpe... Allah bunların örtülmesini istemiyor. Hiç kimse tarafından görülmesinde sakınca yok.

 

Peki, örtülüp saklanmış olan ziynetler? Örneğin ayak bileklerine takılan halhal, göbeğe yapıştırılan piercing, memeleri aşıp göbeğe uzanan zincir? Allah onların kocanın dışındaki bazı müstesna kişilere açılmasında sakınca görmüyor, ki ayette illa kelimesinden sonra listelemiş.

 

Örneğin kadınların ihtiyaçsız erkek tâbileri, (tâbi’ıyne gayri ûli’l ırbeti mine’r rical), kadınların yeminle edindikleri (ma meleket eyman uhunne), kendi kadınları (nisâ ihinne)…  

 

ziynetlerini açmasınlar

ama… erkek tâbileri…ne başka

ille’t… tâbi’ıyne… mine’r ricâl

 

Onlara açabilirler.

 

Örneğin Hz Muhammed, evlenmeden önce, kervan işçisi idi yani Hatice adındaki iş kadınının erkek tâbisi. Sayın Hayrunnisa Gül’ün korumaları da onun erkek tâbileridir.

 

Hayrunnisa hanımın korumaları paralarını birleştirip altın bir zincir alsalar ve hanımefendiye doğum günü armağanı olarak verseler, hanımefendinin üzerinde onu elbet görmek isterler. Bayan Gül onu blüzünün üzerine takıp korumalarının görmesini sağlar ve verilen armağanı çok beğendiğini fiilen gösterip tâbilerini yüceltir. Bunda hiçbir sakınca yok. Allah’ın söylediği bu.

 

Ama Hayrunnisa Hanım o zinciri olur olmaz yerlerde göbeğine kadar salıp şangır şungur dolaşırsa takı teşhirciliği yapmış olur. Allah bunu yasaklıyor (24:60, 7:31-32).

 

Kısacası kanıt, "ziynetler"i erkek tâbilere açmanın ilahen sakıncasız ama örneğin mahalledeki imama açmanın sakıncalı sayılmasıdır. Çünkü istisna listesinde erkek tâbiler var; imam yok.          

 

 

*

 

Tesettürcülere göre ise ziynet örneğin göğüs yırtmacı denen "cuyûb"un altıdır. İnanan kadınlar oralarını açıp göstermiyecek:

 

örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar

ve’l yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne

 

Fakat (illa) örneğin erkek tâbilerine oralarını açabilirler miş; sakınca yok muş. Hayrunnisa Hanım, Emine Hanım… şehvet uyandırır diye bir tek teli dahi görünmeyecek şekilde örtüp sakladıkları saçlarını, memelerini… kendilerine tâbi erkek korumalara açabilirler miş.

 

Nûr 31’de sayılanlar inanan kadına "mahrem"dir. Kadın onlara vücudunun her yerini açabilir çünkü evin içinde bunlardan kaçmak güçtür (Süleyman Ateş, KURÂN-I KERîM TEFSîRİ)

 

Eğer bu mümkünse Allah Nûr 31’de başın örtülmesini farz kılıyor. Değilse tesettür, uydurmadır; bid’attır.

 

Mümkün mü, değil mi?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Andromeda
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Andromeda

Ayet ev halkı yanında zorunlu olarak biraz gevşetme yapmaktadır giyinme tavsiyesinde hepsi bu ve bu kadar açık  bence ; sayın Savana'ya katılıyorum , gereğinden fazla karıştırmanın alemi yok bu konuyu ...
savana Yazdı:
Selam

hayır.o listede sayılanlar yanında göğüs yırtmacını açıkta bırakan giyisiyle dolaşabilirsiniz.Ama onların dışında örtünüzü gögüs yırtmacı açık giyisi üzerine salacaksınız.

Bunu neden böyle anlamamakta ısrarlısınız ?

ayet göğüsü aç kapa emri vermiyor bir kere bunda uzlaşmamız lazım.

Göğüs yırtmacı açık giyinen kadına uyarıda bulunup bu şekilde listede sayılanlar dışındakiler yanında dolaşma diyor.

güğüs yırtmacı açık giyisiyle akrabaları yanında dolaşabileceği ancak bunlar dışındaki kimseler yanında göğüs yırtmacı üzerine örtüsünü salması emrini alan bir kadın  salak olmalı ki listede sayılanlar yanında göğüslerini açıp sergilesin?

 

 

Yukarı dön Göster Andromeda's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Andromeda
 
mert25
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 19 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mert25

Hasan Akcay Yazdı:
 

Eğer bu mümkünse Allah Nûr 31�de başın örtülmesini farz kılıyor. Değilse tesettür, uydurmadır; bid�attır.



Hasan bey, anlatmak istediğinizi anladım sayılır fakat sizden bir ricam daha olsa, tesettürden sizin neyi anladığınızı yazar mısınız? Mesela başörtüsü tesettüre dahil değilse neler dahildir sizce? Belki foruma yazmışsınızdır ve de dikkatimden kaçmış olabilir. Kusuruma bakmazsınız umarım.


__________________
http://www.oltuluyuz.net
Yukarı dön Göster mert25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mert25 Ziyaret mert25's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

...tesettürden sizin neyi anladığınızı yazar mısınız? Mesela başörtüsü tesettüre dahil değilse neler dahildir sizce? Belki foruma yazmışsınızdır ve de dikkatimden kaçmış olabilir. Kusuruma bakmazsınız umarım (Mert25)

Kusur söz konusu değil. Ama ben bu konuda doğru bildiklerimi zaten yazdım. Aynı şeyleri şimdi bir daha yazarsam onları eskiden de okuyanlara haksızlık etmiş olurum.

Şunu önerebilir miyim:

Nûr sûresi: çeviri, yorum ve Ahzab sûresi: çeviri, yorum adlı iki çalışmam E-Kitaplığında yayına kondu. Nûr 31 ve Ahzab 59 üzerine yazdıklarıma lütfen bir göz atın.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

KADINLARIN İHTİYAÇSIZ TÂBİLERİ

tâbi’ıyne gayri ûli’l ırbeti mine’r ricâl

Irbe, ihtiyaç demek; gayri ûli’l ırbe: ihtiyaçsız. Ama o erkeklerin hangi şeye ihtiyacı yok, belirtilmemiş. (hasan akçay)

 

Selam

erkek ifadesi geçiyormu burada?

kadına tabi(bağlımlı) erkekler ve kadınar mı?

yoksa kadına tabi erkekler mi?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

tâbi’ıyne gayri ûli’l ırbeti mine’r ricâl- erkek ifadesi geçiyormu burada? (savana)

Evet. RİCÂL, erkek demek.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Ziynetlerini kimseye açmasınlar ama şunlara başka:

kocaları,

babaları,

kocalarının babaları,

oğulları,

kocalarının oğulları,

erkek kardeşleri,

erkek kardeşlerinin oğulları,

kız kardeşlerinin oğulları,

kadınları (Yani onların

anaları

kaynanaları

kendi kızları

kocalarının kızları

kızkardeşlerinin kızları

erkek kardeşlerinin kızları

erkek kardeşlerinin hanımları)

yeminle aldıkları,

ihtiyaçsız erkek tâbileri,

kadınların avretlerinden habersiz çocuklar.

Selam

Nur 31de verilen listenin kadına çizmiş olduğu daireyi incelemek istiyorum

 

Kadının  çevresinde bulunan ve bulunması muhtemel erkek ,kadın akrabaları

Kadının yeminle bakımını üstlenmiş olduğu erkekler, kadınlar ,kızlar,çocuklar

 

Kadın için ücret karşılığı çalışan erkekler.(ücret karşılığı çalışmış olmaları onları kadına bağımlı kadına tabi yapmakta her gün yapmakta oldukları işi yapmak zorundalar .İhtiyaç sahibi olamamaları da bu anlatımı desteklemekte.Tüm ihtiyaçları aldıkları ücret ile karşılandığından onlar artık bakıma muhtaç ,yoksul vs olarak nitelendirilemezler.Kadının yeminle edindikleri ile aralarındaki fark bence bu.Kadının yeminle edinip bakımını üstlendiği kimseler ihtiyaç sahibi olan ve kadın tarafından ihtiyaçları karşılanan kimseler.Kadına tabi olan ifadesindeki erkekler gibi her gün aynı işi/görevi yapıp yerine getirme zorunluluğuyla mükellef değiller.

 

Kadınların avretinden anlamayan çocuklar:

Bu çocuklar kadının tabisi (ücret karşılığı kadına çalışanların)

çocukları değil , yeminle edinmiş olduğu kadın ve erkeklerin çocukları değil,akrabalarının çocuklarının çocukları değil.olamaz da.Çünkü kadının çalışanları yeminle edindikleri kadınların avretinden haberli olmalarına rağmen kadın onların yanında örtüsünü atıp göğüs yırtmacı açık giyisiyle gezebilmekte.

 Bu çocuklar listede sayılan kişilerin oluşturduğu dairenin dışında kalan kimselerin çocukları

Örneğin:Mahalle bakkalı Necati  veya onun karısı yanında kadın örtüsünü yırtmacı üzerine salacak.

Ancak Bakkal Necati’nin kadınların avretinden anlamayan oğlu veya kızı yanında örtüsünü göğüs çatalı üzerine salmak zorunda değil.

 

Nur 31deki avret nedir?

Avret =kadının sakınıp gizlemesi gereken yerleri.Bu yerler nur 58de de bahsi edildiği üzere giyimsizken ortaya çıkan yerleri.

 

Kadının giyimsizken ortaya çıkan yerlerinden anlamayan yabancıların(nur31de çizilen daire dışında kalan kimselerin)çocukları yanında örtüsünü göğüs yırtmacı üzerine salma zorunluluğu yok.

 

Kısacası Nur31de  kadının avretinden habersiz veya haberli kadının kardeşinin oğlu ne ise kadının avretinden habersiz Bakkal

 

Necatinin oğlunun konumuda o.

 

Kadının avretinden haberli/anlayan Bakkal Necati ve karısı veya Necatinin ergen oğlu kızı daire dışında ,kadının avretinden haberli/anlayan  kardeş, kız kardeş kayınpeder vs ve onların  çocukları ise daire içinde.

Kadın nur 31de çizilen daire içinde kalanlar yanında giyimini çıkarıp çıplak kalmıyor.Giyimsizken ortaya çıkan avretlerini onlara sergilemiyor.

 

Tek yaptığı/yapabildiği yaka yırtmacı açık giyisi  üzerine saldığı örtüyü çıkarmak.

 

 

Nur31deki süs/ ziynete genel bakış

 

Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler:

 

Süslerin yani göğüslerin görünen kısımları nedir?yaka yırtmacından görünen kısmı ve veya giyisiye rağmen belli olan şeklidir.Açılmaması emredilen bu.Yaka yırtmacı olan elbiseyi çıkartıp atıp süsünü/göğüslerini açma!..Örtünü göğüs yırtmacının üzerine sal şu kişilerden başkası yanınında……………………………..Gizlemiş olduğun süslerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurma.

Ayakları yere vurmak bence bir değim.Bir kadının gizlemiş süslerini belli etmek için ayaklarını yere vurması ,zıp zıp zıplaması,hop hop hoplaması şeklinde bir eylem söz konusu değil.

 

 Bu değim ayete bağlı kalarak şu şekilde açıklanabilir Nur 31in başında SÜSLERİNİ AÇMA emriyle örtünüp saklanmış olan süslerini AÇAMADIĞIN GİBİ BELLİ DE etme.Anlamındadır.O saklayıp durduğun kimselere açmadığın sülerine dikkat çekecek şekilde yürüme !koşma !dolaşma! vs anlamında.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Tüm ihtiyaçları aldıkları ücret ile karşılandığından onlar artık bakıma muhtaç ,yoksul vs olarak nitelendirilemezler.

Özür dilerim, ben farklı anlıyorum. Çünkü üzerinde durulan konu ziynetler olduğuna göre "erkek tâbiler"in ihtiyaç duymadığı şeylerin ziynetler olması gerekir. Yani ihtiyacın konusu olan şeyler bakım kelimesinin çağrıştırdığı kalınacak yer, yenilecek gıda, giyilecek örtüler olamaz. "Ziynet"tir onlar.

Ve ziynetler kadının ya saçı, gerdanı, göğüs çatalı gibi  şehvet uyandırdığına inanılan yerleridir ya da saç tokası, kolye, zincir gibi takıları. Kısacası, o ihtiyaçsız erkek tâbiler ya kadının vücuduna ihtiyaç duymuyor ya da takılarına.

Kadınların avretinden anlamayan çocuklar:

Bu çocuklar kadının tabisi (ücret karşılığı kadına çalışanların) çocukları değil ,

 

Niçin değil? Bir kadının erkek hizmetçisi evli ve çocukluysa, eşi de aynı yerde hizmetçilik ediyorsa çocukları pek alâ yanlarında kalabilir ve hanımefendinin yakın çevresinde bulunduklarına göre ziynetlerini görebilirler. Ana babaları için sakıncasız olan o ziynetler çocuklar için neden sakıncalı olsun?   

 

Çünkü kadının çalışanları yeminle edindikleri kadınların "avret"inden haberli olmalarına rağmen kadın onların yanında örtüsünü atıp göğüs çatalı açık giyisiyle gezebilmekte.

 

(1)Kadının çalışanları erkektir, ricâl. Hanımefendinin göğüs çatalını mı görmeleri sakıncasız, zincir denen takısını mı?

 

(2)Yukarda açıklamaya çalıştım. Erkek çalışanların görmesi sakıncasız olan ziynetler onların çocukları tarafından neden görülemesin; ne sakınca var bunda?

 

(3)Anılan avret göğüs çatalı gibi kadın vücudunun şehvet uyandıran yerleri ise erkek "tâbi"lere açılabilir mi? Allah açılabileceğini söylüyor; o halde hangi "ziynet"i kastediyor; kadının göğüs çatalını mı zincir denen takısını mı?

 

Hayrunnisa hanımefendinin korumaları onun erkek "tâbi"leridir. Hanımefendi onlara göğüs çatalını, saçını... açabilir mi? 

 

Size sürekli itiraz etmek beni çok üzüyor çünkü son derece saygı değer bir hanımefendisiniz. Ama isterseniz yine de devam ederim.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

kadının çalışanları yeminle edindikleri kadınların "avret"inden haberli olmalarına rağmen kadın onların yanında örtüsünü atıp göğüs çatalı açık giyisiyle gezebilmekte...

Bu sözünüzden "avret"i kadının göğüs çatalı gibi şehvet uyandıran yerleri olarak anladığınız ortaya çıkıyor.

Tüm ihtiyaçları aldıkları ücret ile karşılandığından onlar artık bakıma muhtaç ,yoksul vs olarak nitelendirilemezler.

Burada ise kadına tâbi erkekler "yeme, giyinme, barınma açısından muhtaç durumdalar mı değiller mi, ondan söz ediyorsunuz.

Çelişkiye dikkatinizi çekmek zorundayım:

Göğüs çatalının erkekleri tahrik etmesi o erkeklerin "şehevî açıdan muhtaç" durumda olup olmamasıyla  ilgilidir; "yeme, giyinme, barınma açısından"değil.

Tutarlı olmak adına bir karar vermeniz gerekiyor:

Kadınların "avret"lerinden anlamayan çocuklar ifadesindeki AVRET erkeklerin şehvetini uyandıran göğüs çatalı mıdır, oraya takı teşhirciliği olarak görünecek şekilde  takınılınca yakın çevrenin dışındaki insanları iğrendiren, kıskandıran zincir mi? 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam Sevgili Hasan Akçay

Sizinde bildiğiniz üzere nur31deki zinetlerin takı olduğu görüşünü bir dönem benimsemiştim.Ancak bu anlayışı terk etmeme sebep olan nedenler bu anlayışın aşağıdaki sorulara kurana bağlı kalarak cevap verememiş olmasıdır.

Nur 31deki anlayışın ortak bir anlayış halini alabilmesi için her türlü soruya kişisel yorumlara göre değil kurana bağlı kalarak ve kuranla çelişmeyerek tatmin edici cevaplar verebilmesi gereklidir

1-Nur 31de kadınlara boyunda takılı zinciri ört, sakla emri veriyor ise ve bu emrin gerekçesi :takının -sizin deyimizile-iğrendirici ve itici görünmesi ve/veya teşhrcilik ise aynı emir nur 30da erkeklere neden verilmemiş?Kadının boynuna taktığı göğüsleri aşıp göbeğe uzanan zincir ne kadar itici ise erkkelerinde boyunlarına taktığı göğüsleri aşıp göbeğe inen zincir de o derece iticidir.

2-

Ya beniy Ademe huzu ziyneteküm ınde külli mescidin ve külu veşrebu ve la tüsrifu innehu la yuhıbbul müsrifiyn;
Ya AdemOğulları her mescid (secde yeri) indinde ziynetinizi alın. Yeyin, için, israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez.

Ey âdemoğulları! Her mescidin yanında süslerinizi alın, yiyin, için, fakat savurganlık etmeyin; kesinlikle Allah savurganları sevmez.

 Kul men harrame ziynetellahilletiy ahrece li ıbadihi vettayyibati miner rızk kul hiye lilleziyne amenu fiyl hayatid dünya halisaten yevmel kıyameti, kezâlike nufassılul ayati li kavmin ya'lemun;
De ki: “Kim haram etti Allah Ziyneti’ni -ki kulları için çıkarmıştır- ve rızkın tayyibatını?”. De ki: “O, dünya hayatında iman edenlerindir, kiyamet gününde ise yalnız (onlarındır;  amellerinin hasılasıdır. Bilen bir kavim için ayetleri işte böyle tafsil ediyoruz.

De ki: “Allah`ın kulları için çıkardığı ziynetleri ve tertemiz rızkları kim haram etmiş?” De ki: “Bunlar, iğreti hayatta inananlar içindir -kıyamet gününde yalnız onlar için olmak üzere-.” İşte böylece Biz, ayetleri bilen bir topluluğa ayrıntılı olarak açıklıyoruz

Yukarıdaki ayetlerde Allah ziyneti takı süs eşyası anlamında kullanmış ve bunlar sizin içindir, Bunlar size helaldir size bunları kim haram edebilir? ziynetleri takının demiş

Bu kadar net ve açık anlatıma rağmen nur31deki zinetin takılar olduğunu idda etmek bu ayetlerle çelişmez mi?

3-Eğer Allah nur 31de ziynetlerin bir kısmını haram etmiş ise bunu neden haram ettiğini yoruma muhtaç bırakmaksızın bize açıklaması gerekmez mi?Nur 31de de araf30da yaptığı gibi açıklama getirip ziynetlerde aşırıya gitmeyin.-Gitti iseniz/gider iseniz de-Örtünüzü onlar üzerine salın şunlardan başkası yanında,... şeklinde açıklama getirerek araf 30ve 31i nesh edecek anlam içeren bir ayette anlam kargaşasına neden olmayacak açıklama getirirmezmiydi?

4-Kuranın genelinde ziynet kimi ayetlerde takı kimi ayetlerde oğullar, kimi ayetlerde yıldızlar vs gibi çeşitli anlamlarda kullanılmıştır.Mecazlı anlamlarda kullanılan ve birden fazla  anlam yüklenen kelimelerin bir cümle içinde taşıdığı anlamın ne olduğuna karar vermemizi o cümlenin kendisi sağlar.

Nur 30-31 suresini yukardan aşağıya okuyup anladığımızda ayetin başlangıcında kadın ve erkeklerden istenen bazı organların sakınıp gizlenmesidir. Apışaralarını korusunlar...bakışlarını dikmesinler...bu anlatım örgüsü içinde anlatımın birden bire vucuda takılan materyallere dönüşmesi normal mi?Burada ki anlam atlaması şuna benziyor Arıların bal üretimi ve sosyal yapısını anlatan bir pasajın 3.cümleden sonra istanbul halinde patates taban fiyatlarından söz etmesine.

Hasan Bey bu sitede yazılarınızı yakından takip eden ve istifade eden biriyim.Bu başlık altında nur31e ilişkin sunumunu yaptığım anlayış ,sizin anlayışınıza muhalefet olsun diye değil alternatif olsun diye burada.Lütfen yanlış değerlendirmeyiniz.Ayrıca şunuda açıkça belirtmek isterim ki bu anlayışın gelen en ufak bir soru karşısında cevapsız kalması veya kuran dahilinde cevap sunamaması halinde bu anlayışı o dakika bırakır bu ayeti tekrar tekrar okuyup en doğru anlayışın ne olduğunun arayışı içine girerim.

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats