HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: cin 1-9 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

  Baris ve esenlik dininin bir bireyi ve mensubu olarak hepinize ve herkese selam
    
  sayin ridvan bey (baybora) eğer biz vahy'in nasil ve ne sekilde elcilere indiğini anlar isek sizin hemen üstte izah etmeye calistiginiz kelam ve lisan ayirimi sanirim daha iyi anlasilacaktir amma ve lakin bizler hep dogmatik ve sekuler inanc sistemlerine dayali temeller uzere evlerimizi insa ettigimiz icindir ki temeli atmadan dobleksin,catinin donanimiyla ugrasiriz ve bir bakariz ki bina cokmus bizde altinda kalmisiz yani hem dunyamiz hemde ahiretimiz mahf olmustur   
      kisacasi muhammed a.s ve tum resullere inen vahiy kitap olarak cilt cilt inmistir saniriz ama benim kanaatin odurki muhammed ve secilmis tum resullerin beyinlerinin yuksek fonksiyon ve frekanslarla donatildigi konusudur boyle bir beyne sahib bir bireyin allahtan aldigi vahyien guzel ve en anlasilir bir sekilde muhataplarina ulastırmak kadar dogal ne olabilirki
 baris ve esenlik dilerim

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

selam

Dilbilimle "monitor" dene bir kavram vardır, hatta "yabancı dil öğrenenler" ve "yabancı dil edinenler" arasındaki farkı da güzel  anlatır,

Monitor under user (Az seviye, olması gerekenin altında monitor kullanıcıları), Monitor over user ( Yüksek seviye, olması gerekenin üzerinde,monitor kullanıcıları. Monitor optimum user,(Vasat, tam kıvamında, ideal,bir parantez daha vasat ümmet kıvamında ümmet:))...)

Peki monitor nedir, dilimizde beliren titreşimlerin, dil, dil damak, gırtlak, ses teller, vesaire öncesi, zihnimizde beliren hal,

Monitor = ekran, dil, ses çıkışı, hoparlör,

Hangi sesin çıkacağı monitöre hangi resmin geleceğine  bağlıdır,

Monitor over user = Konuşurken kekelerler, teklerler, zira monitoru çok fazla kullanırlar, bu da monitör ile dil arasındaki mesafeyi süre olarak uzatır,

Monitor under user = Konuşmalarını zor anlarsınız, nerdeyse monitörü hiç kullanmazlar, resim, sembol,simge,şekil merkezi ile dil arasında monitörün işlevi çok azdır bu gurup için,

Monitor optimum user = Billur gibi şakıyan cinsindendir:), hem inci gibi sıralı ve dizili ve kurallara uygun hem de konuşmaları denge hızda anlaşılır tane tanedir,

Dil öğrenimi (Language learning), Dil edinimi ( Language acquaring)

Herkesin yetiştiği toplum da kullandığı dil edindiği dildir, öğrendiği değil,

Herkesin sınıflarda kitaplardan incelediği dil öğrendiği dildir, edindiği değil,

Yabancı bir ülkede uzun yıllar yaşayarak konuşulan dil edinilen dildir öğrenilen değil,

Bu kada bilgiyi artistlik olsun diye vermedim :)), konu ile direk alakalı,

genel olarak değindindikten sonra kısaca şöyle örnekleyebiliriz,

elma = apple

Yabancı Dil öğrenen biri elma isticek,

Elmaya duyulan ihtiyaç, elmanın şeklini, elmanın şekli kendi dilinde ismini "elma" kendi dilinde elma monitöre gelir, monitördek dil seçeneklerinde  "elma=apple" olarak belirir, sonra dilinden "aplle" çıkar,

Kendi dilinde elma istemesi, ihtiyaç=monitörde şekil ve simge "e-l-m-a"

dilde "elma"

Dil sembol,yuvarlak kırmızı yenen meyvenin türkçedeki sembolü "e-l-m-a" ingilizce de "a-p-p-l-e"

Ruh (elmaya ihtiyaç) esma ( zihinde şekli ve dilsel simgesi) karea (elma)

Allah ---> Muhammed ---> Kur'an

Sıralamasını tercih ederseniz, Allah, muhammedin monitörüne belirmesini istediği simgelerin, "ruh"'unu üfler, böylelikle muhammedin diline zihnindeki monitöründe beliren kelimeler düşer,

Klavyede "k" tuşuna basarsınız, gerekli işlemci, sistem çalışır, monitörde "k" tuşunun görürsünüz, "k" sesinin okunuşu işlemcide varsa hoparlörde "k" sesini duyarsınız,

Elçinin kavli, Allah'ın kelamı olur,

Ben şahsım adına sıralamayı şöyle başlatıyorum,

Allah----> Kitap-----> el-kur'an------> kur'an-------> Muhammed,

Sistemin böyle olmasına rağmen gidişat ise kanaatimce,

Muhammed -----> Kur'an------>el-kur'an------->kitap------> Allah,

Allah'ın indirmesi, yağmurun inmesi gibi değil, ayaklarına felç inmesi gibi bir inmedir, dıştan içe, yukardan aşşağı değil içten dışadır diye düşünüyorum,

İlk sıralama ile Allah muhammedin kalbine monitöründe belirmesini istediği duyguları harekete geçirir, monitöründe belirenlerde dilinde seslenir, neticede kelimeler Allah'a ait olmuş olur,

Pek yeri değil, cin suresi ile ilgili konuşurken pek de kasmayalım burayı ama, bence herkes kendisine sormalı,

Yazı dili ile sözlü dil arasında ne gibi fark var,

ne zaman yazarsınız ne zaman söylersiniz,

birine birbaşkası aracılığı ile ptt vasıtası ile bir  miktar para göndereceğiniz zaman aldığınız adresi

Aracya yazarak mı bildirirsiniz,

Yoksa söyleyerek mi,

Hitap neden kitap(yapraklı mushaf) olur, Neden   yapraklı mushaf gelmez algısal simgeler sözlü tebliğ olur?

 

Esen kalın



__________________
bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,

Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
derçekyer
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı derçekyer

peygamberler karşı dev­rimci  çatı altındaydılar. burjuvazi kılığında servet  şeyhlerinin milleti dolandırmalarına izin vermezlerdi. peygamberlerin geçici verdikleri kararlar vahiy değil sünnettir.

sevgiyle
Yukarı dön Göster derçekyer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: derçekyer
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

prangasiz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 28
Gönderen: 18 mayis 2010 Saat 22:52 | Kayıtlı IP Rapor Mesajı Alıntı prangasiz

cin13 Yazdı:
İyi geceler Hasan Bey.Öncelikle teşekkür
ederim.Cin 6 ve diğer ayetlerdeki cinlerin insanlar
olduğunu düşünüyorum. Bana göre cinler, insanlardan
farklı bir varlık türü değil. Bir inanç tipine sahip
insanlara cin deniyor. İnanç tipolojisi içerisinde bir 
biçim: CinCinler neye inanır,ne yapar:Allah'ın eşi,oğlu
veya kızı olduğuna inanırlar. İnsanlar ile Allah arasında
soy ilişkisi kurarlar.Allah'ın bazı elçilerini kabul
etmezler,onaylamazlar,tanımazlar.Kendi elçilerinden sonra
başka elçilerin gelmeyeceğine,kendi elçilerinin son resul
olduğuna, Allah'ın elinin bağlı olduğuna inanırlar
vb..gibi.


Merhaba Cin 13,

Mevcut meallerin en azından bu konuda tam doğru olduğunu
düşünürsek orada anılanların insan değil cin ismiyle
isimlendirilmiş şuurlu ve sorumlu ve insanın varlığına
zıt boyutta yaşayanlar olduğunu görebiliriz.

sual
1- 1.Ayette bana vahyedildi diyor elçi..elçinin bundan
haberi yok mu ve çevresindeki insanlar bundan habersizler
mi?
2- 5.ayette insan ve cin ayrılımı kesin olarak yapılmamış
mıdır?
3- 6.ayette anılan insanların sığındıkları bu cinler
olmasa insanların diğer insanların taşkınlığını
artırmadığı mı söylendi?
4- 8.ayette göğe ulaşmak istediklerinden
bahsetmişler.insan oğlu bugün gökyüzünü de delip
geçmiştir.Bu cin insanlardan kimse uçağa binemez mi
yoksa?
5- 9.ayette bu cin insanların paralel boyutlar arasında
gezindikleri mi bildiriliyor da artık orada gayb hakkında
yasak edilmişler.
6- 10.ayete dikkat etmek gerek..yerdekiler için acaba ne
dilendi diyorlar hayır mı şer mi?
bizden yerdekiler derken kendileri nereden oluyorlar
acaba?
Sevgili Cin 13 sorularım şahsınıza ve sizin gibi düşünen
arkadaşların tamamına.Şimdi sizler buyrunuz.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Bu sorular cevaplandırılmadan önce, "cinlerin, şuurlu ve sorumlu ve insanın varlığına zıt boyutta yaşayanlar olduğunu" savunan arkadaşların şu sorulara yanıt vermeleri gerekir diye düşünüyorum:

1- Bu şuurlu ve sorumlu cinler nerede mukimler?

2- Bu cinler neyden sorumlular; insan olan resullerin kuranından mı?

3- Bu cinler, yaşar- ölür; yer içer cinsten canlılar mıdır? Bu taktirde ne gibi besinlerle besleniyorlar? Yiyip içtiklerinin atıkları ve helal ve haramları da sözkonusu mudur?

Sorularım şimdilik bunlar. İnşaallah, verilecek yanıtlara göre ve Prangasız'ın sorularının yanıtlarıyla devam ederiz.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

haktansapmaz Yazdı:

Merhaba,


Bu sorular cevaplandırılmadan önce, "cinlerin, şuurlu
ve sorumlu ve insanın varlığına zıt boyutta yaşayanlar
olduğunu" savunan arkadaşların şu sorulara yanıt
vermeleri gerekir diye düşünüyorum:


1- Bu şuurlu ve sorumlu cinler nerede mukimler?


2- Bu cinler neyden sorumlular; insan olan resullerin
kuranından mı?


3- Bu cinler, yaşar- ölür; yer içer cinsten canlılar
mıdır? Bu taktirde ne gibi besinlerle besleniyorlar?
Yiyip içtiklerinin atıkları ve helal ve haramları da
sözkonusu mudur?


Sorularım şimdilik bunlar. İnşaallah, verilecek
yanıtlara göre ve Prangasız'ın sorularının yanıtlarıyla
devam ederiz.  



Selamlar,

Mevcut meallerin bu konuda tam doğru olduğu zannıyla.

Düzenin çiftler halinde yaratıldığına istinaden,insanın
zıttı ve insan algısının zıt boyutunda bir yaşamın var
olduğunu ileri sürebiliriz.Biz ekmek yerken onlarında
enerji yediklerini söyleyebiliriz vs.Düz mantık.

Şuurlu olmak sorumlu olmaktır ve onlarında bu şuurlu olma
neticesinde elbet sorumlulukları vardır.

İçlerinde salih olanlar var ve olmayanlarda.Onlara bu
salihliği veya zıddını kazandıracak elbet davranışları
var.Kurandan sorumlumu değiller mi?

Yolda giderken bir valiz para bulupta sahibini bulamayan
adam sorumlu mudur?

Ancak karlıdır.

Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

İnsten (bizim tanıyıp bildiklerimizden) bazı kimseler cinnden (tanımadığımız yabancılardan) bazı kimselere sığınırlardı (72:6).

 

Bir yorum*:

 

Bu âyette Yesriblilerin sözünü ettiği cinnler, bize göre, peygamberimiz aleyhinde propaganda yapmak için Yesrib’e gelmiş Mekke’li ajanlardır.

 

Ben Cin 13 kardeşimizin bu yoruma dair görüşünü rica etmiştim. Başka dostlar da kendi görüşlerini açıklarsa sevinirim.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

___________________________________________

 

*Benim görüşüm: "Cin"den kasıt insan olamaz çünkü Allah insanı bir tür pişmiş çamurdan yarattı, cinni ise ateşten (55:14-15). CİN cindir, İNSAN insan.

 

Ve innehu kâne ricâlun minel insi yaûzûne biricâlin minel cinni fezédûhum RAHEKA.

 

Bu ayetin algılanmasında ihtilaf var gibi. Öncelikle RAHEKA azgınlık olmasa gerek. Çünkü Cin 13’te de geçiyor bu kelime ve orada ZORLUK yani SORUN anlamına geliyor:

 

Fe men yu’min birabbihî fe lâ yehâfu bahsen ve lâ RAHEKA.

Rabbine inananlara az verilme ve ZORLUK korkusu yok.

 

Cin 13’te "raheka"nın azgınlık anlamına gelmediği kesin. Yoksa Rabbine inananlar neden azgınlık ediyor olsun! Doğrusu: onlara hiçbir "sorun"la karşılaşma korkusu yok.

 

Cin 6 buna göre tercüme edilirse meal şöyle olur: 

 

İnsten bazı kimseler cinnden bazı kimselere sığınırlardı. Öyle ki, onların sorunlarını artırırlardı.

 

Ancak bu mealde de bir yanlış var gibi. Yani bazı insanların cinlere sığınması kimin sorunlarını artırıyordu?

 

Mevcut mealleri eğer doğru anlıyorsam, bazı insanlar cinlere sığınmak suretiyle onların yani cinlerin sorununu artırıyordu.

 

Bana göre ise "Doğrusu, bazı insanlar cinlerden bazılarına sığınıyor ve böylece kendi sorunlarını artırıyorlardı.

 

Diyanet te ayeti benim gibi okumuş: 

 

Doğrusu insanlardan bazı kimseler cinlerden bazılarına sığınırlardı da cinler onların taşkınlıklarını (sorunlarını, H A) artırırlardı.

 

O zaman şu açıklama daha bir akla yatar:

 

6 ncı ayetin tefsîrinde müfessirler şöyle demişlerdir: Câhiliyye devrinde bir adam sefere çıktığında bir vadide gecelerse "Bu vadinin şerrinden bu vadinin büyüğüne yâhut beyine sığınırım!" der öyle yatardı ve, inancına göre, sabaha kadar cinlerin korumasında olurdu… (S Ateş, KUR’ÂN-I KERÎM TEFSÎRİ)

 

O inanç, yalnızca Cahiliyye kuruntusudur. Ve KURUNTULAR sorunları gidermez; tam aksine, artırır. Örneğin "Nasıl olsa cinler beni korur!" diye önlem almayı ihmal eden kişi o vadinin kurduna kuşuna yem olur.  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

aslında diğer başlık altında yavaş yavaş gireceğim bir konuydu. fakat "CİN" ile ilgili olarak burada bazı yorumlarda bulunacağım.

bu başlık altındaki önceki notlarda "malik bin nebi" arkadaşımızın bana göre MÜKEMMELE yakın tespitleri var.

Kuran kendi içinde çelişmeyeceğine göre ve elçilerin bizim gibi birer BEŞER olduğu, çarşıda pazarda dolaştığı söylendiğine göre, elçiler de BEBEK olarak doğar, ÇEVRESİNDE gördükleri ile büyür ve konuşurken ÖĞRENDİĞİ kelimeler ile konuşur.

varlığını hissettiği ve sonuçlarına bakarak varlığını kesin olarak kavradığı şeylere kanaatimce "CİN" demiştir. yani var ama, ona MANTIKLI, AKIL çerçevesi içerisinde bir BEDEN / sembol giydirilemiyor.

Kuran'ın muhammed peygamberin monitörüne, Allah tarafından OLAY-SEBEP-SONUÇ-TECRÜBE-ANALİZ-DÜŞÜNME-AKIL YÜRÜTME-DOĞRU ZAMANDA, GEREKLİ YERDE OLDURMA vs. gibi bir çok vasıta ile yüklendiğini ve artık HER OLAY KARŞISINDA, eski bilgi birikimini, tecrübesini DOĞRU KELİMELERİ kullanarak, Muhammed peygamberin YEREL DİLDE ve YAKIN ÇEVREDE kullandığı KELİMELER ve SEMBOLLER ile oluşturulduğunu düşünüyorum.

Örneğin, bedenin topraktan yaratılmış olması, her aklını kullanan insan tarafından bilinir veya sudan yaratılmış olması da, sürekli terleyip, su tüketen insan tarafından anlaşılabilir. ve ölen bir insanın bedeninin olduğu gibi göz önünde olmasına rağmen, o bedeni harakete geçiren şeyin yani CİN'in, yaşayan insanın bir PARÇASI olduğunu kesin olarak anlar aklı selim bir insan. kimisi ona ruh der, kimi enerji...fakat en doğru kelime CİN'dir...cinler ancak kimlikleri NET olarak kavrandığı, akıl ve duyu organları ile NET olarak anlaşıldığı zaman İNS olur.

şimdilik bu kadar...

selam olsun...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim

      Sevgili dostlar,

      Hiç bir ayette 'cin çarpması' geçmediğine göre, biz müslümanlar bu 'cin çarpmasını' nereden öğrendik?

      Bu sorunun cevabını bulabilirsek, daha da yüksek bilgi seviyesinde tartışabiliriz diye umuyorum.

     Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selamlar,

Mevcut meallerin bu konuda tam doğru olduğu zannıyla.

Düzenin çiftler halinde yaratıldığına istinaden,insanın
zıttı ve insan algısının zıt boyutunda bir yaşamın var
olduğunu ileri sürebiliriz.Biz ekmek yerken onlarında
enerji yediklerini söyleyebiliriz vs.Düz mantık.

Şuurlu olmak sorumlu olmaktır ve onlarında bu şuurlu olma
neticesinde elbet sorumlulukları vardır.

İçlerinde salih olanlar var ve olmayanlarda.Onlara bu
salihliği veya zıddını kazandıracak elbet davranışları
var.Kurandan sorumlumu değiller mi?

Yolda giderken bir valiz para bulupta sahibini bulamayan
adam sorumlu mudur?

Ancak karlıdır.  Prangasız

Soruların bir kısmı yanıtsız kallmış, verilen yanıtlar da muğlak olup Kuran'la ilişkilendirilmemiş.

Ve biz, Kuran dinlemek üzere, bir grup cinni sana gönderdik. Ona geldiklerinde "susun/dinleyin" dediler. Bitince halklarına uyarıcılar olarak döndüler. "Ey halkımız, cidden biz Musa'dan sonra indirilmiş olan ve kendinden öncekini onaylayan, hakk'a/gerçeğe; doğru bir yola götüren bir kitap dinledik. Ey halkımız, Allah'a çağıran bu sese kulak verin, ona inanın ki (Allah) sizin kusurlarınızı örtsün ve sizi elemverici bir azaptan kurtarsın. Her kim Allah'ın bu elçisine kulak vermez ise (bilsin ki) dünyada O'na hiç kimse (hiç bir güç) engel olamacayağı gibi O'nun dışında kendisini koruyacak kimse de olamaz..." (Ahkaf/29-32)

Anlaşılan o ki cinler, beşer olan bu elçiden dinledikleri Kuran'dan sorumlu tutulmuşlardır. Kuran ise insana yönelik hitaplarda bulunur, insanları sorumlu tutar; hep insan için indirldiğini tekrarlar (Li-nnâs). Kuran'ın hiç bir cümlesinde bunun cinler için de (Lil-cinn) indirilmiş olduğu söylendiğini göremiyoruz.

Söylendiği gibi cinler insan türünden çok farklı yapıda şuurlu/sorumlu bir tür ise, bunlar bu insanları nasıl yoldan çıkarıyorlar ve bunlar bu elçiye ve bu Kuran'a nasıl icabet edecekler? 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats