HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Peygamberlerimizi Nasıl Tanıtıyor?
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Peygamberlerimizi Nasıl Tanıtıyor?
Konu Konu: İsa Mesih’i yanlış mı anlıyoruz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bırakın Allah'ın tombala ile resulleri seçtiğini de, vahye dayalı deliller sunun siz lütfen! Musa'nın "güzel düşünüp güzel davrandığı"nı Yşn. söylüyor. Diyelim ki Y. N. doğru anlamış ayeti. Bunu destekleyen bir söylem var mıdır Kuran'da? Hikmet ve ilim verilmeden önce Musa hangi güzel düşünce ve davranışı sergilemiş?

Benim iddia ettiğim konularda, görüşümü doğru bildiğim sürece, sorulan sorulara cevap verdiğimin bir şahidi de sizsiniz, öyle değil mi? Ama burada bir görüş ve iddianın sahibi ben değil sizsiniz. Onun için ben soracağım siz cevaplayacaksınız :)) Soruları bana yöneltip kurtulacağınızı sanmayın! :)) 

Kalbi sevgilerimle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ebu ömer Yazdı:
Ruh: İlahi emir/vahiy -emrullah- (hikmet/bilgelik). Kudus: Şek ve şüpheden uzak, mukaddes.

 

Toparlayacak olursak "ruh-ul kudüs: şüpheden uzak ilahi emir" şeklindedir.

 

Allah Resulleri'nin Allah'tan aldığı vahyi işaret eden edebi bir ifadedir.

 

16/102: "Qul nezzelehû RÛHUL'QUDUSİ min rabbike bilhaqq" cümlesinin çevirisini YNÖ'ten yazar mısınız!

Muhabbetlerimle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhaba

Kıymetli abim;

Dediğim gibi Allah'ın kendine Resul olarak atadığı kişi layık kişidir. Yani "liyakat" esastır. Rabbimiz 4/58' de buyurmuyor mu "emaneti ehline tevdi edin" diye. Ötesinde ise 11/56' da Hud: "şüphesiz benim Rabbim doğru bir yol üzeredir" demiyor mu? Bu mesajın sahibi Allah kendine nasıl Resul seçer ki?

Yani kısaca Allah el-Adl'dır. Yoksa kim istemez peygamber olmayı. 8/42 de ki değineceğim ifade bu noktada önem arzettiği kanaatindeyim: ("...li yehlike men heleke an beyyinetin ve yahya men hayye an beyyinetin..." 8/42). Ama Allah bu şanlı göreve layık olanı seçer. Tabi ki Allah bir bölgeye veya kavme niçin peygamber gönderir sorusu da ayrı bir konu.

Musa'ya gelince O'nun liyakatini en az sizde benim kadar bilyorsunuz. Kavminin içinde bulunduğu ahvali. Başından geçen olaylar vs. Bunların hepsi delil değil mi? Ama illede ayet isterseniz buyrun:

"Bunun üzerine Mûsa, onların sulama işini yaptı. Sonra gölgeye çekilip şöyle dedi: "Rabbim, bana indireceğin her nimeti bekleyen bir çaresizim." " 28/24 (ynö) 

Bu eylem ve söyleminin vukuu bulduğu zaman henüz peygamber değil.

Ayrıca sorduğunuz sorular aksini iddia eder nitelikteki soru tipi gibi geliyor bana. Acaba sorduğunuz sorular hakkında kanaatiniz veya hiç fikriniz yok mu?

Örneğin Yüce Allah bir bölgeye yada kavme niçin resul gönderir?

Beni iyi kötü tanıyorsunuz. Ben sorulardan hiç bir zaman kaçmadım ve kaçmam da Allah'ın izniyle. Bilmiyorsam da bilmiyorum derim evvel Allah.

Muhabbetle...


  



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhaba

Abi Yaşar Nuri bizim için ölçü değil. O'nun gibi düşünen nice kimseler var. Değindiğiniz ayette faili "ğayrillah" yapmış. Ne yapalım O'da öyle anlamış. Bir kimse herşeyi doğru anlayacak diye bir kaide mi var. Bakın aynı meali merhum Elmalılı da vermiş. Hem sonra birçok kişi daha vermiş...

"De ki: "İman edenleri güçlendirip kökleştirmek için ve Müslümanlara bir müjde ve kılavuz olarak, Ruhulkudüs onu, senin Rabbinden indirdi." 16/102 (ynö) 

Selam ile.


 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

selam,

"sultanun mubin" ve "ayâtun beyyinât"(14/9-12) kavramlarını iyi tahlil etmemiz gerekiyor.

Kur'an da dikkat ederseniz hiçbir yerde MUCİZE kelimesi geçmez.Mucize kelime anlamı itibarı ile

ACZ kökünden gelmektedir.İnsan Allaha muhtactır.Yani insan zaten Acz içindedir.İş bu halini

anlayıp kabul etmeye kalıyor ki buna iman etmek yada secde diyoruz.

Ancak insanın Aczının üst ve Alt sınırları nedir? Bunu net olarak bilmiyoruz.İLİM den NASİBİ
nedir?

Ben gerçekten "mucize" kavramının İLİM ile doğrudan ilgili olduğunu düşünüyorum.İlimden nasibi

olanlar Micro ve Macro boyutları ile nice mucize karşısında aciz kalıp YARATANA hayranlıklarını

belirtirler.Allahta zaten Alimlerin AYETLERİNİ hakkıyla anlayabileceğini belirtiyor.

Kör Cahil için bir bakıma herşey Mucizedir diğer taraftan hiçbirşey onun acziyetini kendine

anlatamayacağı için hiçbirşey Mucize değildir.Bir bakıma üstüne varsanda dilini çıkarıp

solur,üstüne varmasansa...Sıkıştığı yerde ilk söyleyeceği:Bu apaçık bir BÜYÜdür...

Bugün örnek olarak 3G Teknolojisi bizim kuşak için bir hayal,bir önce ki kuşak için mucizedir.

Konunun birçok boyutu vardır;
Mucize beklemek bir görüşe göre imanda zayıflık belirtisi...öte yandan "kalbim mutmain olsun"

diyen Resul ve Nebiler önümüzde duruyor? Şimdi bizim imanımız onlardan daha mı sağlam ki? hemde
onlara vahiy gelmişken?

Dürüstce şu suali cevaplamamız gerekir;Bugün bir Şahıs çıksa ben RESULUM dese?-isterseniz kendi
oğlunuz tanıdığınız gibi tanıyın-Ondan ne beklersiniz???

Herhalde ilk sorunuz:Delilin ne? diye sorarsınız değil mi? Daha ilerisi bir Keramet veya bir
Mucize beklersiniz.

İnsan kendisine yakıştırır o şerefli vazifeyi ancak kendisi gibi birisine nedense
yakıştıramaz.Daha üstün meziyetleri olsun ister..hatta mimkunse Melek olsun yahut şaşılası şeylere
sahib olmalı..bunlar tarih boyu karşımaza çıkan tipler..

Maide suresinde ki SOFRA yı iyi tahlil etmeliyiz.Rabbin bize hergün sofra indirdiğini...

Birde SUNNETULLAH kavramını sanki Allahı -haşa- bağlayıcı bir kural varmış gibi değerlendirme
hatasına düşmemeliyiz.
Balık suyun kıymetini,sudan çıktıktan sonra anlar diye bir deyim vardır...
Balık bize göre azbir Zekaya sahib olsada ya SUyun içinde iken MUCİZEyi fark ederdiyor ve
Mucizenin bir parçası olduğunu idrak ediyorsa...Balığın salatı da balıkcadır.
Maalesef insanoğlu kendisinin bir Mucize olduğunu bir türlü göremiyor.


__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Sekiznoktabir Yazdı:



SelamDiyorum ya "Aklın köşe başlarını doğru bilinen yanlışlar tuttuğunda
gözümüzün önünde olanca
çıplaklığı ile duran hakikati algılamak zorlaşıyor." Metehan2003 yazdı:<div style="margin-left:
40px; font-style:
italic;">...Bunlar, Allah’ın kendisini insanlara açıklarken ve insanın O’nu anlamaya çalışırken
karşılaştıkları türden
anlayış sorunlarıdır.Küp kendisini karelerin anlayabileceği, yine de bundan fazlası olacağı
şekilde izah etmelidir.Bunu
sağlamak için Resuller gönderir, işaretler gönderir, gerekirse Şeytanı da yoldan
çıkarır...

Örneğiniz ile İblis'i, Şeytan'ı yoldan çıkaran Allah demeye getiriyorsanız bunun delillerini
lütfen gösterin. Eğer
yanlış anladıysam lütfen sorumu es geçin.


15 / HİCR - 39 Kâle rabbi bi mâ agveytenî le uzeyyinenne lehum fil ardı ve le
ugviyennehum ecmeîn

Dedi: "Rabbim! Beni azdırmana yemin ederim ki, yeryüzünde onlar için mutlaka süslemeler
yapacağım ve onların tümünü
kesinlikle azdıracağım."(yno)

Selam sayın sekiznoktabir,

Siz yukarıda ki Ayeti nasıl anlıyorsunuz?

Rica etsem şu doğru bilinen yanlışları bize açıklarmısınız?

Maalesef buraya kadar hep soru işaretleri ile bitirdiniz yazılarınızı...

sevgiler...


__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ebu ömer Yazdı:
"De ki: "İman edenleri güçlendirip kökleştirmek için ve Müslümanlara bir müjde ve kılavuz olarak, Ruhulkudüs onu, senin Rabbinden indirdi." 16/102 (ynö) 

"Nezzelehû Rûhu'l Kudus" ifadesini kim çevirirse çevirsin, fark etmez. Bunun anlamı "onu Ruhu'l Kudüs indirdi"dir. Şunu sana farkettirmeye çalışıyorum; Ruhu'l Kudus senin anladığın gib değil; Ruhu'l Kudüs vahiy değil, vahy'i indiren Kudsun ruhu/kutsal ruhtur. Nezzele fiili lâzım değil müteaddidir. Yani anlamı "indi değil, "indirdi"dir. Ruh'ul-Kudus de inen değil indirendir. Neden yanlışta bu denli ısrarcı olabiliyoryor, anlayışına uymayınca gerçeği kabulde bu denli zorlanabiliyorsun anlayamıyorum..  

Muhabbetlerimle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ebu ömer Yazdı:
Dediğim gibi Allah'ın kendine Resul olarak atadığı kişi layık kişidir. Yani "liyakat" esastır. Rabbimiz 4/58' de buyurmuyor mu "emaneti ehline tevdi edin" diye. Ötesinde ise 11/56' da Hud: "şüphesiz benim Rabbim doğru bir yol üzeredir" demiyor mu? Bu mesajın sahibi Allah kendine nasıl Resul seçer ki?

Yani kısaca Allah el-Adl'dır. Yoksa kim istemez peygamber olmayı. 8/42 de ki değineceğim ifade bu noktada önem arzettiği kanaatindeyim: ("...li yehlike men heleke an beyyinetin ve yahya men hayye an beyyinetin..." 8/42). Ama Allah bu şanlı göreve layık olanı seçer. Tabi ki Allah bir bölgeye veya kavme niçin peygamber gönderir sorusu da ayrı bir konu.

Musa'ya gelince O'nun liyakatini en az sizde benim kadar bilyorsunuz. Kavminin içinde bulunduğu ahvali. Başından geçen olaylar vs. Bunların hepsi delil değil mi? Ama illede ayet isterseniz buyrun:

"Bunun üzerine Mûsa, onların sulama işini yaptı. Sonra gölgeye çekilip şöyle dedi: "Rabbim, bana indireceğin her nimeti bekleyen bir çaresizim." " 28/24 (ynö) 

Bu eylem ve söyleminin vukuu bulduğu zaman henüz peygamber değil.

Ayrıca sorduğunuz sorular aksini iddia eder nitelikteki soru tipi gibi geliyor bana. Acaba sorduğunuz sorular hakkında kanaatiniz veya hiç fikriniz yok mu?

Canım kardeşim,

Musa anasından doğarken resul doğdu. Veya sizin deyişinizle resullüğe liyakat sahibi olarak doğdu. Sandığınız gibi, o iki kızın hayvanlarını suladığı; iyilik ettiği için resul seçilmedi. Musa başından geçen serüvenini kendi iradesiyle yaşamıyordu. O Rabbinin sevk ve idaresinde idi. Musa kendisi bir hedef seçmiş, o hedefe doğru yol alıyor değildi... Musa'nın Rabbinden istediği; muhtaç olduğu "xayr" dediği neydi acaba! Yorulmuştu, acıkmıştı... Sığınacak bir barınağa, karnını doyuracak bir yiyeceğe mi muhtaçtı...! Ne malum, belki de Musa karnını doyururlar ümidiyle o yardımda bulundu...! Sizi, bir körü kolundan tutup karşıya geçirdiniz diye bir şey yapmazlar.

Seçmekten ne anladığınızı bilmiyorum. Sözü Allah'ın adâletine getirişinizi de anlayamıyorum. Allah'ın resulleri doğuştan seçkindirler, risâlete liyakatli yaratılmışlar, doğuştan muhsindirler. İsa doğuştan Meryem'e "zekiyyen" bir çocuk verilmişti.

Allah'ın adl olması, Sırat-ı Müstakîm üzere olması gibi ayetler sizin "Peygamber olunur" tezinizi desteklemez. Allah'ın adl ve sırat_ı müstakîm üzere olması demek Allah kimseye haksızlık etmez, kimseyi haksız yere cezalandırmaz demektir. Yoksa dilediğini değilde, Mehmed'in dediğini yaparsa Allah adil olura geliyor sizin anlayışınız. "Şu kayayı neden daha büyük, öbürünü daha küçük yarattı, Arslanı neden güçlü ceylanı zayıf yaptı, bu adalet mi, ikisini de eşit yaratsaydı ya!" Kanımca sen Allah'ın adl anlayışını böyle anlıyorsun. 

Hem,

Allah, xâliqu kulli şey',

Allah, lehû mulkussemévéti vel'erd,

Allah, biyedihî melekûtu kulli şey',

Allah, keyfe mé yeşé',

Allah, Fe'aâlul-limé yurîd,

Allah, vesi'a kulle şey'in 'ilmé,

Ve ve ve nihâyet;

Allah, yehdî men yeşé'

iken, benimle Allah'ın 'adlliğini, rububiyyetini, uluhiyyetini mi tartışacaksın! Lütfen...!

Allah'a emanet olasın canım kardeşim.

  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhabalar

Değerli abim;

"Ruh-ul kudus" ifadesini ben Allah'ın "şeksiz şüphesiz emri" olarak nitelendiriyorum. Zira O'nun emri zaten melek/güç'tür. Dolayısıyla bu konu hakkındaki kanaatim bu doğrultudadır. Kabul etmesenizde, isterseniz 16/102' yi birde merhum Esed'den okuyabilirsiniz ha-keza İslamoğlu'ndan da. Merhum Esed'in bu ayete dair kayda değer bir "mana çevirisi" yaptığı kanaatindeyim. 

Musa'nın Resul'lüğünü ise sadece bir olaya indirgemiyorum. Daha önce de ifade ettiğim gibi bütün bir hayatı bu konunun delilidir. Haliyle "hem Resul olunur hemde doğulur" şeklinde birbirini tamamlayan iki yarım küre olarak değerlendiriyorum.

Neticede sizin "mucize var" anlayışınız ve benimse "mucize yok" anlayışım bu konuda da farklı inandığımızı ortaya koyan illettir.

Selam ile...

    



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam olsun sana Ebu Ömer kardeşim.

bu konuda son ileti olarak düşünmüştüm önceki iletimi. Ancak siz M. Esed'in 6/102'nin çevirisini düşüncenize dayanak yapınca bunu görmezden gelemedim. Bu çevirinin yanlışlığını ortaya koymak zorunluluğu hasıl oldu. Esed de sizin gibi düşünmüş olacak ki, en hafif ifade ile, karıştırmış tamamen. İslamoğluna gelince, o Esed gibi çevirmemiş. M. İslamoğlu "Nezzele hû Rûh'ul-Kudus" cümlesini, fiil + fâil + mef'ul halinde ve olumlu olarak doğru çevirmiş. Esed'in o kısmın çevirisinin tahlili:

NEZZELE HÛ RUHU'L KUDUS.

Esed: Kutsal ilham yoluyla indirildi..

Esed, NEZZELE: İndirildi, HÛ:?, RUHULKUDUS: Kutsal ilham yoluyla, şeklinde çevirmiş ki külliyen yanlış. Belki de bu yanlışlık çevirenlere ait, bilemem. Kutsal İlham dediği Ruhulkudus kesinlikle öznedir ve özne olarak çevrilmeliydi.

Sizin gibi dil bilmeyenlere anlatmak biraz zor olsa da, seni yakından tanıyorum, sanırım anlattıklarımı anlayacak ve Esed'in bu cümlesinin orijinal Arapça'sının karşılığı olamayacağı konusunda bana hak vereceksin. 

Bakın: Esed NEZZELE'ye "indirindi" demiş. Doğru mu? Hayır. "İndirildi" NUZZİLE'nin karşılığıdır. Peki NUZZİLE okunamaz mı? Okuyan olmamış. Okunursa sonuna mef'ul olarak bitişmiş olan "HÛ" zamiri gelmemeliydi. Yani cümle şöyler olmalıydı: NUZZİLE RUH'UL-kUDUS. = Kutsal ilham indirildi.

Esed'in, 102'nin çevirisi olarak inşa ettiği cümleyi baştan sona kadar dikkatle okuduğumuzda kurduğu cümlede "indirildi.." yükleminin öznesini göremiyoruz. Esed, "Kutsal İlham yoluyla indirildi..." diyor. Bu cümlenin öznesi nerede? Ne indirildi sorusuna verilecek cevap / özne yok ortada.

Arapçada fiiller ma'lum ve meçhul olarak da ayrılırlar. Bu anlamda Nezzele fiili ma'lumdur. Nuzzile fiili de meçhuldur. Ma'lum fiilin faili, meçhul fiilin naib-i faili (Tükçe'de ikisine de özne denir) olur.

NEZZELE HÛ RUHU'L KUDUS cümlesinde NEZZELE ma'lum fiil, HÛ mef'ûl, RUH da fâildir. Çevirisi: Ruh onu indirdi. Bunun başka lam u cimi yok.

Elhasıl, Esed'in yaptığı çevirinin "kayda değer" olduğunu söylemeniz için, çevirisini yaptığı yabancı dili, yani Arapça'yı bilmeniz şart.

Allah selamet versin.

Şunu uunuttum:

Diyorsunuz ki;

""Ruh-ul kudus" ifadesini ben Allah'ın "şeksiz şüphesiz emri" olarak nitelendiriyorum. Zira O'nun emri zaten melek/güç'tür." 

Yani siz Ruh'u "Allah'ın emri", Kudus'u da "şeksiz şüphesiz" olarak çeviriyorsunuz. Ruh Kuran'da vahiy anlamına geldiği doğrudur. Ancak, kudus'un manası; temiz, arı, tertemiz. Kuddûs da Allah'ın bir ismi/sıfatı. İşte bu tertemiz ruhtur Allah'ın vahyini Allah'ın resullerine indiren. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats