HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Şekilsel Zina Varmıdır ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Sayın N.Celikin eşler arası münasebet konusuna getirdiği yorumdan ziyade,zina kavramını yorumlayışına dikkat çekmek istemiştim,N.Celikin zina kavramına getirdiği yorumun, sayın Haktansapmazın arapça bilgisi eşliğinde, sabırla ele alınması gerektiğini düşünüyorum çünkü N.Celikinde önerisi buydu.
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Haktansapmaz yazdı.

Değerli Prangasiz hoş geldiniz.

Haklısınız, ama bakın, yanlış anladıysam Naci Çelik düzeltsin, Naci Çelik, 2/222-223 içiz; "Ayetler gerçekten de son derece yoruma açık..." diyor ve yanılmıyorsam bu ayetlerden ve de adını vermediği/veremediği, tespit ettiği başka bir ayetten, ters ilişkinin caiz olduğunu söylüyor.Sevgili Haktansapmaz.Tamamen yanlış anladınız.Ben,ters ilişkinin benim için caiz olmadığını söyledim.Çünkü ben ters ilişkiyi bana yasaklayan başka bir ayeti farkettim diyorum.Ama benim bu tesbitim,sadece beni bağlar dedim.

Halbu ki, 222 ve 223 ayetler son derece açık ve de yoruma hiç de muhtaç değiller. 222'de "Fe'tûhunne min haysu emerakumullah" ifadesi, "Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın" diyor. İfade yorum götürmeyecek kadar açık. Allah'ın emer ettiği yer, bildiğimiz anlamda bütün hayvanlar Allah'ın emrettiği yerden başka bir yerden dişilerine yanaşmadıkları bilinen bir gerçek.Bu tesbitin doğru değil.Ben,erkek köpeklerin birbiriyle çiftleştiğine çok şahit oldum. 223'te "Niséukum harsun lekum fe'tû harsekum enné şi'tum": "Karılarınız sizin ekim torağınızdır; ekim tarlanıza dilediğiniz gibi yanaşın". Bu ifade de akıl sahipleri için yoruma açık değil. Tarla ekim alanıdır. Kadın ekim alanı derken kadının ekilecek kısmı bellidir. Tohum her yerde yeşermez, kimse tohumunu yalçın bir kayalığa yada bir bataklığa serpme budalalığında bulunmaz.Yapmayın Allah aşkına.Böyle mantıksız yorumlar,hele size hiç yakışmıyor.Bu durumda müslümanlar tohumlarını eşinin vajinasından başka hiç bir yere dökemez.Dışarda boşalamaz,masturbasyon yapamaz.Eşinin eline,göğüs aralarına,apış aralarına.v.s.boşalamaz.Doğum kontrolü de yapamaz.Döktüğü her tohumdan,mutlaka bir çocuk çıkması lazımdır:Eğer tarlaya girmekten maksat,sadece vajinaya girmekse,demek ki,erkek cinsel haz almak maksadıyla,kadının vajinasından başka,hiç bir yerini elleyemez,okşayamaz.çünkü kadının diğer bölgeleri tarla dışında kalıyor.Bu durumda eşlerimizle öpüşmekte yasak,yandık.Bu yorumların hepsi,ters ilişkiyi önermeyen,caiz görmeyen din adamı veya alimlerin,(Aydınların) uydurdukları mazaretlerden ibarettir. Şayet yoruma açık dediği ayetin bu ifadesi ise ve dübür de anlaşıla biliyorsa bundan, kadının başka delikleri de anlaşılıyordur. Mesela burun delikleri de. Hayvanlar tarlalarına hep doğru yoldan gelmesini biliyorlar, sapık değiller, onların sapık düşünme ve yorum yetenekleri yoktur.Komik.Ben,penisi içine alacak burun deliği hiç görmedim, duymadım.Verdiğiniz örneklerde mantıksız.Tekrar edeyim.Ben ters ilişkiniz caiz olduğunu söylemiyorum.Söz konusu ayetlerın yoruma çok açık olduğunu,Allah bu konuyu özel olarak kapalı geçtiğini ve kullarının insiyatifine bıraktığını,bırakmış olabileceğini söylüyorum.

Size dahasını söyleyeyim.

...Adet halinde kadınlardan çekilin,temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın.Temizlendikleri zaman Allahın emrettiği yerden onlara varın.ALLAH TÖVBE EDENLERİ SEVER,TEMİZLENENLERİ SEVER.2/222.S.Ateş çevirisi.

Ayet,adetten kesilinceye kadar eşlerle ilişkiye girilmemesini açıkca bildiriyor.Bir yandan da veya zimmende,eğer canınız çok ister, sabredemez girerseniz,Allah sizi affeder,diyor.

Çünkü,adet halinde,5 veya 7 gün boyunca vajinadan şarıl şarıl kan gelmez.Bir,iki gün yoğun olarak,diğer günler azar azar gelir.Bilhassa gençler,bu aralarda bi kaçamak yaparsa,Allah,onları affedeceğini,affedebileceğini vurguluyor.

Bilmem anlatabildim mi?

Selam ile.

Saygı ile.  

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

sasha Yazdı:
 Kaldi ki Bakara iceriginde gecen, "ama kendiniz icin ileriye donuk seyler yapin" benzeri ifadeden, ben, ruhunuzu arindirin, Allah'in hosuna gitmeyecek ve yasak kildigi seyler akliniza gelse de(cunku insan nefs sahibi) kendinizi bundan sakinin seklinde anliyorum. 

Değerli Sasha,

"İleriye hazırlık yapın" ifadesini müfessirler genellikle "çocuk talebi" olarak anlamışlar, ki ben de bunun kastedildiğini düşünüyorum.

Diğer görüşlerinize katılıyorum.

Saygı ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

prangasiz Yazdı:
Sayın N.Celikin eşler arası münasebet konusuna getirdiği yorumdan ziyade,zina kavramını yorumlayışına dikkat çekmek istemiştim,N.Celikin zina kavramına getirdiği yorumun, sayın Haktansapmazın arapça bilgisi eşliğinde, sabırla ele alınması gerektiğini düşünüyorum çünkü N.Celikinde önerisi buydu.

Sevgili Prangasiz,

Sizi anlıyorum. Naci Çeliği de bugüne kadar okuduğum düşüncelerinden çok iyi tanıyor ve anlıyorum. Naci'nin kurkuladığı bir sistemi var; bir çerçeve çizmiş, hep o çerçeveden bakıyor ve Kuran'ı yorumluyor. Yerine göre istediği ayete istediği manayı vererek istediği yorumu yüklüyor. İstediğin kadar tartış hiç bir şey değişmeyecek. Bunu bir başka konuda daha önce denedik. Mesela "Ev mé melet eyménukum" için şu şu manalarda çeşitli manalara kullanılmış diyor ve bunun her yerde aynı anlama olmadığını, farklı manalarda olduğunu sölerken ve işine geldiği gibi bu manalardan dilediğini verirken, aynı onun gibi farklı manalar gelen/gelebilecek "muhsan" kelimnesi için aynı tutumu takınmıyor."muhsan, muhsinin, muhsinat" terimlerine, bunların sadece bir tek manasını (korunma/iffet/namus, namuslular, korunanlar ve hür olanlar) anmından başka o bilmediği Arapça'sıyla (bilmediğini kendi

söylüyor) iddia ediyor ve kendinden başka her kesi de "zavallılar anlamamışlar" deyip aptal yerine koyuyor. Halbu ki, bu kelimelerin "evli olmak, evli olanlar" anlamı da olduğunun cahilidir kendisi. Bir Arapça lugata baka bilse (hatta gayri müslim birinin hazırladığı bir lugat da olabilir) okuyup görecektir ve belki anlayacaktır evliliğin de muhsan olduğunu. Naci Çeliğin bu konudaki tüm iddialarına, anlamını saptırıp yorumla delil getirdiği sapkın görüşlerine aynı ayetlele cevap verebilecek donanıma sahibim. Naci'nin sandığı gibi, içinden çıkamadığımdan, cevap veremediğimden sıvışmış değilim. Dediğim gibi bu gayri ahlaki gördüğüm o düşüncelerini daha fazla gündemde tutmamak adına tartışmaktan çekildim. Size hitaben yazdığım yazıda da Naci'nin Kuran'a yüklediği "ters ilişki"yi de bu sapkın ve gayri ahlaki görüşlerine örnek olarak yer verdim. Bakın mesela, Naci Çelik ayetin sondaki "ğafûrurrahî"mi nasıl geleceğe yoruyor; "ara sıra girerseniz Allah af ediyor". Hal bu ki, ben bunu geçmişe yoruyorum. Geçmişte vaki olmuş bir olaya binaen bu ayet söylenmiş; geçmiş geçmişte kaldı, bundan böyle artık bunu bir daha yapmayın diye uyarılıyorlar. Daha önce bunun kadınlara eziyet verdiğini bilmiyorladı, şimdi öğrendiler. Bu af geçmişe, bilgisiz oldukları döneme yöneliktir. Babalarının geride bıraktıkları karıları ile evlenme yasğında olduğu gibi, geçen geçmiştir.   

Saygı ile. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

prangasiz Yazdı:
Sayın N.Celikin eşler arası münasebet konusuna getirdiği yorumdan ziyade,zina kavramını yorumlayışına dikkat çekmek istemiştim,N.Celikin zina kavramına getirdiği yorumun, sayın Haktansapmazın arapça bilgisi eşliğinde, sabırla ele alınması gerektiğini düşünüyorum çünkü N.Celikinde önerisi buydu.

Sevgili Prangasiz,

Sizi anlıyorum. Naci Çeliği de bugüne kadar okuduğum düşüncelerinden çok iyi tanıyor ve anlıyorum. Naci'nin kurkuladığı bir sistemi var; bir çerçeve çizmiş, hep o çerçeveden bakıyor ve Kuran'ı yorumluyor. Yerine göre istediği ayete istediği manayı vererek istediği yorumu yüklüyor. İstediğin kadar tartış hiç bir şey değişmeyecek. Bunu bir başka konuda daha önce denedik. Mesela "Ev mé melet eyménukum" için şu şu manalarda çeşitli manalara kullanılmış diyor ve bunun her yerde aynı anlama olmadığını, farklı manalarda olduğunu sölerken ve işine geldiği gibi bu manalardan dilediğini verirken, aynı onun gibi farklı manalar gelen/gelebilecek "muhsan" kelimnesi için aynı tutumu takınmıyor."musan, muhsinin, muhsinat" terimlerine, bunların sadece bir tek manasını (korunma/iffet/namus, namuslular, korunanlar ve hür olanlar) anmından başka o bilmediği Arapça'sıyla (bilmediğini kendi söylüyor)Ben,bana göre,Kur"an"dan yorum yapacak kadar Kur"an Arapca"sını biliyorum.Farzet ki,Kur"an"ın harflerini bile tanımıyorum.Sen buna niye takıyorsun? Sen,benim kelimelere yüklediğim anlamların yanlış olanlarını veya yaptığım yorumların neden yanlış olduğunu ispatlamaya çalış.Ama senin bana karşı takındığın tavrı eleştiren arkadaşların iletilerini okuyarak eleştirme.Benim yazdıklarımı okuyarak,anlayarak eleştir.Nisa/24"teki muhsenatı anlamlandırırken,senin dikkat çektiğin anlamlara ilaveten,inanan ve evli olan anlamlarını da yükledim.İstersen,söz konusu iletimi bul tekrar bak.söz konusu kavramın kapsamına,yerli veya yabancı,tüm evli,yani nikahlı kadınları da soktum.Ama sen,benim hakkımda peşin bir kanaate sahip olduğundan,ne dediğimi hiç düşünmeden hüküm veriyorsun. iddia ediyor ve kendinden başka her kesi de "zavallılar anlamamışlar" deyip aptal yerine koyuyor.Evet.Görevi din adamı ve halkı aydınlatmak olan ve bunun için bütçeden maaş alan, bir ilahiyatcı,Kur"an"ı hiç düşünmeden,kardeşlerin veya eşlerin ,kız veya erkek kardeşleriyle evlenilebileceğini söylemez,söyleyemez..Bunu ancak beyinsiz aptallar söyler.Bir insanın,babası değilde,babaları olacağını,yani bir kişinin birden fazla babası olduğunu,ancak aptallar söyler,iddia eder(4/22) Ve daha bir sürü aptallıklar,saymakla bitmez.Halbu ki, bu kelimelerin "evli olmak, evli olanlar" anlamı da olduğunun cahilidir kendisi. Bir Arapça lugata baka bilse (hatta gayri müslim birinin hazırladığı bir lugat da olabilir) okuyup görecektir ve belki anlayacaktır evliliğin de muhsan olduğunu.Benim Kur"an"ım,kullandığı her kelimenin anlamını,bizzat kendisi verir.Lugatlara,rivayetlere ihtiyaç duymaz.Lugatlara sen bak.Bunu,bana hakaret saydım bilmiş ol.Ben,anlaşılmak için,lugat veya rivayetlere ihtiyaç duyan bir kitabın ilahi olacağına inanmam. Naci Çeliğin bu konudaki tüm iddialarına, anlamını saptırıp yorumla delil getirdiği sapkın görüşlerine aynı ayetlele cevap verebilecek donanıma sahibim. Naci'nin sandığı gibi, içinden çıkamadığımdan, cevap veremediğimden sıvışmış değilim. Dediğim gibi bu gayri ahlaki gördüğüm o düşüncelerini daha fazla gündemde tutmamak adına tartışmaktan çekildim.Hep aynı taktik.Sizin gibi düşünmeyenlerin,düşüncelerini ciddiye almıyormuş gibi görünmek,görünmeye çalışmak.Mümince bir tavır değil. Size hitaben yazdığım yazıda da Naci'nin Kuran'a yüklediği "ters ilişki"yi de bu sapkın ve gayri ahlaki görüşlerine örnek olarak yer verdim.Yer vermedin.İftira attın.Çamur attın.Naci,her önüne gelenle çiftleşmeyi caiz görüyor dedin.Bakın mesela, Naci Çelik ayetin sondaki "ğafûrurrahî"mi nasıl geleceğe yoruyor; "ara sıra girerseniz Allah af ediyor". Hal bu ki, ben bunu geçmişe yoruyorum. Geçmişte vaki olmuş bir olaya binaen bu ayet söylenmiş; geçmiş geçmişte kaldı, bundan böyle artık bunu bir daha yapmayın diye uyarılıyorlar.Bu doğru.Ayetin bu ifadesinden alınacak ilk mesaj budur,katılıyorum.Askerden izne dönen veya ay boyunca veya hafta boyunca evine uğramadan çalışan veya çalıştığı gurbetten eşine karşı özlemle dolu olarak evine dönen bir genç,5 veya 7 gün sabredemez,eşine sarkarsa,Allah böyle bir gencide affetmez mi? Yani bu kişide ayetin kapsamına girmez mi? Bu veya buna benzer küçük günahları,zavallı din adamları gibi abartıp,abartıp,Allah"ın dinini kılıçtan keskin,kıldan ince bir din haline mi dönüştürelim.Allah,zikir ehline veya ilimde ileri gidenlere veya din adamlarına,müjdeleyin kullarımı demiyor mu?Yoksa siz,mümin olmayı,melek olmak mı zannediyorsunuz?Allah,büyük günahlardan kaçınırsanız,küçük günahlarınızı örteceğim demiyor mu?

Ne ise,şimdilik bukadar.Bizim uşakların maçi var.Onu izleyeceğim.

Selam ile.

Daha önce bunun kadınlara eziyet verdiğini bilmiyorladı, şimdi öğrendiler. Bu af geçmişe, bilgisiz oldukları döneme yöneliktir. Babalarının geride bıraktıkları karıları ile evlenme yasğında olduğu gibi, geçen geçmiştir.   

Saygı ile. 

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Allah,büyük günahlardan kaçınırsanız,küçük günahlarınızı örteceğim demiyor mu?

Hayır demiyor. Kuran'da böyle bir cümle yer almıyor.

Saygı ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha




(siyahlar sevgili haktansapmaz'a, kirmizilar sayin n celik'e aittir.)


Size hitaben yazdığım yazıda da Naci'nin Kuran'a yüklediği "ters ilişki"yi de bu sapkın ve gayri ahlaki görüşlerine örnek olarak yer verdim.Yer vermedin.İftira attın.Çamur attın.Naci,her önüne gelenle çiftleşmeyi caiz görüyor dedin.


sayin n celik,



Asagiya alintiladigim mesajinizin son bolumunu, mavi kismi biraz acar misiniz?

Yani kalp temizligi olunca, diledigimiz sayida insanla cinsel iliskiye mi girecegiz? Gayrimesru cocuk yapmayacagiz. Ama bu eylem gerek zinaya, gerek fahsa girmeyecek.

Ama diger cumlede diyorsunuz ki her turlu suc, zinadir, fahsadir.

Simdi gayrimesru cinsel iliski suc degil midir Kuran hukmunce?
Cunku soruda gayrimesru cocuk yapmassak denmis, dolayisiyla bu iliski gayrimesru..

Yoksa biz mi yanlis anliyoruz soylediklerinizi?




n.celik Yazdı:

Yalnýz Kur'an'a bakarsak, tecavüz kavramýný bulabilirmiyiz, tecavüzün hükmü nedir ? Sevgili kutsalbölge.Hangi tecavüzden söz ediyorsun.Can"a veya mal"a veya Hak"ka veya insana yapýlan tecavüzden mi?Demem o ki,tecavüzler çok çeþitli olup,derece derecedir.

Yada "zina" tecavüzdü de, sonradan anlamý kaydýrýlarak her türlü gayri meþru iliþkimi kabul edildi. Malum zinanýn þeklinden bahsetmiyor...Her türlü tecavüz veya her türlü kötülük veya her türlü suç,hem zina"dýr,hem fahþa"dýr,hem fitne"dir,hemde fesad"týr.Kur"an bu suçlara derecesine göre deðiþik kavramlarla,zina,fahþa,fitne ve fesad ile vurgular.

Zina tecavüz ise, Birbiriyle iliþkiye giren, (kalbi temiz olmak þartýyla )) iki kiþi, gayri meþru çocuk yapmaktan kendilerini koruyarak, topluma da her hangi bir baský yapmadan bu iþi yapabilirmi ? Elbette yapabilir.Karþýlýklý riza olduktan sonra,bir kiþi isterse 10 kiþi ile birlikte yaþiyabilir veya olabilir.Bu her iki cins içinde geçerlidir.Yani bu tür birliktelikler veya bu tür cinsel iliþkiler zýna veya fahþa kapsamýna girmez.

Selam ile.





__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Allah,büyük günahlardan kaçınırsanız,küçük günahlarınızı örteceğim demiyor mu?

Hayır demiyor. Kuran'da böyle bir cümle yer almıyor.

Saygı ile.

Onlar büyük günahlardan ve çirkin işlerden kaçınırlar;kızdıkları zamanda onlar,affederler.42/37.S Ateş.

Eğer size yasaklanan büyük günahlardan kaçınırsanız,sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi güzel bir yere sokarız.4/31.S.Ateş.

Sevgili Haktansapmaz.Sakın verdiğim ayetlere işkence yaparak,ayetlerin verdiği mesaji değiştirmeye kalkma:Sana verebileceğim başka örnekler de var.

Selam ile.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Sevgili sasha.

Ya benim bilgisayarımda,ya da sistemden kaynaklanan bir sorunum var.Onun için sorunu alıntılayamadım.

Sözünü ettiğin yazımda,bugün batıda çok uygulanan,ülkemizin büyük şehirlerinde de uygunlanmaya başlanan evlilik dışı birlikteliklerin,çocuk yapmamak şartıyla caiz olduğunu söyledim ve söylüyorum.Ancak birlikte yaşanan kişi,evlenilmesi yasaklanmış kişi olmamalıdır.Bu şartlar çerçevesinde,bir erkek,isterse,10 kadınla,bir kadın,isterse,10 erkekle birlikte yaşayabilir,dedim,demek istedim.

Bu tür birliktelikler,23/6.ayetin dikkat çektiği "meleket eymanüküm"kapsamına girer.Ancak bizim doğuda töresel olarak yapılan resmi nikahsız evlilikler,aynı ayetin dikkat çektiği eş kapsamına girer.

Yani peygamberde olsa,bir kişinin,birden fazla resmi eşi,yani velayet hakkı da olan eşi olamaz.Böyle olduğu içindir ki,miras bölüşümünde Kur"an,tek eşi dikkate almaktadır.

Selam ile. 

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd

  

   Sayın Naci Çelik bey

  Siz sizin yakınınz olan bir kişinin (bay,bayan) bu şekilde bir birliktelik yaşamasına musaade edermisiniz sizin ve ya toplumun aklı selim olarak hoş görmediğiniz bir yaşam tarzını Allah nasıl hoş görür bunu izah edermisiniz

 Esen kalın

Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats