HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: "abd" ibadet midir, kul mu? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

eskiden bir günde beş vakit namazımı kıldımmı o gün yaşama amacımı yerine getirmiş sayardım kendimi...

çünkü allah beni kendine ibadet etmem için yaratmıştı...

ona ibadet etmenin en bildiğim şekli namaz idi...

namaz kılmadıysam yaratılış amacımın dışına çıkmış boş bir gün geçirmiş sayıyordum...

bze böyle öğretildiydi...


ama sonra düşünmeye başladım...

allahın tek kulu ben değilim...

kulluk sadece namazla oluyorsa  bunu hiç bilmeyen görmyen duymayanlar nasıl kulluk ypıyordu...

kulluk sonradan öğrenilen bir şey değil doğuştan sahip olduğum bir özellik olmalıydı...

her insanın başarabileceği bir şey olmalıydı yaratılış amacınını gerçekleştirmek...

bir arı yaratılış amacını nasıl gerçekleştirebiliyorsa...

her insan bunu yapabilmeliydi...

rabbe kulluk vazifemiz fıtratımızda doğamızda saklıydı...

ibadetimiz fıtratımızdaki özelliğimizi gerçekleştirmek olmalı...

nedir bu özllik..

sanırım en başta  insanlık...

insanlıktan çıkmadan yaşamak rabbin bize verdiği ilk ve belki en büyük görev...

ve bu istisnasız her insanın yababileceği becerebileceği bir görev...

öyle ya  insandan ilk önce insanlık beklenir...

sonra her insanın kendine ait özel kabiliyetlerini inkişaf ettirip ununla yapabileceği güzel işleri yapmak...

hanginiz daha güzel iş işleyecek diye bu koca evreni yarattık diyen rabbe köleliğimiz herhalde böyle olmalı...






__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

seleflerinden kopya çektikleri basiretsiz yada ahlaksız bir bakış (haktansapmaz)

 

O meal sahipleri 12:23'teki "hu"nun Yusuf'u barındıran adama gittiğini iki nedenle belirtiyor olabilirler:

 

(1)Kopyecilik. Yani seleflerinden kopye çekmişlerdir.  

(2)İçtenlik. Yani "hu"nun o zata gittiğini anlamışlardır; içtendirler.

 

Hangisi doğru? Emin olamayız çünkü ikisi de zandır; ZAN haktan hiçbir şey ifade etmez (10:36); bir başka deyişle zan, kanıt gösterilemez.  

 

Yûsuf'un hatasız olduğu iddiasını daha önce duyduk ve müzakere etmeye çalıştık. Ben bunun üzerine bir çalışma yaptım. Önce ilgili ayetleri kısaca sunacağım; sonra o çalışmayı alıntılayacağım.

 

Söylenmedik hiçbir şey kalmasın. 

12/23: Yûsuf'un, evinde kaldığı kadın onun nefsinden gönlünü tatmin etmek istedi. Kapıları kilitledi; "Hadi gel!" dedi. Yûsuf: "Allah'a sığınırım; Rabbim beni güzel bir barınağa kavuşturdu. Kötüler onmaz."

Yûsuf'u barınağa kavuşturan, o evin sahibidir. Ama bu, görünürde böyledir. Kevnî anlamda ise barındıran, Allah'tır. Çünkü o adamın ev edinmesine ve köle satın alabilecek konuma gelmesine Allah izin vermiştir.     

O halde Yûsuf'un "Rabbim" derken o adamı mı ya da Allah'ı mı kastettiği açık değil; buna dair elimizde kesin bilgi yok.

12/24: Andolsun, kadın arzulamıştı. Eğer Rabbinin gerçeğe dikkat çeken delilini görmeseydi o da onu arzulamıştı. Biz böylece ondan kötülüğü ve fuhşu uzak tutuyorduk. Çünkü o bizim seçkin kullarımızdandı.

Şu kesin: Yûsuf'u Allah sakladı. Belki vahyen uyardı, belki Asım kardeşimizin deyimiyle, fıtraten. Ama uyardı ve onu, haktansapmaz'ın deyimiyle, "o ahlaksız fiil"e ilişmekten alıkoydu.  

Demek ki iş Yûsuf'a kalsa, Yûsuf o ahlaksız fiili yapıp kendisini barındıran o "köle efendisi"ne ihanet edermiş.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

_________________________________

 YAKUB'UN 10 EZİK OĞLU

-

İddia edilir ki Yûsuf Peygamber’in on ağabeyi kötü çocuklardı; kötülük yapmaya ve örneğin yalan söylemeye eğilimli idiler. (Bkz. Haluk Nurbaki, Sûre-i Yûsuf Yorumu*). Oysa kıssa bunun tam aksini söylüyor.

Öyküyü doğru anlayalım. Örneğin görülen düşün ve alınan vahyin o on delikanlıdan saklanması, Yakub babanın oğulları arasında ayırım yapması, Yûsuf’un kuyuya atılması, "Yûsuf’u kurt yedi!" diye yalan söylenmesi ve Yûsuf'un Allah'ın elçisi olduğunu öğrendiklerinde on delikanlının buna tepkisi... Buyurun bunları kısaca ele alalım ve kimin ne olduğunu görelim.

Yûsuf, Allah tarafından seçilmişti; peygamberdi (Ayet 6). Bu, o on delikanlıdan saklandı. Ailenin başına gelen felaketlerin iki nedeni varsa birisi Yakub babanın oğulları arasında ayırım yapması, ikincisi işte budur.

Yûsuf, kuyuya atılışını kardeşilerinin başına kakarken buna değiniyor: Hani siz bilmiyorken… –iz entum cahilûn (Ayet 89).

Neyin cahiliydiler de sonra öğrendiler? O devrin ağırlıklı bilimi olduğu anlaşılan düş yormayı? Hayır! Onun hep cahiliydiler; yaşamlarının en başında ve sonunda. Hiç öğrenmediler.

Yûsuf Allah’ın elçisiydi. İşte bunu bilmiyorlardı. Onlardan bu saklandı.

Bu yüzden hatalar işlediler. Örneğin Yûsuf’u kuyuya attılar. Bilseler atarlar mıydı? Cevabın ipucu, gerçeği öğrenir öğrenmez hissettikleri amansız pişmanlıkta görülüyor (Ayet 91). Büyük pişmanlık içindeler çünkü rakipleri meğer yalnızca bir kardeş değil Allah’ın elçisi imiş.

Bunun ortaya koyduğu gerçek: YAKUB'UN O 10 OĞLU samimi müminlerdir ve bilmektedirler ki elçinin temsil ettiği Allah ile rekabet haddi aşmaktır.

Yûsuf'un kardeşleri, onun aslında Allah'ın elçisi olduğunu öğrendiklerinde, hissettikleri pişmanlık böylesine büyüktü.

İtiraz: Ayet 91. O on kardeşin vezir Yûsuf karşısındaki utanç ve eziklik içindeki sözleri. En kötü insanlar dahi o pozisyonda bundan farklı davranmaz. En büyük kötülüğü yaptıktan sonra yöneticinin karşısında dilenci durumundalar.

Cevap: O ON çocuğun en büyük kötülüğü Yûsuf "kardeş"i, birileri bulup götürsün diye, kuyuya atmak suretiyle ana babasından ayırmaktı. Böylece baba Yakub’u üzdüler… Ama dikkat! İslama itiraz etmiyordu o çocuklar; Yakub baba tarafından sevilmemeye itiraz ediyorlardı (Ayet 8-9). Seviliyor da ona rağmen kötü davranıyor değillerdi; nankörlük etmiyorlardı.   

Öte yandan eğer "kötü"lüğün ölçüsü bir babayı oğlundan ayırmak ise Yûsuf ta hileli bir tuzağı istismar ederek küçük kardeşini babasından ayırdı. Yakub’u asıl işte bu üzdü; o kadar ki Yakub, Yûsuf’un yaptığı bu kötülük yüzünden ağlaya ağlaya kör oldu.

Peki, Yûsuf niye yaptı bunu; babası onu yeteri kadar sevmiyordu da ondan mı? Hayır! Yakub baba onu haddinden çok seviyordu. Gerçeğin bu penceresinden bakıldığında görülen şudur: Yûsuf'un nebi olmayan yanı, babasından gördüğü sevgiye nankörlük etti. Bakın bu, hiç bir "nebi"den beklenmez ama "oğul"dan beklenir.

O on gencin eziklik içinde olmalarına gelince. Hayır! Vezir olan Yûsuf’un önünde değil Allah’ın önünde ezildiler. "Seni bize Allah üstün kıldı!" demeleri bunu gösterir (ésareke’llahu aleyna).

Şimdi… Allah'ın anlattığı bu öyküyü aklımızı işleterek okuyalım. Allah’ın önünde bütün inananlar ezik durumdadır; inananlar kötü müdür?


*

Gerçeği bilmenizin yaşamsal önemi var. Özellikle ailenizin içinde. Bir bakıma aynı gemidesiniz ama içinizden biri Allah'ın elçisi yani geminin kaptanı olduğu ve tehlike anında gemiyi kurtarabileceği halde bunu sizden saklamışlar. O yüzden gerçeği bilmiyorsunuz ve sıradan bir itişme anında onu denize atıveriyorsunuz.

Soru: O ON GENCİN gerçeği bilmesini Allah ve Yakup neden istememiştir acaba? Haklı gerekçeleri olmalı. Yoksa Yakup, peygamber olduğu halde denetim dışı mı hareket etti?

Cevap: SİZ VE BEN ne kadar denetim dışında hareket ediyorsak Yakub da o kadar denetim dışında hareket etti. Çünkü Yakup burada peygamber olarak değil yalnızca baba olarak öne çıkıyor. 

Bu KISSANIN KONUSU insanların insanlarla ilişkileridir, Allah’la ilişkileri değil. Bu kıssada Yakub o on çocuğa Allah’ın elçisi gibi davranmıyor; onlar için yalnızca bir BABA. Ve Yûsuf yalnızca bi KARDEŞ.

Kuran’da anlatılan öteki kıssalarla karşılaştırın; göreceksiniz.

Öteki öykülerde Allah’ın elçileri kafirler ile çatışır; bu öyküde ise Yûsuf hepsi de Yakub Peygamber tarafından büyütülüp eğitilmiş iyi birer Müslüman olan kendi kardeşleriyle çekişiyor yani bu bir kardeş çekişmesidir; cihad değil.

 Kralın tası küçük kardeşin yükünde çıkıyor.

Bakın, o on delikanlının her biri Yûsuf’tan çok daha erdemli davranıyor. Örneğin Yûsuf, küçük kardeşini gözünü kırpmadan tutuklarken onların her biri "Onu bırak! Beni tutukla!" diye fedalarca kendisini ortaya atıyor.

İTİRAZ: Kardeş Yusuf ile baba Ya'kub'u bu denli hırplamak, suçlamak haksızlık olmuyor mu? Gerçek suçlu bizzat Allah(!). Allah diyor ki: "Ve kezélike kidné li Yusuf'e mé kéne li ye'xuze exâhu fî dîni-l-meliki, İLL EN YEŞÂELLÂH, NERFE'U DERACÂTİN MEN NEŞÂU... :İşte böyle Yusuf'a biz bu hileyi/kurnazlığı gösterdik. Melik'in dinine göre kardeşini alıkoyamazdı. İlla ki Allah'ın dilediği olur. Biz dilediğimizi derece derece yüceltiriz. Her bilenin üstünde bir sonsuz bilen ('Alîm olan Allah) var."

CEVAP: Hayır. Ey insan! Başına gelen iyilikler Allah'tandır, kötülükler ise senin kendinden - Mâ esâbeke min hasenetin fe min Allah ve mâ esâbeke min seyyiatin fe min nefsik (4:79). 

Küçük Yûsuf'u birileri bulup götürsün diye kuyuya atmak bir hileydi. Yakub'un 10 ezik oğuluna o hileyi kevnî anlamda Allah öğretti. Meram anlatmayı dahi insana Allah öğretiyor (55:4). Neyi O öğretmiyor ki?

Küçük Yûsuf kuyuya atıldığında suçlu Allah mı idi ki yönetici Yûsuf en küçük kardeşini tutuklayıp babası Yakub'dan ayırdığında suçlu Allah olsun? 

Allah'ın dilediği olur ilkesi ise kevnîdir. Onu "Allah tutuklama hilesini diledi, Allah kuyuya atma hilesini diledi!" diye çarpıtıp Allah'ın insanlar arasındaki didişmelere taraf olduğunu öne sürmek... 

Allah'ı asıl suçlamak odur.

Kaldı ki bu öykünün konusu eğer kardeş çekişmesi olmasaydı da cihad yani din kavgası olsaydı Yakub ve Yûsuf peygamberler kendilerine indirileni saklamaz, onu o on insana tebliğ ederlerdi.

Elçi! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Tebliğ etmezsen elçilik görevini yapmamış olursun... (Mâide 67).


Soru: Yakub peygamber çocuklarını yanlış mı yönlendirdi?

Cevap: Yakub Peygamber değil, Yakub baba. Ve yanlıştan da öte, o on oğluna iki büyük haksızlık etti. Onlardan (1)gerçeği sakladı, (2)baba sevgisini esirgedi.

Yûsuf'un nebi olduğunu Yakub babanın açıklamaması öteki oğullarına büyük bir haksızlıktı. Bunu yukarda açıklamaya çalıştık. İkinci haksızlık ise onları sevgisiz bırakmasıydı. Ayet 8 ve 9'da Yüce Allah bunu dile getiriyor:

Yakub'un on oğlu dediler ki 

... اذ قالوا ليوسف واخوه احب الي ابينا منا  Yûsuf ve kardeşi babamıza bizden daha sevgilidir." اقتلوا يوسف او اطرحوه ارضا يخل لك وجه ابيكم "Yûsuf'u öldürün ya da uzak bir yere atın ki babanızın sevgisi size yönelsin.

Aileden dışlanmak ve sevgisiz bırakılmak zulümlerin en amansızıdır. Yakub babanın o on oğlu bu zulümden kurtulmak için Yûsuf'u uzaklaştırmak ihtiyacını duydular; kötü insanlar oldukları için değil.

--------

*Onk Dr Haluk Nurbaki yorumunu tamamen tasavvufî kavramlar üzerine kurgulamış. Özet olarak:

Sûre-i Yûsuf’taki şahısların her biri, tıpkı Ortaçağın kıssalı hisseli alegorik oyunlarındaki tipler gibi, bir hasleti temsil ediyor.

Hz Ya’kub: RUH
Hz Yûsuf: GÖNÜL
Züleyha: NEFS
Kocası: DÜNYA
Mısır hükümdarı: AKIL
Bünyamin: İMAN
Şarapçı: İLİM
Hapishane arkadaşı: MANTIK
Kervancı: MENFAAT

Ama Yûsuf’un on ağabeyi önce yüzde yüz kötü.

Kardeş .1: GURUR …………………. ihlas
Kardeş .2: KİN ………………………. vefa
Kardeş .3: HİSSET ……………….. seha
Kardeş .4: MESKENET …………… gayret
Kardeş .5: KUŞKU …………………. sıdk
Kardeş .6: CEBANET (siliklik) … cesaret
Kardeş .7: İHTİRAS ………………. vera
Kardeş .8: ŞEHVET ……………….. hayâ
Kardeş .9: SEYYALİYET ………… teslimiyet
Kardeş 10: ZULÜM ………………… merhamet

Sonra birden islah oluyorlar ve bu kötü özellikler haslete dönüşüveriyor. Onları da yukarda nokta noktadan sonra gösterdim.

Bu açıdan bakılınca insanlar ya kara ya ak; ara renklere hiç bürünmüyorlar; ya yüzde yüz kötüler ya yüzde yüz iyi. Allah’ın kulları böyle midir sahiden? Adem yaratılıştan öyle miydi yani yüzde yüz şeytan ya da yüzde yüz melek miydi? İslamî mi bu yorum; sizi ikna ediyor mu?

Yakub peygamber Hz Yûsuf’un düşünü öteki oğullarından sakladı. Niye? Nurbaki’ye göre çünkü "Gönüle gelen mesajların saklanması gerekmektedir.Ve çünkü şeytan bu duyguların düşmanıdır, onları insandaki on kötü huy aracılığı ile gönlün imhasına sevkeder."

Ne kadar basit değil mi? O on kardeşin gerçeği öğrenme hakkı bu iddiayı öne sürenlerin umurunda değil. O on gariban, Yûsuf kardeşin peygamberliği kendilerinden saklandığı için, peygambere ve dolayısıyla Allah’a isyan ettiklerinin ayırdında değiller.

Büyük zulüm bu... da buna neden olan kardeş ve baba aklanıveriyor. Ne kadar basit değil mi? Kişiler böyle basitleşirse olaylar da basitleşir elbet.


Bir de o on gerçek Müslümanı yalancı gösterme kolaycılığı var. Kralın tasının küçük kardeş tarafından çalındığı kanıtlanınca "Bu çaldıysa daha önce kardeşi de çalmıştı," diyorlar ya, yalan söylüyorlarmış; öyle bir şey asla olmamış.

Oysa Yûsuf buna, hiç olmazsa içinden, "Yalan! Çalmadım!" demiyor. Her halde çok küçükken bir kardeşinin yemeğini izinsiz aldı. Kardeşler arasında olur böyle şeyler. Ama o kardeşi bunu çalmak olarak niteledi.

Nurbaki bu konuda şu bilgiyi veriyor:

O devrin İshak peygamberden beri süregelen Yahudi kanununa göre hırsızlığın cezası çalanın köle olarak satılmasıydı. Nitekim Yûsuf küçükken halası Yûsuf’u alıkoymak için onun eşyaları arasına bir şey koyarak bu geleneği uygulamış onu iki yıl kadar yanında tutmuştu. Âyet 77′de geçen, kardeşlerin Yûsuf’u kastederek: "Onun kardeşi de çalmıştı" sözü, bilmedikleri bu olaydan gelmektedir.

Nurbaki’nin en başta söylediğini alıntılayıp bu değerlendirmeme son vereyim: Sûre-i Yûsuf’un yorumunu arz ediyorum. Niyazımız Fahr-i Kâinat Efendimizin rızasıdır. 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Hasan bey,teşekkürler.
Tek kelimeyle mükemmel.
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

rab kelimesi sahip anlamında da kullanılıyormuş...

mesela rabbul feres atın sahibi...

 

rabbul beyt evin sahibi...

kölenin sahibine de rab denirmiş...

 

yani sadece allah için kullanılan bir kelime değil...



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

asım Yazdı:

rab kelimesi sahip anlamında da kullanılıyormuş...

mesela rabbul feres atın sahibi...

 

rabbul beyt evin sahibi...

kölenin sahibine de rab denirmiş...

 

yani sadece allah için kullanılan bir kelime değil...

Size katılıyorum.Bana göre de Yusuf,bana rabbim iyi baktı derken,kendisini satın alan ve evlat edinmeyi de düşünen,söz konusu Melik"i kastetmişti.

Rab ve Mürebbi/Ruhban ve Rabban.

Kelimeler birbirinin benzeri,iki çift kelimelerdier.Kelimeler genelde aynı şeyi veya sıfatı vurgularlar.Kelimeler,günümüz tabirleri ile,Eğitmen,öğretmen,koruyan,kollayan,ilim adamı veya bilgin anlamlarını ihtiva ederler.

Zaten Allah,Allah sıfatından başka tüm sıfat veya özelliklerinden insanoğluna da bahşetmiştir.Bundan dolayı,rablık sıfatını herhangi bir insan için kullanmakta bir sakınca yoktur diye düşünüyorum.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam hepinize,

Kardeş Yusuf ile baba Ya'kub'u bu denli hırplamak, suçlamak haksızlık olmuyor mu? Gerçek suçlu bizzat Allah(!). Allah diyor ki: "Ve kezélike kidné li Yusuf'e mé kéne li ye'xuze exâhu fî dîni-l-meliki, İLL EN YEŞÂELLÂH, NERFE'U DERACÂTİN MEN NEŞÂU... :İşte böyle Yusuf'a biz bu hileyi/kurnazlığı gösterdik. Melik'in dinine göre kardeşini alıkoyamazdı. İlla ki Allah'ın dilediği olur. Biz dilediğimizi derece derece yüceltiriz. Her bilenin üstünde bir sonsuz bilen ('Alîm olan Allah) var."

Yusuf ve kardeşlerinin hikayesine bir açıdan daha bakmakta fayda var: Kuran'ın anlatım tarzından öyle anlaşılıyor ki, Yusuf ile kardeşi ayrı anadan, diğer kardeşleri de başka bir anadan! 

Selam ve sevgi ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Selam her hepinize,

Kardeş Yusuf ile baba Ya'kub'u bu denli hırplamak, suçlamak haksızlık olmuyor mu? Gerçek suçlu bizzat Allah(!). Allah diyor ki: "Ve kezélike kidné li Yusuf'e mé kéne li ye'xuze exâhu fî dîni-l-meliki, İLL EN YEŞÂELLÂH, NERFE'U DERACÂTİN MEN NEŞÂU... :İşte böyle Yusuf'a biz bu hileyi/kurnazlığı gösterdik. Melik'in dinine göre kardeşini alıkoyamazdı. İlla ki Allah'ın dilediği olur. Biz dilediğimizi derece derece yüceltiriz. Her bilenin üstünde bir sonsuz bilen ('Alîm olan Allah) var."

Yusuf ve kardeşlerinin hikayesine bir açıdan daha bakmakta fayda var: Kuran'ın anlatım tarzından öyle anlaşılıyor ki, Yusuf ile kardeşi ayrı anadan, diğer kardeşleri de başka bir anadan! 

Selam ve sevgi ile.

Cümleten merhaba. Bu iddiaya cevabımı YAKUB'UN 10 EZİK OĞLU başlıklı çalışmama ekledim.

 

Değerli hocamızın aşağıdaki iletisinde geçen "Teslisi ALLAH için caiz görmez ama MUHAMMED için neden olmasın!" ifadesi ise yanlış bir imadır.

 

Birer beşer olan Muhammed ve Yakub Allah ile kıyaslanamaz.

 

Aksi halde yanılgıya düşülür ve örneğin beşerin bir kararı olan yé buneyye lé taqsus ru'yéke 'alé ixvetike fe yekîdû leke keyden inne-ş-şeytâne li-l-inséni 'aduvvun mubîn ile Allah'ın bir kararını yansıtan kezalike yectebîke rabbuke arasındaki fark gözden kaçırılır.

 

"Kısır çekişme"den yakınan Hayrullah kardeşim, siz haklısınız. Özür dilerim.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Hasan Hocam,

5: Qâle yé buneyye lé taqsus ru'yéke 'alé ixvetike fe yekîdû leke keyden inne-ş-şeytâne li-l-inséni 'aduvvun mubîn.

Bu sözü Ya'kub babalık saikıyla mı sarfetti? Ya'kub resullüğünü unuttu mu acaba? Resuller aslî görevlerini unuturlar mı? Yada babalıkları resullüklerinin önüne geçer mi? Resuller baba iken ayrı, kardeş iken ayrı, koca iken ayrı, imamken (devlet başkanı) ayrı kişilik sahibi mi? "Resullük/nebilik üniforması, sen şurda askıda dur, ben şimdi babalık... gömleğini giydim" mi diyorlar? Allah'ın Resulü Ya'kub, insanları ve çocuklarını Hasan hocam kadar tanımıyor muydu acaba!?

İster istemez Mustafa İslamoğlu'nun ÜÇ MUHAMMEDİ'ni hatırladım! Halbu ki Allah, "Muhammed resulullah" diyordu sadece. Aile reisi (baba, koca) Muhammed'en ("O sizden birinin babası değildir" dışında babalık görevini hiç hatırlamadı) ve devlet başkanı Muhammed'den hiç söz etmedi. Yani Muhammed bir tane idi. Teslisi Allah için caiz görmez ama Muhammed için neden olmasın! 

Selam ve sevgiyle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

hemen hemen her konu başlığında olduğu gibi, burada da maalesef konu kısır tartışmalar girdabında kaybolup gidiyor.

Aslında bu durum bize iki durumu ispatlıyor :

1. insanın gerçekten de pek tartışmacı olduğunu

2. mezheplerin çıkış noktalarını ve dinleri hakkında ihtilafa düşen kavimleri.

peki Allah insanları bu kadar KARIŞIK bir KAOS içinde bırakmış mıdır?

bence hayır...

ibadet etmek, kulluk etmek...konumuz buydu...

bu konuda KESİN olarak görüşlerimizi belirtebilir miyiz?

çünkü Kuran'dan anladığım DİNLERİN en temel bozulma sebeplerinin başında KELİMELERİN İHTİVA ETTİĞİ ANLAMLARIN bozulması geliyor.

bakınız aşağıdaki iki ayet örneği :

bakara 128:

Rabbenâ vec’alnâ muslimeyni leke vemin żurriyyetinâ ummeten muslimeten leke veerinâ menâsikenâ vetub ‘aleynâ(s) inneke ente-ttevvâbu-rrahîm(u)

Abdülbaki Gölpınarlı

Rabbimiz, bizi sana teslim olmuş kullardan et, soyumuzdan da Müslüman bir ümmet izhar eyle. İbadet yerlerini, ibadetimizin yolunu yordamını göster bize. Tövbe ettikçe tövbemizi kabul et. Şüphe yok ki sen, tövbeleri kabul eden rahimsin.

Ali Bulaç Meali

'Rabbimiz, ikimizi sana teslim olmuş (müslümanlar) kıl ve soyumuzdan sana teslim olmuş (müslüman) bir ümmet (ver). Bize ibadet yöntemlerini (yer veya ilkelerini) göster ve tevbemizi kabul et. Şüphesiz, Sen tevbeleri kabul eden ve esirgeyensin.'

 

Zümer 9 :

Türkçe Transcript(*)

Emmen huve kânitun ânâe-lleyli sâciden ve kâ-imen yahżeru-l-âḣirate ve yercû rahmete rabbih(i)(k) kul hel yestevî-lleżîne ya’lemûne velleżîne lâ ya’lemûn(e)(k) innemâ yeteżekkeru ulû-l-elbâb(i)

Abdülbaki Gölpınarlı

Hiç o, ahiretten sakınarak ve Rabbinin rahmetini umarak geceleri secde eden, kıyamda bulunan ve böylece itaat ve ibadet eden kişiye benzer mi? De ki: Eşit olur mu bilenlerle bilmeyenler? Bunu ancak aklı başında olanlar düşünür, bundan ancak onlar öğüt alır.

Ali Bulaç Meali

Yoksa o, gece saatinde kalkıp da secde ederek ve kıyama durarak gönülden itaat (ibadet) eden, ahiretten sakınan ve Rabbinin rahmetini umud eden (gibi) midir? De ki: 'Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Şüphesiz, temiz akıl sahipleri öğüt alıp-düşünürler.'

bu ayetlere benzeyen BİR SÜRÜ çeviri var Kuran'da....

ve ORJİNALLERİNDE "abidun" kelimesi yok ike, İBADET ETMEK şeklinde anlamlandırılmış....

ABD : ibadet etmek (kesinlikle dini ritüelle içerir) mi yoksa KULLUK etmek mi...

benim Kuran bütünlüğünden ve ÇEVİRİ yapanların ZORLAMA EKLEMELERİNDEN anladığım ibadet etmek şeklinde bildiğimiz manada bir abidun kullanımı yoktur...

bu EKSENDE görüş ve katkılarınızı NET olarak yapmanız, konuya ivme kazandıracaktır...

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 4
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats