HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: İslamı,yahudilikten ayırma zamanı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

En önemli ve geçerli bağış aracı nakit para değil midir?

Kişiden kişiye değişir. Size göre nakit paradır, bir
başkasına göre gıda kuponu, daha başka birine göre okul
bursu... Hepsi önemli, hepsi GEÇERLİ. Yeter ki beşerî,
değişken, ve kişisel oldukları göz önüne alınsın.
Allah'ın ayetteki hükmü ise "ilahî"dir. Allah'la hüküm
yarışına girip bir din de ben kurmak istemem.


Merhaba,bu sözleriniz açıkçası beni çok rahatsız
etti.Allah ile hüküm yarışına girmek..

Kurban harici bağışlanan ne olursa olsun,ilahi değildir
ve ilahi olmadığı içinde,bağış ŞARTI'nı yerine
getirmezler..ve Allahın ŞART'ının yerine gelebilmesi için
hükmettiği bağış,kurban olmalıdır..deniyor.

Hasan hocam,öncelikle belirtmem gerekir ki,biz dini
anlamaya bu şekilde başlarsak,işin içinden çıkamayız,aklı
fikride bir köşeye atmak durumunda kalırız..yani
ihtiyacım para ise eti neyleyim,ihtiyacım okul bursu ise   
gıda kuponunu neyleyim..

Kurban burada bir metadır,o zaman için değerli ve geçerli
bir meta..hem et yemenin Allah katında ne önemi var bu
kadar,etleri kanları da Allah'a ulaşmazken?

Ben kurbanı şöyle anlıyorum..

Kurban birkaç türlüdür..

1-Kanlı kurban
2-Kansız kurban

Kanlı kurban..

Davarlar,örf sebebiyle katledilen kadın ve kızlar,cennet
vaadiyle kendini havaya uçuranlar,suçun cezası ölüm olsa
da,diğerlerini korumak üzere suçu üstlenenler,hacda
iblisi taşlayalım derken birbirini ezenler,ideolojiler ve
yalanlar uğruna ezilenler,borç ve psikolojik baskılar
nedeniyle hayatlarına son verenler vb..

kansız kurban..

Her tür hububat,her tür içilebilir
sıvılar,yemekler,mücevherler,taş topraktan
heykeller,kendi ve çocuğunun karnını doyurabilmek için
fahişe olanlar,nihayet çalmak zorunda
bırakılanlar,akıllarını kullanmadıkları sebebiyle
diğerleri tarafından hasara uğratılanlar,iftiraya
uğrayanlar,asgari
yaşam standartlarından mahrum olanlar,banka yada tefeci
elinde faiz ödeyenler vb.

şimdi bir hikaye anlatılır..

orada derki habil tanrıya bir davar sundu oysa kabil
toprak ürününden elde ettiğini sundu..

ateş kabilin başak demetlerini yaktı ve habilin davarını
bıraktı.. yanlış biliyor olabilirim ama sanırım aşağı
yukarı bu böyle bilinir..

burada İlahi olan nedir sayın Akçay söyler misiniz?

ilahi olana bağ, kan ve can mıdır?Hale göre gelen
davranışa prim verilmez mi?susuz bir belde için kurban
nedir?

davar kabul edildi çünkü hububattan değerliydi veya davar
kabul edildi çünkü ilahi olan oydu yada davar kabul
edildi
çünkü adamın niyeti halisti sunduğunun bir önemi
yoktu..veya adamın niyeti halis değildi lakin tesadüfte
olsa sunduğunu davar olarak seçmişti veya adamın niyeti
halisti lakin davarı tesadüf olarak sunmuştu..hangisi?
burada Allahın ŞARTI'nı aramaya kalktığımızda,gördüğünüz
gibi işin içinden çıkılmıyor,aklı ve vicdanı da kenara
bırakmak gerekiyor.. bilmem siz ne dersiniz..

hem son bir cümle,

bu dünya bir imtihan dünyası mı yoksa bir ritüel dünyası
mı?Tanrı ki bu yeryüzünü ve bizi,bir imtihan için
yaratmış olacak ve aynı tanrı ki,kendi şartlarını ritüel
adına kutsayacak?

sanırım fazla düşünmüyoruz abim..

Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Canım kardeşim, sizden özür dilerim 2:196'nın sizin sunduğunuz çevirisindeki hataları en başta düzeltmediğim için. Ayetin aslında KURBAN anlamına gelen bir kelime yok. HEDY var.

 

Ve HEDY "hidayet"le aynı kökten geliyor. O halde çevirinin, bu lafzî anlam esas alınarak yapılması gerekir. Örneğin ben olsam "kolaylarına geleni yollarlar ve o YOLLANAN yerine ulaşıncaya dek..." derim.

 

Ayette sizin açıkladığınız KURBAN türlerini akla getirebilecek hiçbir kelime yok. Kendinizi boşuna yormuşsunuz. Habil ve Kabil'in öyküsünü anlatan ayette de yok (Mâide 27):

 

Adem'in iki oğlunun haberini dosdoğru oku onlara

Vetlu aleyhim nebe ebney âdeme bil hak

 

Hani (Bize) YAKINLIK kurmak istemişlerdi de birinin isteğini kabul etmiş, ötekininkini geri çevirmiştik

İz karrebâ KURBÂNEN fe tukubbile min ahadihima ve lem yutakabbel minel âhir

 

Söz sözü açacak gibi görünüyor. Rica etsem bana izin verir misiniz ayrılayım. Lütfen.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Sayın Akçay,teşekkür ediyorum..

''Ayetin aslında KURBAN anlamına gelen bir kelime yok.
HEDY var. Ve HEDY "hidayet"le aynı kökten geliyor. O
halde çevirinin, bu lafzî anlam esas alınarak yapılması
gerekir. Örneğin ben olsam "kolaylarına geleni yollarlar
ve o YOLLANAN yerine ulaşıncaya dek..." Ayette sizin
açıkladığınız KURBAN türlerini akla getirebilecek hiçbir
kelime yok. Kendinizi boşuna yormuşsunuz. Habil ve
Kabil'in öyküsünü anlatan ayette de yok (Mâide 27): Hani
(Bize) YAKINLIK kurmak istemişlerdi de birinin isteğini
kabul etmiş, ötekininkini geri çevirmiştik İz karrebâ
KURBÂNEN fe tukubbile min ahadihima ve lem yutakabbel
minel âhir''


Hem bu yazdıklarınız için hemde katılımınız için.
Özellikle,Kurban şartı diye bir şartın ilahi değil,ilahi
olanın yakınlık kurmak için bağış olduğunu belirttiğiniz
için..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Güvene kavuştuğunuzda, hacca kadar umreden yararlanmak
isteyen, kolayına gelen kurban kessin. Bunu bulamayan
oruç tutsun. Üç günü hacda, yedi günü döndüğünüzde, tam
on gündür bu. Bu, ailesi Mescid-i Haram'da oturmayan kişi
içindir.

Allah'tan korkun ve bilin ki, Allah'ın azabı çok
şiddetlidir.


Bu ayetin sonunda neden bir hatırlatma var,bu kadar
ağır..

burada adam öldürme kesme biçme vs yok..neden bu kadar
ritüel bir konuda Allah azabını ve öfkesinin şiddetini
hatırlatıyor?

bilen var mı?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba

Oncelikle eger samimi isek bakara 196 nin hic bir sekilde ayette anlatilan gibi yasanmadigini kabul edelim

Cunku ayet hac ve umreye GIDEMEYeNLER icin.

Mesela busene hac ve umreye gidemeyen HER kuran muslumani kabeye bir hediyye gondermek ZORUNDA..

Ayetin dedigi bu. Lafi dolandirmanin geregi yok.

Eger bu ayet EVRENSEL ise boyle

Peki dunyadaki tum hacca gidemeyen musluman kabeye hediyye gonderirse bunu KIM dogru adrese ulastiracak. Kimse yok.

O donemde kurban keserek bu ayeti yasamaya calisiyoruz. Ayetin o donemde yasanmi yerel uygulamasini gunumuzde hepimiz kendi mahallemizde yasiyoruz. Mesele budur

Ornegin turkiyenin kabesi KIZILAY olabilir. Son genel mudur gayet samimi. Gonderilen kurban bagislarini KONSERVE yapiyorlar ve butun yil hjyenik sartlarda ihtiyac sahiplerine dagitiliyor. Hep bayram zamani davar fiyatlari uzerinden TEFECILIK de yapmiyorlar. Makul fiyata bagis yapiliyor.

Konu ayet MAHALLIDIR

Selam olsun
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Fasting In The Quran?
(August 25, 2007)

Year in and out, the followers of the Arab religion
perform the rituals of going hungry and thirsty in the
ninth month of the fallacious Hijrah calender - Ramadan.

This month-long ritual of abstaining from food and water
from dawn to dusk in the so called month of 'ramadan' is
said to have been ordained by the God in His revelations
- The Quran.

The ramadan ritual is based upon the Arabic word
"syiyam", which has been translated and defined as
fasting (as in not eating and drinking). Upon careful and
detailed study of the relevant verses, it revealed that a
mistranslation has taken place in the Qurannic verses of
Chapter 2 (al-Baqarah) verses 183 - 187.

An ad-verbatim re-translation of the said verses was
undertaken to uncover those word/s, which were
obliterated, or smeared by translators and conspirators
alike:
(note: the Arabic word 'syiyam' is purposely left
untranslated)

2:183 O you faithfuls, "asshiyaamu" is programmed for
you, as it was programmed for those before you, so that
you are observant.
2:184 A few specific days, therefore those who fall ill,
or on assignments, so schedule it on other days. And for
those who find difficulties in doing it, substitute the
feeding of a poor person. Hence, whoever works goodness,
so it would do him good, and that you "tasyuumu" is
better if you know
[2:185] manifest heat which was sent within it, the Quran
a guidance for the people, and explanations from the
guidance, and the criterion. Therefore, whoever amongst
you experiences the manifestation shall "yasyumhu". And
those who are ill, or on assignments may therefore,
account an equal number of other days. God wishes
convenience for you, and He does not impose hardship upon
you; and so that you could fulfill the schedule, and you
shall glorify God for guiding you, so that you be
appreciative.
2:186 And when My servants ask you about Me, I am always
near, I respond to the call of any caller who calls on
Me. Therefore, they shall respond to Me, and be faithful
to Me, that they may be guided.
2:187 You are permitted during the nights of "asshiyaami"
to mix with your women. They are your confidantes, and
you are their confidants. God knew that you have betrayed
yourselves, and therefore He redeemed you and pardoned
you. Henceforth, mix with them, and seek you of what God
has programmed for you, and savour* it until its clear
for you as that of a white thread distinguishable from a
black thread is apparent. Then fulfill "asshiyaama" to
the night. And you shall not mix with them whilst
retreating in the institutions. These are the bounds of
God; therefore you shall not be near them. God thus
clarifies His revelations for the people, that they
become observant.
A reading of the above re-translated verses placed
"syiyam" in its proper context, and paints a somewhat
different picture than what is currently portrayed in the
Arab religion. I will not try to expound, or define the
Arabic "syiyam", but rather I would leave it to you (for
the purpose of this exercise) to determine it for
yourself as to what it is.

However, some important questions arise from the above
verses:

Where is the command line for the prohibition on eating
and drinking?

A prohibition is usually imposed on a serious matter,
especially when the nature of an action/inaction poses
grave consequences to the doer or persons around. The
prohibition will usually (in any language) be proclaimed
in very clear plain words, not metaphorically, and never
in an ambigous manner so as to create confusion on the
matter. The commands would usually begin with "You shall
not", "You are prohibited from...", "You shall stop...",
or "You shall refrain from...", and in this case we were
unable to detect any such prohibitive commands in the
verses pertaining to eating and drinking.

*[There is a phrase "Wakuluu waasyrabuu", which literally
is "And eat and drink..." though, and which is a metaphor
for 'savour*' which, in this instant is in the context of
mixing with your women.]

It is only prudent to also note that in 2:187:

"...then fulfill "asyiyaama" to the night (ila
llaili)..." is being mistranslated in mischief by all
translators as "...untill the night..."

Hence, "syiyam" whatever one makes it out to be, is to be
performed at night and NOT in the daytime! Anyway, the
word day, or daytime is not even present. This mischief
moulded the form of fasting that you get today in the
Arab religion.

Should "syiyam" be defined as fasting (not
eating/drinking), and now that we read it as to take
place at night...what's the big deal? People do sleep at
night (at least most people and some animals do), don't
they? And it looks like its being done naturally and
unwarily by everyone and some animals on Earth. Sleep and
therefore, no food and water, and the fast is done!

Why would you then need a special dedicated month for
that? Is this some kind of a practical joke the God is
pulling on man? No. I don't think so.

Well...come Ramadan, what you will see in Saudi Arabia,
and most of the other Arab countries is that, they stay
the fasting nights awake, drinking and consuming food
like gluttons. And guess when do they sleep? Bravo! No
prize though for your correct answer - they sleep all day
(err...and fasting, of course) until before dusk!
Transforming themselves into nocturnals is a perfect
solution don't you think, for an otherwise daunting task
to stay 'alive' under the spells of hunger and thirst of
daytime? Now this is a joke! The Arabs are trying to pull
a fast one on their little god!


And did you know that if they are at war during this
time, they would negotiate with their advesaries for a
pause in fighting for a month-long cease-fire, and to be
continued after that? I'd be damned if I'd agree to that
and missed the opportunity to wipe them little devils
off!

My point and question is, isn't anyone aware of the Arabs
and their idiosyncracies?

The current fasting for one month in the month of
Ramadan, is also inconsistent with the Quran, as the
verse stated "ayyaaman ma'duudatin..." (2:184), which
means 'a few specific days'.

"shahru ramadhaana..." (2:185) is mistranslated as 'the
month of ramadan'. The quran lexicon defined "ramadan" as
'intense heat' and is not a proper noun. Hence, the
Arabic word "syahru" here, in context would, rather
appropriately be 'manifest', which is also another
definition of "syahru" . Re-translated to "manifest
heat".

Insisting that "syahru ramadhaana" is the month of
Ramadan of the Hijrah calendar, will pose a
reconciliation problem with "ayyaaman ma'duudatin".
Because, it will then mean "fasting a few specific days
in Ramadan (and at night)"?

Further reading of other relevant verses might add more
light to what actually is "syiyam", perhaps presenting
something slightly different contextually. Chapter -
Maryam, verses 25 - 29 :-

19:25 And shake towards you the palm tree, it will drop
ripe fruits.
19:26 So savour* it, and relax, and when you see anyone,
then say, "I have pledged to the Almighty a "syauman";
therefore I shall not converse, today to anyone.'"
19:27 She went with it to her people, carrying him. They
said, "O, Mary, you have committed indecency".
19:28 "O sister of Aaron; your father was not evil, nor
was your mother unchaste."
19:29 Hence, she pointed at him; they said, "How could we
converse with the messiac (Mahdi) infant?"
The Hungry
From the above verses it is easy to figure out what Mary
was saying, and what her actions were in keeping with her
pledge. Was she 'fasting' in the ordinary way?

In light of the above, perhaps its time to free ourselves
from mental bondage by igniting our intellect on a re-
evaluation excercise of everything that was defined for
us. This is simply that little exercise to do just that.
Who knows what will turn out, maybe instead of doing what
is not ordained by the God, but by some idiots, we would
instead be doing the opposite, a something good perhaps,
and which would serve more purpose and meaning to our
lives and the people around us, such as feeding the
hungry, or giving aid to the less fortunate.

Define, do not be defined.

"We did not give them bodies that required no food, nor
were they immortal."
(Q21:8)

http://www.aidid
safar.com/fast.html


burada anlatılan nedir tam olarak,çevirecek var mı?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Bu kabeye hediye meselesi..

elçi olsa aralarında tamam ama elin zenginlikten kudurmuş
araplarına ne hediyesi göndereceğim Allah aşkına..

taş duvarlara mı hediye sunacağım yada şu kafası çalışmaz
din tüccarlarına mı?

bu hediye falan yoksa insanın kendisi için başkasına bir
iyiliği bir hayrı olmasın?hem 3 gün orda 7 gün burda..o
zaman bu 10 gün..kişinin aç susuz gezmesi değilde,aç susuza
elinden gelen yardımı yiyeceği sağlaması olmasın..?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

bakara 184

1.     eyyâmen   &nb sp; : günler
2.     ma'dûdâtin      : adetli, sayılmış, sayılı
3.     fe men     : fakat kim
4.     kâne      : oldu, idi
5.     min-kum   &nb sp; : sizden
6.     marîdan   &nb sp; : hasta
7.     ev alâ seferin     : veya seferde, yolculukta
8.     fe    &n bsp;: o zaman, o taktirde
9.     iddetun   &nb sp; : müddet, sayı, bir şeyin müddetini
10.     min eyyâmin     : günlerden
11.     uhara   &nbs p; : diğer
12.     ve alâ ellezîne     : ve onlar üzerine
13.     yutîkûne-hu  &nbs p;  : ona dayanamazlar, zorlanırlar,
takatleri kesilir, güç yetiremezler
14.     fidyetun   & nbsp; : fidye
15.     taâmu   &nbs p; : yemek
16.     miskînin   & nbsp; : çalışamayacak durumdaki
yaşlılar
17.     fe men     : artık kim
18.     tatavvaa   & nbsp; : isteyerek, gönüllü olarak yaptı
19.     hayran   &nb sp; : bir hayır
20.     fe    & nbsp;: işte
21.     huve     ; : o
22.     hayrun   &nb sp; : hayırdır, daha hayırlıdır
23.     lehu     ; : onun için
24.     ve en tesûmû     : ve sizin oruç tutmanız
25.     hayrun   &nb sp; : hayırdır, daha hayırlıdır
26.     lekum   &nbs p; : sizin için, size
27.     in    & nbsp;: eğer, şâyet, ise, keşke
28.     kuntum   &nb sp; : siz oldunuz
29.     ta'lemûne      : biliyorsunuz, bilirsiniz

eğer orucu tutamazsam birini doyuracağım bu fidyedir,yok
eğer tutarsam o zaman fidye vermeyeceğim bu benim için
hayırlı lakin o fidyeyi alacak olan için hayırsız..bu
nasıl iş anlamıyorum...
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

BAKARA 187. Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak
size helâl kılındı. Onlar sizin için birer elbise, siz de
onlar için birer elbisesiniz. Allah sizin kendinize
kötülük ettiğinizi bildi ve tevbenizi kabul edip sizi
bağışladı. Artık (ramazan gecelerinde) onlara yaklaşın ve
Allah’ın sizin için takdir ettiklerini isteyin. Sabahın
beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden
(karanlığından) ayırt edilinceye kadar yeyin, için, sonra
akşama kadar orucu tamamlayın. Mescitlerde ibadete
çekilmiş olduğunuz zamanlarda kadınlarla birleşmeyin.
Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır. Sakın bu sınırlara
yaklaşmayın. İşte böylece Allah âyetlerini insanlara
açıklar. Umulur ki korunurlar.


BAKARA 188. Mallarınızı aranızda haksız sebeplerle
yemeyin. Kendiniz bilip dururken, insanların mallarından
bir kısmını haram yollardan yemeniz için o malları
hakimlere (idarecilere veya mahkeme hakimlerine)
vermeyin.


Bu iki ayet arasında bir bağ gören var mı?
ne güzel oruçtan bahsediyorduk sonra birden iş hakimlere
geldi,ne güzel siyah beyaz ipliğe kadar yeyin için derken
ansızın hakimlere rüşvet vs vermeyin deniyor..

sonra 189 la oruç bahsi devam ederken bu sefer 190 dan
195 e kadar yine savaş bahsi vs anılmış..

bu kopukluk neden?emimin bir kopukluk yok..ama bizim bu
gelenekçiler yine hazırcılığa konmuş gibi
görünüyorlar..çünkü yorumların birbiriyle bağıntısı yok..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Aidid Safar da Allah’ın sözlerini yanlış tercüme ediyor.

 

Örneğin ŞEHRU RAMAZÂN ona göre görünen sıcak demek (manifest heat). Oysa MANIFEST sıfattır; ŞEHR ise isim.

 

Doğrusu,

 

ŞEHR: "dolunay"dır;

RAMAZÂN: kavurucu.

ŞEHRU RAMAZÂN: kavurucu dolunay.

 

KAVURUCU DOLUNAY 22 Hazirandan yani yaz dönencesinden sonraki 0-30 gün içinde belirir; yılın en sıcak dönemini başlattığı için bu ad ile anılıyor.  

 

Tevbe 64, 81, 86, 124, 127’den anlaşıldığı üzere kavurucu dolunay gecesinde bazı özel ayetler inmiştir ki imanen kimin içten, kimin iki yüzlü olduğunu ortaya çıkarırlar.

 

Bakara 185: Kavurucu dolunaya tanık olanlarınız oruç tutsunlar… ki bu sizi

 

görev bilinciyle donatacak,

Allah’ı yüceltmeye özendirecek,

ve değerbilir yapacaktır.

 

Görev bilincine sahip olmanın, Allah’ı yüceltmenin ve değer bilmenin Tevbe sûresindeki ayetlerin konusuyla yakından ilgisi var.

 

*

 

Aidid Safar’a göre Bakara 187'de geçen ETİMMUL SİYÂME İLEL LEYL de "(Siyam)ı gece yerine getirin!" demekmiş. Oysa İLEL LEYL geceye kadar demek.

 

Allah’ın buyruğu:

 

Seherin ak ipini kara ipinden seçtiğiniz ana kadar yiyin için. Sonra "siyam"ı GECEYE KADAR tamam edin.

 

Aidid Safar Allah’ın buyruğunu fena halde çarpıtmış. Oysa "Arab Conspiracy against Islam" adlı e-kitabın yazarıdır. Orada Arapların İslamı fena halde çarpıttığını anlatır. İyi, güzel ... de bari kendisi çarpıtmasa ya.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats