HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nisa 23-24, Cariyeler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibni adnan
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 02 haziran 2011 Saat 08:42 | Kayıtlı IP Alıntı ibni adnan

Erkeklere haram ve helal olan kadınlarla ilgili düzenleme Nisa suresinin 23 ve 24. ayetlerinde yapılıyor, ammavelakin bu ayetler bugüne dek hep cariyelik kurumuna delil olarak gösterilmekteydi; şahsi fikrim bu ayetlerden böyle bir sonuç çıkmıyor ve hatta tam tersi çıkıyor. Önce klasik görüşü bahaneleriyle özetleyen Mevdudi'nin ayetle ilgili tefsirini okuyalım:

" 24- Sağ ellerinizin malik olduğu (cariyeler) (44) dışında kadınlardan 'evli ve özgür' olanlarla da (evlenmeniz haramdır.) Bunlar, Allah'ın üzerinize yazdığıdır. Bunların dışında kalanı iffeti koruyup fuhuşta bulunmamak üzere mallarınızla (mehir vererek) evliliği veya evlenecek kadın aramanız (veya istemeniz) size helal kılındı. Öyleyse onlardan hangi şeyle (veya ne kadar) yararlandıysanız, onlara ücret (mehir) lerini, tesbit edildiği miktarıyla ödeyin. Miktarın tesbitinden sonra, karşılıklı hoşnud olduğunuz bir şey konusunda üstünüze bir sorumluluk yoktur. Şüphesiz Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır.

AÇIKLAMA

44. Yani, "Savaş esiri olarak alınan ve kocaları savaş hattı dışında kalan evli kadınlar haram değildir." Çünkü İslâm sınırları içine girdiği için artık onların evlilik bağı kopmuştur. Bu tür kadınları nikâhlayıp onlarla evlenen veya cariye olarak elinde bulunduranların onlarla cinsel ilişki kurması helâldir. Fakat böyle bir kadının kocası da esir alındığında, kadının yine helâl olup olmayacağı konusunda görüş ayrılığı vardır. Ebu Hanife ve onun gibi düşünenler, böyle bir çiftin evlilik bağının devam etmesi gerektiği görüşündedirler. Fakat İmam Malik ve İmam Şafii'ye göre bu bağ koparılmalıdır.
Savaşta esir alınan cariyelerle ilgili zihinlerde meydana gelmesi muhtemel olan yanlış anlamaları önlemek için aşağıdaki hususlar dikkatle incelenmelidir.
1) Bir askerin, kendisine ganimet payı olarak verilmeden önce savaş esiri olarak aldığı cariye ile ilişki kurması haramdır. İslâm hukuna göre bütün esir alınan kadınlar devlete teslim edilr. Devlet de onları serbest bırakma, düşman elindeki müslüman esirlerle takas etme veya onları askerlere dağıtma hakkına sahiptir. Bir askere, ancak devlet tarafından resmen verildiği takdirde bir cariye ile ilişki kurması helâl olur.
2) O zaman bile cariye ile ilişki kurmadan önce, onun hamile olup olmadığını anlamak için bir ay beklemesi gerekir. Aksi takdirde, doğum yapana dek onunla ilişki kurması haram olur.
3) Kadın savaş esirlerinin ehli kitaptan olup olmaması, bu hükümde bir değişikliğe neden olmaz. Dini ne olursa olsun bu kadın, kendisine kanunen verilen adama helâl olur.
4) Sadece cariyeyi alan kişinin o cariyeye "dokunmaya" hakkı vardır. Cariye efendisinin sulbünden bir çocuk doğurursa, o çocuk da İlhâhî Kanun'un, efendinin kendi sulbünden olan diğer çocuklara verdiği tüm kanunî haklardan yararlanır. Çocuk doğurduktan sonra artık o cariye satılamaz ve efendisinin ölümünden sonra da hür olur.
5) Eğer efendi cariyesini başka bir adamla evlendirirse, cinsel haklarını ona devretmiş olur, fakat ondan hizmet bekleme hakkını devam ettirir.
6) Hür eşlerde konulan azamî dört sınırı, cariyeler için geçerli değildir. Çünkü kadın savaş esirlerinin sayısı çok fazla olabilir. Ancak böyle bir sınırlamanın olmayışı, zengin ve şehvetine düşkün kişilerin evlerini bir meşkhane haline getirmeleri için değildir.
7) Bir kişiye devlet tarafından verilen kadın veya erkek esirlerin mülkiyet hakları, tüm diğer kanunî mülkiyet hakları gibi el değiştirebilir.
8) Anne babanın veya velinin hür kızını bir adama nikâhlaması sonucunda, nasıl o kız artık adama helâl oluyorsa, o cariye de o adama helâl olur. Bu nedenle evlilikten tiksinmeyen bir adamın, cariye ile cinsel birleşmeyi iğrenç bulmasına hiçbir sebep yoktur.
9) Devlet bir kez bir cariyeyi bir adama verdi mi, artık o cariye üzerindeki bütün haklarını ona devretmiş olur. Aynı durum hür kızını evlendiren ebeveyn için de geçerlidir.
10) Eğer bir komutan, belirli aralıklarla askerlerine cinsel ilişkide kullanılmak üzere savaş esiri kızlar dağıtıyorsa veya onlara belli bir zaman için kullanma izni veriyorsa, böyle bir hareket tamamen haramdır. Çünkü bununla zina arasında hiçbir fark yoktur ve İslâm'a göre de zina büyük bir suçtur. (Daha geniş bilgi için bkz. Tefhimât cilt. II. ve Mesâ'il cilt I adlı kitaplarım.) "

Tüm müfessirler gibi Mevdudi de benzer şeyler söylüyor ve dayandıkları ayet de hernasılsa cariyelerle nikahsız ilişkiyi imkansız hale getiren 24. ayet. Şimdi yüzyıllardır farkedilmemiş olması imkansız olan bu basit açıklamayı yapmaya çalışayım;

Üzerinize haram kılındı; analarınız ve kızlarınız ve kızkardeşleriniz ve halalarınız ve teyzeleriniz ve erkekkardeşin kızları ve kızkardeşin kızları ve sizi emziren sütanalarınız ve sütkızkardeşiniz ve kadınlarınız anaları ve kendileriyle gerdeğe girdiğiniz kadınlarınızdan olup hücrelerinizde bulunan üvey kızlarınız ama onlarla gerdeğe girmedinizse size günah yoktur ve sulbünüzden oğullarınızın hanımları ve iki kızkardeşi toplamanız; geçmişte olmuş olanlar hariç, muhakkak Allah gafurdur rahimdir. Ve sağ ellerinizin malik oldukları hariç kadınlardan muhsan olanlar, Allah'ın üzerinize yazısıdır, size bunun dışındakiler helal kılındı ki mallarınızla isteyesiniz, gayrimeşru yolla değil evlilik bağıyla; artık onlardan faydalanmanıza karşılık ecirlerini farz olarak verin ve farzdan sonra üzerinde rızalaştığınızda size günah yoktur, Allah alimdir hakimdir.

Şimdi pasaja göre erkekler için iki grup kadın bulunuyor, biri haram olanlar diğeri helal olanlar, ki bu helal olanlar da ancak nikahlamak suretiyle meşru. Şimdi ulemamız ve fukahamız bu iki gruba üçüncü bir grup olarak "nikahsız ve zorla ilişkiye girilmesi helal olan cariyeler"i ekliyorlar, bu ayetten böyle birşey çıkması mümkün mü? Bakalım:

Hurrimet aleykum=Size haram kılındı

El muhsanâtu minen nisâi illâ mâ meleket eymânukum=Kadınlardan muhsan olanlar, sağ ellerinizin malik oldukları hariç

ve uhille lekum mâ verâe zâlikum en tebtegû bi emvâlikum muhsinîne gayre musâfihîn=ve bunun dışındakileri mallarınızla istemeniz, gayrimeşru yolla değil evlenerek, size helal kılındı.

"Sağ ellerinizin malik oldukları" zümresi "illa" bağlacı dolayısıyla haram olan gruptan "bunun dışındakiler nikahlanabilir" denilen gruba transfer edilmiş oluyor, bu gruptakiler ancak "mallarımızla istememiz, gayrimeşru yolla değil evlenerek, helal kılınmış". Ayetin başındaki illa bağlacı, sadece bir grup kadının haramlığını istisna edip nikahlanarak helal olduğunu belirtmeye yararken, yüzyıllardır cariyeliğe malzeme edilmiş. Meramımı anlatamamış olma ihtimaline karşılık kabaca hazırladığım bir şemayı da ekliyorum. Yorumlarınızı bekliyorum, yüzyıllardır farkedilmemiş birşeyi farketmiş olduğumu sanmak garip bir his veriyor "acaba saçmalıyor muyum" diyorum kendi kendime.






Yukarı dön Göster ibni adnan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibni adnan
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 03 haziran 2011 Saat 04:40 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba sayın ibni adnan. Nisâ 24'ün sizin alıntıladığınız geleneksel çevirisine itirazımı açıklayabilir miyim:

 

Sağ ellerinizin malik olduğu (cariyeler) dışında kadınlardan 'evli ve özgür' olanlarla da evlenmeniz haramdır - Vel muhsenâtu minen nisâi illa ma meleket eymânukum...

 

İtiraz 1: Çeviriye (cariye) kelimesi sokuşturulmuş ama "cariye" anlamına gelen emet Arapça metinde yok. Belli ki çeviriyi yapanlar uydurmuş onu ve  Arapça metinde bulunmadığını belirtmek için parantez içine almışlar. İnanılmaz bir fütursuzluk. Yani Allah'ın sözüne razı olmamış, müdahale etmişler.

 

İtiraz 2: ÖZGÜR KADINLAR anlamına gelen hur da yok. Yani bu da uydurulmuş. Yoksa İslamda eğer özgür kadınlar olsaydı onlara seçenek yapılan CARİYELER de olurdu. Oysa Allah cariyeliğin kaynağını kurutmak suretiyle bir çırpıda sona ermesini sağlamış ve daha önce edinilen cariyelerin tasfiyesi için ayetler indirmiştir.  İslamda artık cariyelik kurumu yok ki cariyeler ve ÖZGÜR kadınlar olsun.

 

44 nolu açıklamadan anlaşılan, "savaş esireleri"ne CARİYE demişler ama Allah'ın Muhammed 4'teki şu buyruğunu zerrece umursamamışlar:

 

Savaşta karşılaştığınız kafirlere aman vermeyin

ta ki onları dize getirinceye kadar

İşte o zaman bağları sağlam atın

 

Sonrası ise - ba’du

ya karşılıksız - fe immâ mennen

ya da fidye karşığı - ve immâ fidâen

salıvermektir.

 

Kısacası,

savaşta dize getirdiğiniz

kafirleri ve kafireleri

tutsak alacaksınız;

 

savaş sona erince ise 

(1)ya karşılıksız olarak salıvereceksiniz

(2)ya da fidye karşılığı salıvereceksiniz

 

Ama kesinlikle salıvereceksiniz; başka bir seçeneğiniz yok; örneğin alıkoyup cariye yapamazsınız.

 

Allah'ın 47:4'teki bu buyruğunu

ya yerine getirirsiniz; müslümansınız

ya da umursamazsınız; müslüman değilsiniz.

 

İtiraz 3: Ayetteki "ma meleket eymânukum"a "sağ ellerinizin malik olduğu..." demek te yanlış. Doğrusu: "eymân"ınızın sahip oldukları. EYMÂN "yemin"in çoğulu, YEMİNLER:

 

Sizin "yeminler"inize sahip olanlar  - Vellezîne akadet "eymân"ukum 

 

Aradaki fark: SAĞ ELLERİNİZİN MALİK OLDUĞU, "sizin malik olduğunuz"dur. Buradaki YEMÎN eğer geleneksel çevirilerde yapıldığı gibi "güç, kuvvet" diye algılanırsa bileğinizin hakkıyla malik olursunuz onlara yani savaş esirelerinizi "Serbest bırakın!" diyen Allah'a inat, alıkoyup cariye yaparsınız. YEMİNLERİNİZİN MALİK OLDUKLARI ise malik-sahip olmadığınız ama sahip çıktığınız kimselerdir. Yeminleriniz sizi sahip değil yükümlü kılar.  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ibni adnan
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 03 haziran 2011 Saat 05:23 | Kayıtlı IP Alıntı ibni adnan

esselamu aleykum. geleneksel çeviriyi Mevdudi'nin tefsirinden kopyaladım, benimsediğim için oraya koymadım aksine geleneksel anlayışı göstermek için koydum. ben kendi yorumumu Mevdudi alıntısından sonra yaptım, o kısımla ilgili bir yorumda bulunursanız sevinirim.
Yukarı dön Göster ibni adnan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibni adnan
 
IIVVII
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 03 agustos 2010
Gönderilenler: 73
Gönderen: 03 haziran 2011 Saat 22:42 | Kayıtlı IP Alıntı IIVVII

Sayin Hasan Akcay arastirmaci bir kimliginiz oldugu belli.
Sunlari sormak istiyorum dusuncelerinizi paylasirsaniz
sevinirim.

"Yeminler"e sahip olunan nedir ? evlenilmis hanimlar mi ?

Ve konu disi bir sey sormak istiyorum affiniza siginarak.
Konuyuda uzatmayacagim. Ozel olarakta alabilirim cevabi.
Gunumuzdeki kadin erkek iliskilerini nasil
degerlendiriyorsunuz ? Sizce nereden otesi siniri asmaktir
yada soyle sorayim neresi sinirdir ?
Yukarı dön Göster IIVVII's Profil Diğer Mesajlarını Ara: IIVVII
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 03 haziran 2011 Saat 23:00 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Tatmin olunamadığından ısrarla üzerinde durulması bu cariye konusunu yavaş yavaş açıklığa kavuşturuyor.
          Teşhis çok doğru: bunlar SAHİP-MALİK OLMADIĞIMIZ ama SAHİP ÇIKTIĞIMIZ, yani hak ve hukukunu koruduğumuz, o haklarını tanıdığımızlardır.Bunlar esireler değil, nimeti inkâr etmeyen sığınanlardır.Ya kimsesiz garibeler, ya da zulümden kaçan sığınanlardır; ''muhacir'' diye nitelenenlerdir.Herhalde Haşr-8. ayette tanımlananlardır.
           Bunları savaş esiri kadınlar olarak tanıtmak ve tanımlamak yanlıştır.Bu kadınlar savaşan cengaverler mi ki esir alınsın? İşgal edilen topraklarda yaşayanlardı da denemez;Peygamber nereyi işgal etmiş de kendi topraklarına katmış. Mekke'nin fethi bir işgal değil, adalet düşmanlarının Mekkeliler üzerindeki tahakkümünü kaldırıp, dinin hürriyetlerini o insanlara götürmektir. Hadi esir alındılar diyelim, kendilerine uygulanacak hukuk belli: salacaksınız,öyle veya böyle.
             Muhtaç durumları nedeniyle bu kadıları seks köleleri diye, odalık diye, kapatma diye, kuma diye cariye diye nitelenmesi yanlış.Bunlar geçimlerini kazanmak için karşılığını bütün bir aileye tamamen çalışarak geçimlik olarak alan,fazlasını aileye dolayısı ile topluma terk eden iffetli (iffet kelimesinin  manasına dikat çekerim) muteber kişilerdir.Bunlar ailenin hizmetçisidir, dadıdır, halayıktır,kalfadır, ve ailenin bir ferdi, aile reisinin kızları,karısı gibi ailenin kadınları arasındadırlar.
              Bunlar fazlasını topluma bırakıp maişet karşılığı öğretmendir, fabrika işçisidir,......emekçidir, birer meryemdir, birer rahibedir; erkekleri havaridir, sahabedir. İbrahim makamından bir yer edinmiş kişilerdir (dikkatinizi çekerim; 'makam' bir kamu görevi mevkiidir).Topluma secde ve rukû etmişlerdir.
              Bir de şu dikkatimi çekmektedir:mehir.
              Evlenilmek istenen kadına değer mi biçiliyor, yani satın mı alınıyor? Benim aklım almıyor.
              Ama bir hizmetliyle maişeti hakkında anlaşırsanız, tamam.Ne diyor ayet ''.... onlardan faydalanmaya karşılık bkararlaştırılmış olan mehirleri ....''. Eğer evlilik tek taraflı faydalanma olarak kabul edilirse başka tabii(o zaman da bunu evlilik olarak kabul edebilir miyiz? bilemem)
Ama bu ticaret bana uymuyor.Nerede kaldı hür kadının hürlüğü? Bastır parayı........Ya fazla veren olursa?
              Mehir karşılığı evlilik; hadi canım sen de bu kadar da saptırma olmaz.Sağ cepteki parayı sol cebe aktarma.
              Haşr-9 ve 10'u tekrar okumayı tavsiye ederim.

               Saygılarımla
               Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
IIVVII
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 03 agustos 2010
Gönderilenler: 73
Gönderen: 04 haziran 2011 Saat 08:36 | Kayıtlı IP Alıntı IIVVII

Galip Bey ozaman babasının parası pulu olan bile gelip size
sıgınsa, sizinle arkadaslık yapmak istese, girse koynunuza,
sizde onu besleseniz, ihtiyaclarını karsılasanız bu durumda
o genc kız sıze helal olur mu?

Günümüzde ki flort durumlarını nasıl değerlendiriyorsunuz ?
Yukarı dön Göster IIVVII's Profil Diğer Mesajlarını Ara: IIVVII
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 04 haziran 2011 Saat 15:28 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Yeminler"e sahip olunan nedir? evlenilmis hanimlar mi? (IIVVII)

 

Yeminlerin sahip olduğu kimseler

ya erkeğin "yemin nikahlı" karısı ve kadının "yemin nikahlı" kocasıdır (23:6, 33:50, 33:52, 70:30)

ya da inananlar tarafından bakımı üstlenilen gariban.

 

Bakımı üstlenilen garibanın

kimisi kızdır (4:3, 4:24, 4:25, 24:33, 4:33, 24:31, 33:55)

kimisi erkek (24:33, 4:33, 24:31, 33:55…)

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 04 haziran 2011 Saat 16:49 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

         
          Sayın IIVVII.
         
          Bu sorunuza ben cevap veremem.Bu sizin hayatınız, reşitsiniz, kararlarınızı kendiniz vereceksiniz.
          Akıl alanlar ile akıl verenlerin ahıretteki durumları tiyatro sahnesinde oynanan bir oyunu seyreder gibi  önümüze serilmiş, ve ne hallere düşecekleri gösterimiştir.
           Nisa-127 fetva yetkisinin Allah'ta olduğu ve fetvasının da Kur'an ayetleri içinde olduğudur.
           Lütfen çözümü Kur'an'dan arar mısınız?

           Saygılarımla.
           Galip Yetkin.
          
          
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
IIVVII
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 03 agustos 2010
Gönderilenler: 73
Gönderen: 05 haziran 2011 Saat 11:19 | Kayıtlı IP Alıntı IIVVII

Sayin galip bey, resit olmam dogruyu gorebildigim anlamina
gelmez sadece dogrusunu ogrenmeye calisiyorum.

Eger sorunun cevabini biliyorsaniz, bilgilerinizi
paylasmanizi rica etmistim.
Yukarı dön Göster IIVVII's Profil Diğer Mesajlarını Ara: IIVVII
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 05 haziran 2011 Saat 13:59 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Sayın IIVVII.

          ''....sadece doğrusunu öğrenmek istiyorum ....'' diyorsunuz.

          Dostum.
          Ben de size doğruyu söylüyorum. 92. surenin 12-13. ayetlerini okuyun; buna göre hareket edin ve tefekkür edin.

          Saygılarımla.
          Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats