HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: HİCRİ KAMERİ ARABİ AY TAKVİMİ GERİ Mİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:04 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

27 Saferde başlıyan Hicret yolculuğu 12 Rabî`ul evvel
1=24 Eylül 622 Cum`a günü Medîne'ye=Yesrib, ulaşılarak
bitti. 2 Âyet-i Kerîme me`âl-i şerîfesi: 1. ''Her şey,
hesap [vesîlesi] iledir.'' 2. ''Ay we Güneş [de]belli bir
yörüngede yüzerler/deweran ederler/tur-dönüş yapar.''
21.11.1979 Çarşamba=01.01.1400 imiş. 26.11.2011
Cumartesi=01.01.1433tü. Ya`nî hicrî kamerî tâmm 33 AY
yılı, mîlâdî şemsî GÜNEŞ taqwîmine göre [arada 8 artık=29
Şubat günü olması şart u kaydı ile] 32 yıl+5 gündür.
Geriye dönük hesâp yapıldığında 33x43=1419 kamerî
sene[lik süre farqı]na nezaran/göre, 15/16/23 Temmuz 622
Perşembe/Cuma/Cuma kabul edilen 01.01.01 târîhı,
02.09.622 Perşembe olmalıdır. Buna göre; Hicrî Şemsî 20
Eylül 622 Pazartesinin 08 Rebî`ul ûlâ 1 değil, 19
Muharrem 1=19.01.01 olması gerekir. ''Hazret-i Huseyn,
`âşûrâ'=10 Muharrem we cum`artesi 61de 72 arkadaşıyla
birlikte Kerbelâda şehîd edildi.'' 10.01.61, kaynaklarda
10.10.680 Çarşamba olarak geçer. 32 yıl+5 gün üzerinden
hisâp edersek 10.01.61in 27.11.680 Salıya denk gelmesi
gerekir. 29+30 weyâ 30+29 ki toplamı 59 gün olup qamerî
tâmm 2 şehrDİR/aydır. Salıdan 59 gün öncesi,
cum`artesidir. Hazret-i Allâh-u Te`âlâ A`lem-u
bissawâb=En doğrusunu we tamâmını Allâh bilir, Hicrî
Qamerî taqwîm, 2 qamerî ay, geridedir. Hicrî qamerî
taqwîm, Hicrî 17nci yılda=miladi 638?de resmen
kullanılmaya başlanmış. `Asr-ı Sa`âdet=Wahy Döneminin
sonlarına qadar, `Araplar, nesî uygulaması yaparak
savaşmak we avlanmak yasağı olan Eşhûru-l
Hurûm=Harâm>hurmet edilen memnû` ayların [we dolasısıyla
diğer qamerî ayların]yerlerini değiştirirlerdi; zamân we
taqwîm ile oynarlardı. Böyle bir uygulama, [Hazret-i
MUHAMMEDden sonra da we hâlen] şimdi günümüzde de dewâm
etmekte midir.'' NOT: aşura 61 değil, aşure 62,
cumaretsiye denk gelir, şimdiki bilinen şekli ile we 32
yıl 5 gün üzerinden hesaplanınca:16.11.681. Tabî`
gerçekten aşura 61in, cumartesiye mi denk gelmesi
gerekir. BU SORUNUN CEWÂBI, İNŞÂALLÂH-U TE`ÂLÂ Zû'lqı`de
1437ye=04.08._01.09.2016ya qadar ortaya çıkabilir.
20.04.571 Pazartesi, 12 rebiul evvel 53e değil, 19
Muharrem 53e denk gelir. İNTERNETE 17.06.569 Pazartesinin
karşılığı, 12 Rebiul evvel -53 yazılmış we 20.04.571in
karşılığı da 09 rebiul evvel -51 olarak yazılmış ki bu,
hem şimdiki hicri kameri takvime göre hem 32 yıl 5 gün
hesabına göre aslâ we qat`a mümkin değil:
17.06.569=şimdiki takwime göre Rebiul Âhır=Rabî`assânî
-55in 3üncü haftası olması gerek, 59 gün daha eklersek
Cemâziyel Âhır=Cumâdussânî 55in 3üncü haftası olur.
20.04.571in karşılığı, yâ 19 Muharrem -53tür yâ 19
rebî`ul evvel -53tür.      
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:25 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

12 rebiul evvel 11 kabûl ü zann edilen 08.06.632
Pazartesinin karşılığı, 6 Safer 11 veya 6 Rebiul Ahir
11dir. KUTLU DOĞUM HAKKINDA zikr u iddi`â` edilenler:10
Muharrem=aşura=10.01. we 12 Rebiul evvel=12.03. ve Reğaib
cuma=Recebin 1_7si olan ilk cumasında ana rahmine düşüp
[normal/mu`tâd imkân u şurût dâhılinde 40 hafta qadar
sonra] Rebiul Âhir ayının 3üncü haftası=xx.04. we
sonbahar>23 eylül_21 Aralık 570. Miladi takwim m.ö.673?
we m.ö.46 we m.ö.45 we m.ö.8 we m.5 we m.1582de we 1582ye
kkadar değişik tarihlerde değiştirildi. 01.01.1582nin
günümüz karşılığı 10 gün+1700 we 1800 we 1900de artk
çekmeyen 3 gün=13 gün=14 Ocak olur. Miladi=`îsâ Mesîhî
GÜNEŞ takvimi, 01 Ocak 1 Pazartesiden başlatılmış. 01
Ocak miladi 1in cumartesi olması gerekmez mi. NOT:Miladi
takvimde de 0 yılı yoktur. 01.01.01den 1 önceki gün,
31.12.-1 olarak alınmıştır. GERÇEK MİLADIN KAÇ OLDUĞUNA
DAİR GÖRÜŞLER: 571?den 963 [weya/yaklaşık/küsûr ortalama
1000] yıl öncesi. 571?den 551 yıl öncesi. m.ö.333+360
yıl=miladi 28. 622-2893-3323=622-6216=miladtan önce 5595-
5584=m.ö.11 (0ı yıl kabul edersek m.ö.5594-5584=m.ö.10
eder). 6216yı kameri hesaplasak=6216-5584=h.ö.632=miladi
9_10 eder. m.ö.12. Hazret-i isa 30/40 yaşında peygamber
olmuş;nübüvvet ile görevlendirilmiş we 33/120 yaşında
ilahî kata yükseltilmiş. WAHY:''İsa Mesih ibn-i Meryem,
Hurma ağacının meyvesi olgun we taze iken doğdu.''>19uncu
Meryem sûre-i şerîfesi.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:27 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

32 yıl 5 gün üzerinden we 59 gün geriye atarak son wahy 09
Zulhicce=09.12.10=24.02.632 Pazartesi eder.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:35 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

Hicri kameri 1430 yılı, 354/355 değil de neden 353
çekti:29 Aralık 2008_16 Aralık 2009=353 takvim günü !!!
353 çekiyorsa 356 da çekebilir mi. 1420den 1435e daha çok
354 değil de neden 355 çekti. ERZURUMLU İBRAHİM
HAQQI,MA`RİFETNÂMEye yazmış: 1170=Eylül 1756_1757de Rumi
2069 oldu. Rumi takvim, (1334=1918de 13 günlük farq
kalktığı için 14 Mart 2014te değil) 01 Mart 2014te 1430
olduğuna göre 1756?da nasıl 2069 olur. Aynı kitapta
kameri 1 yıl=354 gün+20 sâ`at+30 daqîqa yazılı=354 gün+20
buçuk saat. 354,20,30 üzerinden 01.01.1431in 19? Kasım
2011 olması gerekir. Eldeki takvimlerde 01.01.1431, 17
Aralık 2009 olarak geçer. 2400 kameri senede kameri
takvime 2 gün eklenmesi gerektiği, bir internet sitesinde
yazılı.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:44 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

Merhaba.

Prof Abdülaziz Bayındır videoya alınan kısa bir
konuşmasında bir soruya cevaben "kamerî yıl"ı ve onun
içindeki "haram aylar"ı anlatıyor (). Sözlerini aşağıya
çıkardım, isterseniz videoyu dinlerken okuyabilirsiniz.

Sayın Bayındır'ın bu görüşlerini sonra bölüm bölüm
değerlendirmeye çalışacağım, Allah isterse. Çünkü fena
halde yanılıyor.

Bu alıntıya yalnızca iki küçük saplama yaptım.

(Okuyor). Bir bilgi öğrendim. Doğruluğunu teyid etmek
istiyorum. Peygamberimiz zamanında oruç Nisan ayında
tutuluyordu. Ebubekir zamanında 10 gün kayarak tutulmaya
başlandı. Hicrî takvime geçildi. Doğru mudur?

Allah... Yani uyduran baya acemice uydurmuş.

Şimdi, ayette ne diyor? Bakara sûresinin 184 ncü … 5 nci
ayetinde, 185 nci ayetinde. Diyor ki. Estaizubillah. "Ve
men şehide minkum üş-şehra fel yasumh." Ramazan ayında.

"Şehru ramazân ellezî unzile fîhil kur’ân." Ramazan ayı.
Nisan ayı değil o. Ramazan ayı.

Bakara 185’teki ŞEHRU RAMAZÂN, sıcak dolunay demek.
Kuran'da yalnızca RAMAZAN AYI değil yılın on ikide biri
anlamında hiçbir ay anılmıyor. Örneğin gûya HAC AYI olan
ŞEHRU ZİLHİCCE de geçmiyor.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:46 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

Diyanet İşleri eski Başkanlarından SÜLEYMAN ATEŞ, gazete
köşesinde bir okuyucusuna ORUÇUN her yıl EKİM AYINDA
tutulmasının doğru olmadığını yazmıştı.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:48 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

hicri 17=638?de ebubekr değil `Ömer zamanında hicri takvim
kullanılmaya başlanmış.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:49 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

NİSAN ayı İFADESİ, 20 NİSAN 571 ile ilgili olabilir.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 12 mart 2014 Saat 20:59 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

EKİM ayı İFADESİ, yahudilerin hılqat=yaratılış=m.ö.3761
takvimiyle ilgili olabilir. Kuranda el-yevm=GÜN kelimesi
365 kez mi geçiyor. Tevrattaki tarihleri 30 günx12 ay=360
gün=1 yıl üzerinden değerlendirmek gerekir. 08.06.632
denen tarihın, 13 Mayıs Çarşamba 632 we 25 Mayıs Pazartesi
632 şeklindeki versiyonlarını, 2 değişik kitapta
okumuştum.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 13 mart 2014 Saat 18:32 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

15/16/23 Temmuz 622, 01 Muharrem 01 we hicri kameri arabi
ay takviminin başlangıçı kabul edilmiş Hicri 17de=miladi
şemsi julyen 638?de. 01.01.1400=21.11.1979dan
01.01.1433=26.11.2011e, 11 bin 693 gün fark var. (Arada
şubat 8 kez artık çekmesi şartıyla) miladi 32 yıl+5 yıl
fark var. ''Her şey hesap [wesîleSi] iledir.'' ''Ay we
Güneş [de]belli bir deweran/felekte yüzerler.'' Mâdâm ki
365,2422 Güneş takviminde sâbit, `acabâ 354,3472 de sâbit
mi. Ya`nî miladi 32 yıl+5 gün, her kamerî tâmm 33 yıl[lık
fark] mı. 01.01.1420=17/18.04.1999dan 33 kameri x 43
dewr=kameri tâmm 1419 yıl öncesi, Temmuz 622 değil, 01/
02 Eylül 622 Çarşamba/Perşembe eder (Hesaplamayı yaparken
miladi 1582de Gregoryene geçilerek 10 gün ileri
atıldığını we 1700 we 1800 we 1900 yılında Şubatın 29
sürmediğini=dolayısıyla Julyene göre 10 gün+3 gün=13 gün
fark olduğunu unutmayalım). Hem 16.07.622den kamerî tamm
1419 yıl sonrası, 32 yıl 5 gün üzerinden 18 Nisan 1999
değil, 01 Mart 1999 eder. 43+5=48 gün fark neyin nesi. 32
yıl+6 ay desek, 01 Mart+43 gün=13 Nisan eder. O halde
17/18 Nisan-13 Nisan=4/5 gün fark neyin nesi. 08.06.632
Pazartesi, hakikaten 12 Rebiul ewwel 11 mi eder. 20 Nisan
571
Pazartesi, gerçekten 12 Rebiul evvel -53 mü eder.
Araplar, ayların yerleriyle oynardı. Bu durum=nesî
uygulaması, asr-ı saadetin sonlarına kadar dewam etti. 01
Ocak miladi 1, pazartesi mi yoksa cumartesi mi.
01.01.miladi 01den önce
31.12.-1 geliyor. 0 diye bir yıl, tarih çizelgelerinde
var ancak julyen takvimde yokmu[ş]. Hazret-i İsa
Mesih=milad ile Kutlu doğum arası,
569/570/571/551/963/ortalama yaklaşık 1000 [küsur] yıl
denir. ''Hurma ağacının meyvesi, taze we olgun iken milad
oldu.'' Bu ayeti, ''mevsimi dışında hurma ağacı meyve
verdi'' şeklinde yorumluyorlar. 10.01.=10 Muharrem aşura
günü doğup 33/120 yaşındayken ilahi kata yükseltilmiş
Hazret-i Huseyn, 72 arkadaşıyla birlikte 10 Muharrem
aşuranın cumartesiye denk geldiği hicri 61inci yılda
şehid edilmiş. 10 Ekim 680 tarihı, cumartesiye değil
çarşambaya denk gelir. 32 yıl 5 gün üzerinden 27 Kasım
680 olur ki o da salıdır. Ancak 62nin aşurası 16.11.681
olup cumartesidir. Gün/günler/dönemler=yewm/eyyam
kelimesi, Kur'an-ı hakimde 365 kez mi geçer. Tewrattaki
verileri, 1 ay
30 gün we 1 yıl 360 gün üzerinden mi hesaplamak gerek.
Ramazan kelimesinin anlamını ''Günahları yakmak. Oruç
wesilesiyle günahları yakan anlamında ilahi bir esma
olarak biliyorum.'' Ramazanın anlamı, sıcak dolunay mı.
Ebu Bekr dönemine kadar oruç, Nisan weya Ekim aylarında
mı tutuluyordu. ''İskenderin Babili
yenmesinden=m.ö.333ten 360 yıl sonra miladi 28de milad''.
622-2893-3323=622-6216=m.ö.5594/5595-
5584=m.ö.10/11=milad. Verilen erâqımı=tewarihı, hangi
tarih u takvime göre hesaplamalıyız. kameri her 2400
yılda bir, takvime 1 gün eklenir. Verilen değerler,
parmak hesabı olabilir mi: Sayma sayılarında 0 sayısı
yok. KUTLU DOĞUM [12] Rebiul evvel mi, 1_7 Recep Cuma u
Reğaip+40 hafta=rebiul ahır mı, aşura mı. 08.06.632yi 13
Mayıs 632 Çarşamba we 25 Mayıs 632 Pazartesi şeklinde 2
değişik kitapta okumuştum. Erzurumlu İbrahim Haqqı,
1170=Eylül 1756_1757 tarihlı MA`RİFETNAME kitabında rumi
2069 oldu der. [1334=1918de miladiye göre 13 günlük farq
kalktığı için 14 Mart 2014 değil] 01 Mart 2014te Rumi
1430 oldu, 1756larda nasıl 2069 olsun. Aynı eserde kameri
1 tamm yıl=354 gün+20 saat+30 dakika (354 gün 20 buçuk
saat) yazılı. O halde 16.07.622den 1430 yıl sonra
01.01.1431in 18/19 Kasım 2011 olması gerekirdi. Halbuki
eldeki takwimlerde 01.01.1431=17.12.2009 olarak kayıtlı.
29.12.2008_16.12.2009=Hicri 1430du. Ya`ni 1430 yılı, 353
gün sürdü. 354ten az weya 355ten çok sürmesi mümkin
mi.Hesaplama/tahmin/çeviri yaparken yanılma imkanımız
var. Çünki hangi ay 29 gün hangi ay 30 gün hangi yıl 354
gün hangi yıl 355 gün çekmiş. Bunu nerden bilelim. Doğan
hilal we görünen hilal, 1birinden farklıdır.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats