HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Örfi kıstaslar beni ilgilendirmediği gibi diğer müslümanlarıda bağlamaz görüşündeyim.Bu nedenle avret konusununda Allah'ın tam olarak ne dediğini konuşalım.

Sosyoloji normalliğin tanımını "toplumun beklentileri" olarak yapar.Buna göre bir konunun normal sayılabilmesi ancak toplumun kurallarıyla alakalıdır.Ancak burası felesefe forumu değil...

Sözün özü toplumun beklentilerinden ziyade Allah'ın beklenti ve emirlerini bilmek istiyorum.

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

 

Nerdeeeen nereye..bir ayeti dosdoğruca anlamak için sayfalarca yazı okudum ortaya konan yorumlara göre bakış açım sürekli değişip şekillendi geçirdiğim aşamalar ve en sonunda geldiğim noktanın kısaca özeti şöyle

 

En başta nur31deki ziynet kadının tüm vucududur o halde kadın tüm vucudunu örtmelidir dendi.

Buna tamam deyip ayetin devamını okuduğumda örtüp sakladığım tüm vucudumu listede sayılıp dökülenler yanında açabiliyordum ayete göre.

Sordum nasıl olur bu iş.Aç kapa.Hem kapıyorum hemde açıyorum.Ayette sayılanlar dışında tüm vucudumu örtüp sakına dururken ayette sayılanlar yanında vucudumun=süslerimin ne kadarını açabilirdim neydi bunun sınırı?

Cevaplar kurani değil akıl ,mantık ve kültürün belirlediği doğru bulduğu nedenlere göre geldi.Kadının şurası ,şurası, şurası avretttir koca yanında açılabilir bundan gayrısı kocadan başka kimseye açılamaz.İyide kadına süslerini=tüm vucudunu ört sakla diye emreden bir ayet nasıl olurda avret yerlerini belirtmeden süslerini şunlar yanında açmanda sakınca yoktur der. Böyle belirsiz örtünme emrimi olur?Hemen cevap geldi nur 38de Allah elbiseleriniz çıkarttığınızda meydana çıkan vucudunuzun aile efradına bile gösterilmemesini buyuruyor.Tamam buyuruyorda elbise çıkınca sadece çıplak kalan kadın değil erkekte o halde erkekte tesettüre girip vucudunu örtmeli.Bunada akıl ve mantığın bulduğu kadının fıtratı ,erkeğin fıtratı farkı ,kadının cezbediciliği öne sürüldü.Erkek şortla veya tisörtsüz dolaştığında kadınları tahrik edip saptırtmıyor ama kadın şort giyip askılı bodyle dolaşırsa erkeği tahrik edip saptırıyor.Ve kadınlar toplumun dayattığı bu yargıyı kabul etmeli.Benim fıtratım bu ,cezbedenim demeli.Ve bunların hepsi sanki Allah bu emri koymuş ve bu sebeplere göre koymuş gibi lanse ediliyor.

 böylesine kişisel yorumlardan yola çıkılarak varılmış sonuç kabul edilemez olduğundan bu yorumu eledim

 

Peki nedir nu nur31deki ziynet süs?

Buradaki ziynet kendi anlamında yani takılar olabilirmiydi?

Evet en doğrusu bu olmalıydı çünkü ziyneti kendi anlamında takı süs anlamında aldığınızda kadın takılarını listede sayılanlar dışındakilere açmayacak listedekilere açacaktı.kadın bir örtünüp bir açılmayacaktı dahası birileri çıkıp şuraların avret yeri buranların değil şuranı açabilirsin şuranı açamazsın diyemiyecekti.Kadın göğüslerini emrinde çalışana açıp dine fuhuşu boca etmeyecekti.Ama bu anlayış da bir sürü soru işaretinide beraberinde getiriyor ve ayetin içine kişisel yorumu katıyordu.

Şöyleki ;Kuranda mescitlerde takılarınızı takın süslenin püslenin aşıraya gitmeyin diye ayet var.Herkesin yanında takıları özgürce takmayı serbest eden bu ayete rağmen nur31deki ziynete takı demek muallakta kalıyordu.Bu yüzden nur31de yasaklanan takı takmak değil takıların teşhiri dedik.Dedik demesinede ayette teşhirden bahsedilmiyordu.Ve ayete teşhir kelimesini yorumla eklemiş olduk.

Öte yandan nur30 ve nur31 bakışları kısmak ferclerin örtülmesinden bahsederken birden bire ayetin konusu takılara neden kayıyordu.

kadının erkeğin avret yerleri neresi ?nur 58de elbise çıkınca aile efradından sakınılacak organlar neresi ?diye bakınırken bu soruların cevabının nur 31de verildiğini görmek baya bir zaman aldı ama gördüm sonunda.

Nur 30 31de ayet ne diyorsa, neye işaret ediyorsa olduğu gibi kabullendiğimizde kurana göre avret yerlerinin cinsel organlar ve göğüs yırtmacından görünen göğüsler olduğu  aşikar.Örtünüzü göğüs yırtmacı üzerine salın.

nur58de elbise çıkarıldığında yaşına ermemiş çocuklara bile yasaklanan cinsel organlar ve kadının göğüsleri.İşte kuranın öngördüğü örtünmenin asgarisi bu.Bunun ötesi artık örfe ve kültürün belirlediği kıstaslara ve kişinin keyfine kalmış.

kadın ve erkeğin nur30 ve 31 e göre örtünmesinin gerekçesine dair hiç bir yorum veya anlayış geliştirmeden bu yasağın böylece kabul edilmesi gerekli.Birileri çıkıp Allah bu ayette örtünmeyi emretmiş çünkü bunu zinayı engellemek için yapmış veya kadının erkeğin namuslu bilinmesi için yapmış vs vs şeklinde bu emre gerekçe ve neden üretmesi yanlış

 

Yasaklara aklen ve mantıken neden üretip o nedene göre yasağın açıklanmasını kabul edemem.Allahın bir emri veya yasağı koyarken neden koyduğunu ancak o bilir.Bize tüm yasak ve emirleri helalleri ,haramları neden koyduğunu araf 157de açık ve net bir şekilde bildirmiş bundan ötesi kişisel yorum.O halde bize araf 157ye göre iman ettik kabullendik demekten başka söz düşmez.

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Allah bazı kati konularda toplumdan topluma farklı hükümler vermez diye düşünüyorum.

Yani Türkiyedeki müslüman bi kadın gögüsünü açamaz ama Afrikalı müslüman kadın açabilir...  Çok ilginç bunu nasıl çıkartıyoruz...

Kurana Bakarak... (İyi ama) Ayetde örtülerini gögüslerinin üzerine vursunlar..diyor. bunu ayırmıyorki Allah mümin kadınlara.. (mircan)

Allah bazı kati konularda toplumdan topluma farklı hükümler vermez...  Yalnızca eşe açılabilen avret yerleri bağlamında Allah’ın hükme bağladığı, dolayısıyla kati olan tek konu apışarası anlamındaki furûcdur (23:5-6, 24:30, 24:31, 70:29-30). Ama siz Allah, "Kadınlar göğüslerini örtsünler!" demiş gibi yapıyorsunuz.

Çok ilginiç. Bunu nasıl çıkartıyorsunuz? Ayette rtülerini göğüslerinin üzerine vursunlar" dendiğini öne sürerek. Oysa ayette o denmiyor. "Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar" deniyor -vel yadribne bi humur ihinne alâ cuyûb ihinne.

Göğüs başka, göğüs yırtmacı başka. Göğüs vücudun bir parçası; göğüs yırtmacı ise giysinin bir parçası. Kadın, yırtmaçlı o giysiyi çıkarınca giysiyle birlikte yırtmaç ta gider ama göğüs kalır.

"Vursunlar"dan sonrası yoruma bağlı. Yani örtülmesi istenen nedir? Şu iki şeyden yalnızca biri: (1)göğüs anlamındaki ziynet, (2)kolye anlamındaki ziynet.

Yırtmacın olduğu yerde yalnızca bu iki ziynet var. Erkek evlat anlamındaki ziynet yok; dünya malı anlamındaki ziynet yok...

Göğüs anlamındaki ziynet neden örtülecek? Çünkü alımlıdır; şehvet uyandırır; zinaya varan tepkilere yol açar. Birinci olasılık bu.

İyi ama Yüce Allah "Ziynetlerini açmasınlar!" da diyor ve ekliyor: ama  örneğin erkek hizmetçileri başka; onlara açabilirler.

Oldu mu şimdi? Allah, sayın savana’nın değimiyle, aç-kapa mı yaptırıyor? Maksat göğsü  şehvetli erkeklerden saklamak ise şehvetli erkek hizmetçiden neden saklanmıyor? Allah ne yaptığını hâşâ bilmiyor mu?

Ve ikinci olasılık: örtülmesi istenen, kolye anlamındaki ziynettir. Gerçek maksadın bu olduğunu anlattım. Erkek hizmetçiklere Hatice’nin Muhammed adındaki hizmetçisini örnek gösterdim; Bayan Sabancı’nın fabrika müdürlerini, işçilerini örnek gösterdim. İtiraz eden çıkmadı; anlaşıldı sandım.

bunu ayırmıyorki Allah mümin kadınlara.. Ayırıyor. Örneğin kolye misali bir ziynet takınmamış olan bir kadının üzerinde eğer balıkçıyaka bir kazak varsa onu ayırıyor. Allah onun örtüsünü hâlâ göğüs yırtmacının üzerine vurmasını isteseydi abes olurdu. Allah abes iş yapmaktan arınmıştır.

Ama kadınlar kolye misali ziynetler takınınca? Allah işte o zaman ayrım yapmıyor.

Balıkçıyaka kazağıyla göğsünü kapatmış olan Bayan Sabancı, örtüsünü neyin üzerine vurup ta kapanmasını sağlayacak; zaten kapalı olan göğsünün üzerine mi, fabrika müdürlerinin kendisine doğum günü armağanı olarak verdiği, dolayısıyla beğendiğini onlara hissettirmek için balıkçı yaka gömleğinin dışına aldığı kolyesinin üzerine mi?

Senegal’li müminelerin açıktaki göğüsleri hakkında din kuralları icat etme hevesine gelince, herkes gemlesin  o hevesini. Yüce Allah üstsüzlük konusunu Kendisi  hükme bağlayıp Kuran’ına koymamılş; artık o konuda din kuralı yapılamaz.

İnsanlar ancak beşerî yani lâdini yani laik kurallar yapabilir. Din kuralı yapmak Allah’ın tekelindedir (42:21). 

Allah’ın Senegal’li  mümineleri ayırdığı filan da yok. Nûr 31’deki hükmün gerekçesi, takı teşhirciliğini önlemek olduğuna göre Senegal’li mümineler de o hükmüm muhatabıdır.

Sevgi ile, Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Hasan Akçay Yazdı...

Göğüs başka, göğüs yırtmacı başka. Göğüs vücudun bir parçası; göğüs yırtmacı ise giysinin bir parçası. Kadın, yırtmaçlı o giysiyi çıkarınca giysiyle birlikte yırtmaç ta gider ama göğüs kalır.

Allah’ın Senegal’li  mümineleri ayırdığı filan da yok. Nûr 31’deki hükmün gerekçesi, takı teşhirciliğini önlemek olduğuna göre Senegal’li mümineler de o hükmüm muhatabıdır.

türk mümin kadın ile senegalli mümin kadın hükümde aynı değilmi.. siz diyosunuzki onun örfünde erkekleri etkilemiyorsa gögüsler açılabilir ama türkiyede açılamaz.. allahın hükmü değişmez diyorum... ya herkesde açılır ya açılmaz.

gerçi ben bu ayeti öyle anlamıyorum.. burda bi kapanma var ama ozaman düzgün uygulamıyorlar taktıkları takılarını göstermek içim yakalarını felan açıkta bırakan bi giyiniş var allah bu giyinişi değiştirmelerini isttiyor...

Göğüs başka, göğüs yırtmacı başka. Göğüs vücudun bir parçası; göğüs yırtmacı ise giysinin bir parçası. Kadın, yırtmaçlı o giysiyi çıkarınca giysiyle birlikte yırtmaç ta gider ama göğüs kalır.

burada dediğiniz gibi gögüs başka çatalı başka açıklaması sağlıksız bi açıklama neden çünkü zaten gögüsler kapalı yakalarını teşhir etmemeleri kapatmaları öğütleniyor yani sizin dediğiniz gibi gögüs çatalını kapat ama gögüsler açıkta böyle bir örf olsa bile böyle bir komik hüküm olmaz....

ben sizin yazdıklarınızdan böyle anladım yanlış anlamışsam düzeltin lütfen....

selam ve dua ile

 

 

 

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

 allahın hükmü değişmez diyorum...

Nerde okudunuz Allah'ın "Üstsüz kadınlar erkekleri tahrik eder," diyen hükmünü? Hangi ayet? Lütfen.

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

allahın hükmü değişmez diyorum...

Nerde okudunuz Allah'ın "Üstsüz kadınlar erkekleri tahrik eder," diyen hükmünü? Hangi ayet? Lütfen

 

üstsüz kadınlar tahrik eder diyen sizsiniz ama bunu türkiye için söylediniz afrika da değil ...

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

sorun orda zaten türkiye ile afrika minimum örtünme emirlerinde birdir... şimdi bazı kişiler diyorki topluma göre iklime göre giyiniş değişir tamam doğru ... kutuplardaki giyim ile ekvatordaki giyim aynı değildir... ama çok sıcak arap topraklarında kapanma var çarşaf var.. demekki bunun iklimle de bi alakası yok... anlayış önemli.. allahın ayetini anlama şekli

bu yüzden minimum kapanma birdir.. ben minimum kapanmadan gögüsleride anlıyorum çünkü allah yaka açıklarını kapatsınlar derken demekki zaten ordan aşağıya bir kapanma var ...

sadece yaka açığını kapat cinsel organları (ön arka) kapat ama diğer yerler açıkta kalsın çok komik bi durum...

.

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Göğüs başka, göğüs yırtmacı başka. Göğüs vücudun bir parçası; göğüs yırtmacı ise giysinin bir parçası. Kadın, yırtmaçlı o giysiyi çıkarınca giysiyle birlikte yırtmaç ta gider ama göğüs kalır.(hasan akçay)

 

Selam hasan akçay kardeşim

Nur 31de elbisenin yaka yırtmacından görünen takılara işaret ediyorsa ve bu takıların teşhir edilmesi yasaksa o halde kolda parmakta bilekte vs de takılan takıları örtmek gerekli değil.

Altın zincir takarsan örtüp saklayacağım.Ama kolumu dirseklerime kadar bilezikle doldurursam saklamama gerek yok.Parmağıma 100bin dolarlık yüzük takar gezerim.Dilediğime dilediğim şekilde teşhir ederim.

Bu ayette bahsi geçen süsler takılarsa nedir bunun sınırı göğsüme taktığım takılarmı sadece örtünüp saklanacak yada diğer takılarımı  saklayıp saklayamayacağı mı birilerinin yorumuna veya anlayışına göremi öğreneceğim?

Lütfen artık bu ayet neye işaret ediyorsa bize neyi gösteriyorsa örtmemiz gerekenin o olduğunu anlayalım.ayet yaka yırtmacı diyorsa örtülecek yer orası.Bunun ötesinde kol bacak parmak yüz saç vsyi kişisel eklemelerle katmayalım.Gerdandaki zincire dikkat çekilerek takı teşhiri yasaklanmış o halde kola bileğe parmağa takılan takılarda örtülecek sonucunu ayete ilave etmeyelim.

araf 30 ve 31 takılarınızı takın gezin dolaşın dediği halde takı takmak yasak demeyelim.

ferclerinizi örtün saklayın kadınlarda süslerini saklasınlar

 Nasıl saklasınlar?örtülerini yaka yırtmaçlarının üzerine vurarak.

ayetin tek söylediği bu.ayette örtülerini kollarının üzerine salıp süslerini saklasınlar

örtülerini ayak bilekleri üzerine salıp süslerini saklasınlar

örtüleriyle ellerini örtüp süslerini saklasınlar

örtülerini bellerinin üzerine takıp oarada takılı(kemer) süslerini saklasınlar

dememiş.bunları çıkaran kişisel yorum.gerdandaki zincir saklanacaksa bilezikte kemerde halhalda yüzükte vsde örtünüp saklacak neye göre? ayete göre değil ...anlayışa göre

 

Hasan kardeş

efrayim(kadınların sesi) sorar

Ben taktığım altın zincirin kalınlığı ne olursa bu teşhir olur?

sahte zincir takarsam bu da takı teşhiri sayılır mı?

Koluma 1 bilezik takarsam teşhir sayılırmı?

Kaç bilezikten fazası takı teşhirine girer?

Nikah yüzüğüm takı teşhiri sayılırmı?

Nikah yüzüğüm elmassa takı teşhiri mi olur?

Küpeler takı teşhirimidir?

 

Buyrun bu sınırları kurana göre kadınlara açıklayın.Bizlerde takının ne kadarı teşhir ne kadarı değil öğrenelim.Burdaki ziynet takıdır diyip işin içinden öyle kolay kurtulamazsınız bu ayetin fiiliyata dökülüşünü ve nasıl yaşanacağının izahını bizlere yapın

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Hasan Akcay Yazdı:

Din yasaları yani Allah’ın yasaları ise değişmez. Örneğin dinî avret apışarasıdır (23:5-6, 24:30-31, 70:29-30).

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Sevgili Hasan,

Verdiğin ayetleri okuyunca aklıma bişey takıldı.Örneğin bu ayetteki

29. Irzlarını koruyanlar

30. Ancak eşlerine ve cariyelerine karşı müstesna; çünkü onlar kınanmaz;

Eş ve cariyeler ayrı ayrı belirtilmiş.Kur'anda cariye ve eşin birbirinden farkı nedir.İkisinede avret yerleri açılabildiğine göre statü olarak benzer nitelikte olmalılar.Bu konuda sizin ve diğer arkadaşların görüşü nedir bilmek isterim.Bu konuda daha önce yapmış olduğunuz bir çalışma varsa onuda okuyabilirim...

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

mindar Yazdı:

 

bu yüzden minimum kapanma birdir.. ben minimum kapanmadan gögüsleride anlıyorum çünkü allah yaka açıklarını kapatsınlar derken demekki zaten ordan aşağıya bir kapanma var ...

sadece yaka açığını kapat cinsel organları (ön arka) kapat ama diğer yerler açıkta kalsın çok komik bi durum...

.

Selam mindar

Komik olan ne?Ve hangi anlayışa göre komik.bir kadının göğüslerini ve cinsel organlarını açmayacak erkek cinsel organlarını açmayacak nur 30 ve 31de çizilen asgari sınır bu.Bu sınırı komik bulan bakışın temelinde yatan anlayış nedir?

"Kadının bacakları kolları göbeği saçı açık olmaz cinsel tahrik unsurudur

erkeğin bacağı göbeği saçı kolları açık olabilir cinsel tahrik unsuru değildir"

anlayışı olmasın?

 

Peki bu anlayış kurani mi?yoksa toplumsal ve kültürel anlayışın oluşturduğu ortak görüşmü?Kurani ise kurandan delil getirelim

ama çok sıcak arap topraklarında kapanma var çarşaf var.. demekki bunun iklimle de bi alakası yok(mindar)

hayır mindar.kavurucu çöl sıcaklarında vucudu örtüp saklayan güneşten koruyan giyisi o iklimle uyumludur ve iklimle alakalıdır.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats