Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah bazı kati konularda toplumdan topluma farklı hükümler vermez diye düşünüyorum.
Yani Türkiyedeki müslüman bi kadın gögüsünü açamaz ama Afrikalı müslüman kadın açabilir... Çok ilginç bunu nasıl çıkartıyoruz...
Kurana Bakarak... (İyi ama) Ayetde örtülerini gögüslerinin üzerine vursunlar..diyor. bunu ayırmıyorki Allah mümin kadınlara.. (mircan)
Allah bazı kati konularda toplumdan topluma farklı hükümler vermez... Yalnızca eşe açılabilen avret yerleri bağlamında Allah’ın hükme bağladığı, dolayısıyla kati olan tek konu apışarası anlamındaki furûcdur (23:5-6, 24:30, 24:31, 70:29-30). Ama siz Allah, "Kadınlar göğüslerini örtsünler!" demiş gibi yapıyorsunuz.
Çok ilginiç. Bunu nasıl çıkartıyorsunuz? Ayette "Örtülerini göğüslerinin üzerine vursunlar" dendiğini öne sürerek. Oysa ayette o denmiyor. "Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar" deniyor -vel yadribne bi humur ihinne alâ cuyûb ihinne.
Göğüs başka, göğüs yırtmacı başka. Göğüs vücudun bir parçası; göğüs yırtmacı ise giysinin bir parçası. Kadın, yırtmaçlı o giysiyi çıkarınca giysiyle birlikte yırtmaç ta gider ama göğüs kalır.
"Vursunlar"dan sonrası yoruma bağlı. Yani örtülmesi istenen nedir? Şu iki şeyden yalnızca biri: (1)göğüs anlamındaki ziynet, (2)kolye anlamındaki ziynet.
Yırtmacın olduğu yerde yalnızca bu iki ziynet var. Erkek evlat anlamındaki ziynet yok; dünya malı anlamındaki ziynet yok...
Göğüs anlamındaki ziynet neden örtülecek? Çünkü alımlıdır; şehvet uyandırır; zinaya varan tepkilere yol açar. Birinci olasılık bu.
İyi ama Yüce Allah "Ziynetlerini açmasınlar!" da diyor ve ekliyor: ama örneğin erkek hizmetçileri başka; onlara açabilirler.
Oldu mu şimdi? Allah, sayın savana’nın değimiyle, aç-kapa mı yaptırıyor? Maksat göğsü şehvetli erkeklerden saklamak ise şehvetli erkek hizmetçiden neden saklanmıyor? Allah ne yaptığını hâşâ bilmiyor mu?
Ve ikinci olasılık: örtülmesi istenen, kolye anlamındaki ziynettir. Gerçek maksadın bu olduğunu anlattım. Erkek hizmetçiklere Hatice’nin Muhammed adındaki hizmetçisini örnek gösterdim; Bayan Sabancı’nın fabrika müdürlerini, işçilerini örnek gösterdim. İtiraz eden çıkmadı; anlaşıldı sandım.
bunu ayırmıyorki Allah mümin kadınlara.. Ayırıyor. Örneğin kolye misali bir ziynet takınmamış olan bir kadının üzerinde eğer balıkçıyaka bir kazak varsa onu ayırıyor. Allah onun örtüsünü hâlâ göğüs yırtmacının üzerine vurmasını isteseydi abes olurdu. Allah abes iş yapmaktan arınmıştır.
Ama kadınlar kolye misali ziynetler takınınca? Allah işte o zaman ayrım yapmıyor.
Balıkçıyaka kazağıyla göğsünü kapatmış olan Bayan Sabancı, örtüsünü neyin üzerine vurup ta kapanmasını sağlayacak; zaten kapalı olan göğsünün üzerine mi, fabrika müdürlerinin kendisine doğum günü armağanı olarak verdiği, dolayısıyla beğendiğini onlara hissettirmek için balıkçı yaka gömleğinin dışına aldığı kolyesinin üzerine mi?
Senegal’li müminelerin açıktaki göğüsleri hakkında din kuralları icat etme hevesine gelince, herkes gemlesin o hevesini. Yüce Allah üstsüzlük konusunu Kendisi hükme bağlayıp Kuran’ına koymamılş; artık o konuda din kuralı yapılamaz.
İnsanlar ancak beşerî yani lâdini yani laik kurallar yapabilir. Din kuralı yapmak Allah’ın tekelindedir (42:21).
Allah’ın Senegal’li mümineleri ayırdığı filan da yok. Nûr 31’deki hükmün gerekçesi, takı teşhirciliğini önlemek olduğuna göre Senegal’li mümineler de o hükmüm muhatabıdır. Sevgi ile, Hasan Akçay
|