ABESE SURESİ
VE HANİFLİK
Kendilerinin
hanif olduğunu ama Resulullah'ın hanif olmadığını iddia eden
bir
gruba göre Hz. Muhammed Maktum'a yüzünü
ekşittiği için Hanif olamıyor. Abese Suresinin varlığı da bunu
ispatlıyor. Acaba öyle mi? Acaba yüz ekşitmekle haniflik
arasında bir ilinti var mı?
Yüzünü ekşitti ve öteye döndü; Yanına kör adam geldi diye. Nereden
bilirsin, belki de o arınıp temizlenecek. Belki de düşünüp
taşınacak da öğüt kendisine yarayacak. O, kendisini her türlü
ihtiyacın üstünde görene gelince, Ki sen ona yöneliyorsun; Sana ne
onun arınmasından! O, koşarak sana gelen var ya;
Odur içine ürperti düşen. Sen ona aldırmazlık ediyorsun. (Abese
Suresi 1-10)
Öncelikle şu temel soruların cevaplarının bilinmesi lazım;
-Nasıl hanif olunur? Nasıl girilir Hanifliğe?
-Ne yapılırsa Haniflikten çıkılmış olunur?
-İnsan yüzünü ekşitti diye haniflikten çıkmış olur mu? Resulullah'ı
yüksek makamdan men eden şey Abese suresidir. diyor bu iddia
sahibi. Yani
surat ekşitmekle haniflik arasında direkt bağlantı var öyle mi?
Hani nerede ispatı? Haniflik bir AKAİD konusudur. İMAN ve
İTİKAT konusudur. Haniflik Allah'ı bir ve tek
olarak tanımak demektir.
Ahlaki zaaflarla hiçbir alakası yoktur hanifliğin.
Haniflik kavramı bu iddia sahibinde sınırları belli olan bir
kavram değildir.
Nedir haniflik? Protest olmak ise, hangi peygamber protest değil?
Hangi resul yerleşik düzene, ata dinine karşı çıkmadı? Resullullah
neden öldürülmek istendi? Neden memleketinden kovuldu? Neden
boykotlarla yıllarca aç bırakıldı?
Nedir Haniflik? Sorgulayarak almak ise, hangi peygamber
sorgulama melekesini çalıştırmadı? Ne işi vardı Hz. Muhammedin
mağarada, ne yapıyordu orada?
İddia sahiplerine
soruyorum ve cevap bekliyorum: Hanifliğe nasıl girilir? Nasıl
çıkılır? Hangi fiiller kişiyi hanif yapar hangileri haniflikten
çıkmasına sebep olur?
Ve yine soruyorum: Siz nasıl hanif oldunuz?
Hz. Muhammedden fazla olarak ne yaptınız da siz hanifsiniz de
Allahın elçisi hanif değil?
Bu iddia sahiplerinden biri bir yerde şöyle yazmış: Candan
ve içtenlikle kurban olurum ona. Ama bilirim ki o da BİR İNSAN.
BEŞER=ŞAŞAR (ben günde onbin kez şaşırıyorum, hayatı boyunca üç
hata yapmış Resulullah'ın yanında neyim ki?)
Resullullah
üç hata yapmış ve haniflikle ilişiği kesilmiş.
Bu şahıs onbin hata ile
nasıl hanif oluyor? Nasıl hanifliğin üstadı azamı oluyor?
Yine aynı kişinin siyerde olduğunu iddia ettiği şöyle bir
konu var, nerede yazdığı, hangi kaynakta olduğu belli değil: Resulullah
kendi hazinesiymiş gibi taviz veriyor hatta Allah'tan o an mucize
bekliyor ki, bir şey olsun ve Ebu Süfyan Müslüman oluversin.
Mesela yüz TIR filosu daha versin Allah (sanki kudret helvası gibi
gökten inecek sanıyor). Resulullah veriyor da veriyor,
sandalyesinde küçülüyor, ötekisi ise devleşiyor, uzandıkça
uzanıyor, resmen yatıyor...
Bir kişi iddiasını delillendirmek yerine
Gittim ve Gördüm, şahidin gözleri oradaydı
derse bu bizim için bir delil mi? Hani nerede bu konudaki kaynak?
Adam burada Resulullah'ı alenen aşağılıyor, laf sokuyor.
Resulullah sanki kötü bir niyetle oradaki şahsa tebliğ etmek için
gayret sarfediyor. Temiz ve saf bir niyetle, İslamın ve
Müslümanların geleceği adına gayret sarfederken Onu Allahın
hazinesini pervasızca savuran dengesiz bir kişilik gibi
göstermenin alemi nedir?
Resullullah da bir beşerdi ve şaşırdı. İbni Maktuma karşı olan
hatalı davranışından dolayı ikaz aldı. Arınmak istemeyene
-ilerisini düşünerek- tebliğ yaparken arınmak isteyen kör bir
insanı aşağı gördü ve yüzünü ekşitti. O da bir insandı. Hata yaptı
ve uyarısını aldı. Bu uyarı hepimize örnek oldu. Konuyu böyle
anlatmak varken elçiye laf sokuşturmanın ne gereği var? Madem
bu adam gitti ve gördü, Abese Suresi Resulullah'a indikten sonra
Allahın Elçisinin tavrı ne oldu? Pişman mı oldu? Üzüldü mü? Tevbe
etti mi? Yoksa ben doğru yapmıştım havasına mı girdi? Eğer
tevbe ettiyse Allah Hz. Muhammedi affetmedi mi? Sen yaptın bir
kere bu hatayı, bir kere haniflikten çıktın, tekrar giremezsin mi
dedi?
Hem bu konu ahlaki bir konu, müşrikliğin zıddı demek olan haniflikle ne alakası var?
Yine
bu kişi başka biryerde demişki;Kur'an'ı yukarıdan aşağıya yazıp okursanız siz de orada
olayı görmüş gibi olursunuz. Kuranı yukarıdan aşağı yazıp okumak
ne demek? Hani nerede örnek? Bir surenin, en küçük surenin, Kevser
Suresinin yukarıdan aşağı nasıl yazıldığını göstersin bakalım.
Abese Suresine bunun nasıl uygulandığını açıklasın. Siz
anlamazsınız, cifir falan bu, iki insan ömrü yetmez tipi
cevaplarla geçiştirme yapmadan açıklasın. Sen anlat biz anlamazsak
anlamayalım, sen yeter ki anlat efendi...
Bu
şahsa ve grubuna
sesleniyorum. (Haşa) Siz hanif olmayı
becermişsiniz ama Allahın elçisi hanif olmayı becerememiş. Siz
bir üst cennettesiniz ama Allahın elçisi sizin bir altınızı bile
garanti edemiyor. Resulullahtan üstünsünüz. Ne yaptınız? Nasıl bu
makama erdiniz? |