ÖVGÜYE LAYIK BİR KONUM
Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar
namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı
tanıklarca izlenmektedir. İsra 79. Sana özgü bir davranış olarak,
gecenin bir kısmında, o Kur'an'la meşgul olmak üzere uyanık
ol/uykudan uyan. Böylece Rabbinin seni övgüye layık bir konuma
ulaştırması umulur.(İsra Suresi 78)
Böylece
Rabbinin seni övgüye layık bir konuma ulaştırması umulur.
Benim görüşüme göre buradaki UMULUR kelimesiyle %50 ihtimal
falan kastedilmiyor. Övgüye layık bir konuma ulaşmayı umabilmen
için yegane yol budur deniliyor. Zira böylece kelimesinden böyle
bir anlam çıkmış oluyor. Övgüye layık bir konuma ulaşmayı
ümit edebilmen için yapman gereken şudur, bunu yaparsan ancak bu
konuda ümit besleme hakkına sahip olursun manasını anlıyorum ben.
Yanılıyor da olabilirim.
Pekiyi Resul
ne yaparsa bu övgüye layık olan konumu umabilir?
Gecenin bir
kısmında, o Kur'an'la meşgul olmak üzere uyanık olursa/uykudan
uyanırsa. Yada bir önceki ayete dayanarak yapılan yorumlara göre
gece kalkıp namaz (teheccüd namazı) kılarsa.
Sana özgü
bir davranış olarak denilerek de bu hususun Resule has/özel bir
mevzu olduğunu anlıyoruz.
Bu ayetin Haniflikle hiçbir alakası yok. Ayetin konu bütünlüğüne bakın,
Haniflikle alakası var mı? Hem haniflik İMANİ ve İTİKADİ bir
konu. İBADETLE alakalı bir konu değil. Yani kişi çok namaz kılarak
HANİF olamayacağı gibi az namaz kılarak da haniflikten çıkmış
olamaz. Resulullah gece kalkıp teheccüd kılarsa yada Kuranla
meşgul olursa ancak hanif olabilmesi UMULUR şeklindeki bir
mantık hangi delile dayanıyor? Hz. İbrahim çok namaz kılarak mı
HANİF olmuş. Hz. İbrahimin hanifliği anlatılırken müşrik olmadığı
mı vurgulanıyor yoksa çok namaz kıldığı mı yada kendisine inen
sayfaları gece okuduğu mu?
Hem bu ayette
Sana özgü bir davranış olarak deniliyor. Yalnızca
peygamberimize has bir hanif olabilme yolu mu var? Gece namazı
kılarak Hanif olabilmek umulabiliyor ama başkası için değil sadece
Resullullah için. Buradan Haniflikle irtibat kuracaksan bu sakat
mantığı da kabullenmen gerekiyor.
Kişi yeter ki
konuyu saptırmak, bir yere varmak istesin. Umulur kiden bir
girer, Makamı Mahmud Köşkünden(!) çıkar. Oradan devamla Firdevs
Cennetine zıplar. Bu sözde köşkün varlığını Kuran harici
kaynaklara dayanarak Firdevs cennetinde olduğunu iddia eder. Bunun
Sidreyi tavan tuttuğuna değinir. Naim Cennetinin bunun bir üstünde
olduğunu söyleyerek Haniflerin mekanının burası olduğunu (sabikun=hanifler
diyerek) belirtir. Sen yeterki Hz. Muhammedin Hanif olmadığını
ispatlamaya çalış. İte kaka bu noktaya gelirsin. |